Gå till innehåll

En vecka - En månadslön!!


MishatF

Recommended Posts

Precis som rubriken lyder tänkte jag göra ett experiment, försöka spela in en månadslön på CC under en månads tid.

 

Målet är att kunna spela in månadslönen på en kortare tid än vad en arbetsmånads innebär, 40h x 4 veckor = 160 timmar.

 

Vad gäller en månadslön så har jag bestämt mig för att 24.000 sek är "normalt" brutto. Det vanliga kneget ger alltså 150 spänn i timmen (24.000 sek/ 160 h = 150 sek/h)

 

Hur många timmar jag kommer att kunna lägga ner på att sitta på CC är mycket oklart men det kommer inte komma i närheten av 160 timmar iaf. Vad tror ni är rimligt? Nånstans mellan 40-80 timmar kanske? Måste isåfall klämma in mellan 320- 480 sek i timmen.

 

Insipirationen till det här experimentet kommer från de bloggar jag läser. Jag kommer att bjussa på lite alla möjliga länktips under resans gång. Kanske en och annan levnadsberättelse också. Och till sist lite sköna bilder och filmklipp kanske?

 

 

Vänliga hälsningar/

 

Mishat F

 

1490941265669919.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Angående timmarna under måndaden.

 

Bor du nära CC? Brukar du orka med/gå bra under sessioner från 20.00-05.00

 

Jag gissar på att du inte ska jobba samtidigt? Har du familj? Spela varje helg?Det bästa är ofta att ha många korta pass hellre än långa rackare men live så är det ju inte lika lätt.

 

Om jag själv skulle jobba mot >10 inköp/månad

 

2v med: ons,fre,lör,sön

1v med: fre,lör

1v med: tis,ons,tor,sön

 

En ledig fre-lörhelg och 14pass poker.

 

Snitta 6h per pass=80h/månad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har OK förutsättningar.

 

Jag kommer att arbeta samtidigt. Kommer dock försöka att dra så tidigt som möjligt från arbetet lagom så jag kommer att kunna anlända till CC lagom till öppning.

 

Förutom den dåliga förutsättningen är det annars rätt bra anser jag.

Singel, bor mycket nära CC, promenadavstånd, ingen som kommer att tjata att jag inte är hemma osv.

 

Jag siktar på att lira många korta sessions för att hitta bra tim-rate. Kliva tidigt om jag hittat ett inköp vid dåligt värde, och så längre sessions förstås vid bra värde. Dock ska jag ju palla med mitt heltidsarbete vid sidan om så kan inte sitta till 05 på veckodagar.

 

Jennez: Jag tänkte inte bara spela veckodagar utan även helger. Så 31 dagara 12 inköp. Och jag kommer nog fortsätta om det går väl.

 

Vad gäller bankrulle vill jag inte gå in på det men den är tillräcklig för 2020 på CC Sthlm.

 

 

tumblr_kzc6a36Vqe1qzqlebo1_500.jpg

Schysst bike va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt fet bike, kostar? Vet du ngn sida med snygga racercyklar, är sugen på att slå till.

 

Va jobbar du med förresten?

 

 

Sjukt viktigt med en fet bike till våren nu när man ska susa fram som de värsta Vasastans-hipster-reklamarna med uppvikta cykelkepor.

 

http://www.cycles-for-heroes.com/ liiite väl sportiga men OK

 

http://www.republicbike.com/ Jäääävligt coola

 

Vad jag arbetar med kommer jag inte outa. Privacy Policy.

 

aristotle_build_06_image.jpg

 

aristotle_build_10_image.jpg

 

aristotle_build_16_image.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om att ha en stop-loss eller win-stop under projektets tid?

 

Någon som arbetet på det viset med framgång?

 

Jag kör nästan med stoploss. Jag kan köra mer än 4 inköp om jag faktiskt sitter vid ett riktigt risigt bord o känner att jag har chans o dra in stordingen. Oftast drar jag iaf hem om jag backat 6k på 20 20. Gäller bara o inte ha för stort ego o tro att man är världsbäst o alltid ha edge o så.

 

Varför vill du ha ett winstopp? Typ jättedumt o ha om man inte är sämst med många inköp på bordet.Jag har ett par gånger/år då jag kommer hem med över 10 inköp. Värdelöst om man droppar hem efter 4 inköp + el liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varför vill du ha ett winstopp? Typ jättedumt o ha om man inte är sämst med till många inköp på bordet.Jag har ett par gånger/år då jag kommer hem med över 10 inköp. Värdelöst om man droppar hem efter 4 inköp + el liknande.

 

Det jag funderade på var ifall det kan vara klokt för att inte riskera en stor stack ifall det sitter andra vid bordet med stora stackar. En rätt defensiv linje med andra ord. Låt säga du jobbat upp till 10k med några andra stora stackar vid bordet 6k+, då har du ju valet att gå hem med en bra förtjänst alternativt sitta kvar och försöka på en megaförtjänst. När det gäller ett sånt här projekt är det ju extremt viktigt att inte tappa de större vinsterna. Samtidigt som jag har chansen att klonka halva projektet under en kväll förstås. Avvägning kallas det nog.

 

Dock skulle jag hellre klara utav projektet genom 6 stycken stabila 4k plus-sessioner än att ha en megakväll med 18k plus och några till OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag funderade på var ifall det kan vara klokt för att inte riskera en stor stack ifall det sitter andra vid bordet med stora stackar. En rätt defensiv linje med andra ord. Låt säga du jobbat upp till 10k med några andra stora stackar vid bordet 6k+, då har du ju valet att gå hem med en bra förtjänst alternativt sitta kvar och försöka på en megaförtjänst. När det gäller ett sånt här projekt är det ju extremt viktigt att inte tappa de större vinsterna. Samtidigt som jag har chansen att klonka halva projektet under en kväll förstås. Avvägning kallas det nog.

 

Dock skulle jag hellre klara utav projektet genom 6 stycken stabila 4k plus-sessioner än att ha en megakväll med 18k plus och några till OK.

 

Sitter du vid ett bord med 6 jättefirrar o 3 bra spelare så är det bara att se till att fortsätta fiska inköp o inte börja tänka hemgång. Gå bara inte in mot storstackade bra spelare om du inte sitter på supernötterna. Klart.

 

Är jag vid bordet så får du givetvis gärna gå hem med din vinst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pokerskull.com/2010/03/30-dagar-50-tusen-rapport-dag-13/

 

Här har ni lite läsning, ett liknande projekt som mitt. Handlar om en mister som ska spela in 50k på 30 speldagar. Trevlig läsning som tar upp flera olika aspekter som är viktiga vid livespel.

 

Det är nåt visst med tjejer på cykel

 

217yt0.jpg

Svårt att få tag på fixies här i Svea, finns en del som bygger själva och lägger ut på blocket.

 

http://www.strommenvelo.com/ tror dock att alla Strömmen cyklarna är bokade redan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...