Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter å kollar lite reports från mina händer i HEM på SVS 2/4 och 2.5/5 och noterbart är att jag har hyffsad skillnad i winrate på dessa nivåer, nu är det iofs inga stora samples händer jag har att komma med men undrar bara vad ni som spelar båda anser, är det någon större skillnad på spelet/spelarna på dessa nivåer trots att de är såpass lika i blinds/inköp. Har på 47k händer på 2/4 en winrate på 15.23bb/100 medans den på 29k händer på 2.5/5 endast är på 2.04bb/100.

Samples är kanske lite för små för att dra nå slutsatser på osv, men vad anser ni som spelar båda?

Postad

Min högst personliga åsikt.

2/4 är en svår nivå som jag gärna hoppar över.

Där hittar man de duktiga 1/2 regsen som är på väg upp, bra duktiga och intresserade som har stenkoll på allt.

Spelarna som bygger rulle inför framtiden.

Du hittar också regsen från 2,5/5 som gått ner lite, av ett eller annat skäl. Dränering av rullen, downswingade eller liknade.

På 2,5/5 hittar du tomtar som mig, spelar för att det är kul.

Halvtaskiga spelare som spelar mest 1/2 men när det stämmer flyttar upp. Vi ger blanka f-n i 2/4, varför spela på den nivån? Mao är det tätare med fisk på 2,5/5

Nåja som sagt min högst personliga åsikt :roll:

Postad

Själv har jag betydligt högre winrate på 2/4 än på 2.5/5

250k händer ungefär på båda nivåerna.

Det sagt så ska de erkännas att ett stort sample av mitt 2/5 spel har jag fått in när ja grindade full, spelade sämre, ja kort och gott gav blanka fan i att spela bra poker utan verkligen bara grindade ut skitet.

2/4 har jag gjort en nytändning på och skärpt till mig men e de inte i princip samma spelare som sitter där?

Postad
Själv har jag betydligt högre winrate på 2/4 än på 2.5/5

250k händer ungefär på båda nivåerna.

Det sagt så ska de erkännas att ett stort sample av mitt 2/5 spel har jag fått in när ja grindade full, spelade sämre, ja kort och gott gav blanka fan i att spela bra poker utan verkligen bara grindade ut skitet.

2/4 har jag gjort en nytändning på och skärpt till mig men e de inte i princip samma spelare som sitter där?

Fyllespelat 250k händer?

Postad

Nä ja har ju inte fyllespelat alla händerna såklart men kombinationen av att medvetet inte spela sitt A-game, dricka öl på kvällspassen och rent allmänt inte bry sig om att man spelar dåligt för att man fortfarande gör pengar försämrar såklart winraten.

Postad
Min högst personliga åsikt.

2/4 är en svår nivå som jag gärna hoppar över.

Där hittar man de duktiga 1/2 regsen som är på väg upp, bra duktiga och intresserade som har stenkoll på allt.

Spelarna som bygger rulle inför framtiden.

Du hittar också regsen från 2,5/5 som gått ner lite, av ett eller annat skäl. Dränering av rullen, downswingade eller liknade.

På 2,5/5 hittar du tomtar som mig, spelar för att det är kul.

Halvtaskiga spelare som spelar mest 1/2 men när det stämmer flyttar upp. Vi ger blanka f-n i 2/4, varför spela på den nivån? Mao är det tätare med fisk på 2,5/5

Nåja som sagt min högst personliga åsikt :roll:

Håller delvis med, tycker det är betydligt fiskigare på 2.5/5 men däremot finns det enligt min egna uppfattning flera duktiga regs på 2.5 än på 2/4, men är väl som någon nämnde där uppe - har nog sprungit bra på 2/4 och kass på 2.5