Gå till innehåll

En vecka - En månadslön!!


MishatF

Recommended Posts

  • Svars 87
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är lite trött på poker just idag. Men ändå sugen. Jag är sugen på Måndagslaxen, har ju inte lirat en turre på hela April, jag är även sugen på satelliten till SM på CC. Samtidigt är jag trött i hjärna och själ. Och jag vill gå på fotboll ikväll, samtidigt som mina vänner vill göra middag ihop, vilket jag inte är så himla sugen på.

 

Bullen, jag har ett problem.

 

/MF

 

6a33fd2bf7cb4d6f97b76e03c7f7994901ed6107_m.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt projekt.

 

Jag är lite sugen på att köpa en lägenhet. Så jag funderar på att starta upp ett projekt som heter 100k-racet. Har snackat med familjens överhuvuden och de har lovat att pytsa in 200k på toppen så om jag kan hitta 100k själv har jag 10-15 procent av insatsen kontant. Tänkte mig en lya för runt 1.7-1.9 millar.

 

Vet dock inte hur jag ska grinda ihop skiten... CG eller turrar, CC eller Krukan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Sådär, nu har den här legat nere tillräckligt länge. Tack för svaren hittills. Under tiden som gått har jag spelat lite sporadiskt men inget speciellt resultat några k upp här och några ner där.

 

Men nu ska jag grinda skiten där här veckan, iaf måndag till torsdag, eftersom arbetet inte kräver så mkt uppmärksamhet. Målet blir en månadslön på fyra dar, alltså 24k, 6k om dagen.

 

Jag tänkte börja med att köpa en lott till kvällens måndagslax på Krukan, om den vill sig väl så kan ju hela projektet vara klart vid 03 inatt, om jag ryker ur den så drar jag o grindar CC resten av veckan.

 

Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt.

 

Vill kasta ut en fråga. Hur brukar in andra hantera situationer där ni nästan är framme vid målet, brukar ni skita i att greja sista lilla biten till målet och nöja er med resultatet ändå?

 

Skälet till att jag frågar var att första dagen såg ut att bli lyckad, jag låg plus 5500 inatt, men ville upp till de där 6k plusset som är målet per dag. Istället så slutade det med att jag blev utdragen i en stor pot och aldrig kom upp i det fina plusset igen. Slutade dagen mikroplus efter att ha försökt jaga ikapp.

 

Jag borde ha klivit vid 5500k plusset, men ville så gärna ha det där symboliska 6k plusset.

Hur brukar ni hantera det?

 

Dag 1 - 100 plus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste sikta mot stjärnorna för att nå trädtopparna heter det va. 24k känns rätt avlägset just nu. Hade en sittning igår, men blev alldeles för störd av att vänner i stan ville att jag skulle med dom ut o festa så kunde inte spela så länge jag själv ville, för man vill ju inte vara en dålig vän. Kvällen slutade iaf 3725 SEK uppåt efter att ha börjat med ett 2k back.

 

Har hittat en riktigt bra spelstil nu som många NooBs stör sig på och betalar av för det mesta. Hittade en Hero-syn igår för 2k på river som betalade sig fint då Mr ifråga var tom som fan.

 

 

Dag 1 - 100

Dag 2 - 3725

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Segt.

 

Vill kasta ut en fråga. Hur brukar in andra hantera situationer där ni nästan är framme vid målet, brukar ni skita i att greja sista lilla biten till målet och nöja er med resultatet ändå?

 

Skälet till att jag frågar var att första dagen såg ut att bli lyckad, jag låg plus 5500 inatt, men ville upp till de där 6k plusset som är målet per dag. Istället så slutade det med att jag blev utdragen i en stor pot och aldrig kom upp i det fina plusset igen. Slutade dagen mikroplus efter att ha försökt jaga ikapp.

 

Jag borde ha klivit vid 5500k plusset, men ville så gärna ha det där symboliska 6k plusset.

Hur brukar ni hantera det?

 

Dag 1 - 100 plus

 

Det är ju alltid lätt att vara efterklok. Jag personligen gillar inte att ha så extremt resultatorienterade mål. Vet du att du är vinnande är det bättre att ha ett mål med antal händer du ska spela per dag eller vecka typ. Men iaf tror jag inte det är bra för dig att tvunget binda upp dig vid dom 6k:na per dag heller utan se det hela i ett mycket mer långsiktigt perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrutt, hittade 8k backet inatt. Blåste första tvåinköpen på ett 5050-bord under tiden jag väntade på plats på 2020. Sen så var det en sån kväll där man var iiiiiskall. Hittade i stort sett bara Q4, och när jag hade en bra hand hade nån annan en bättre eller så blev det split. Hittade nog 4 split i större potter som jag var ledare i. Sick.

 

Så inatt/kväll blir det Mega-grinden och skotten. Kommer satsa på att spela upp ett 2k inköp till cirkus 5 och då sätta mig och skotta 5050, för att gå mot 28k plusset haha. Man måste ju försöka.

 

Projektet verkar ju gå bajs men jag bör kunna vända det till ett plusprojekt iaf.

 

Dag 1 - 100

Dag 2 - 3725

Dag 3 - 8000

 

017612-black-paint-splatter-icon-symbols-shapes-smileyfacesad.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...