Gå till innehåll

NL100 - KQ emot c/r turn


Recommended Posts

Edit.

 

Du skulle inte ändrat det du skrev, tyckte att jag lärde mig en hel del från den posten! Tack för hjälpen, skönt att det finns någon kvar som utbildar och inte bara är dryg som det flesta andra som är någorlunda bra. Hade inte ens tänkt tanken på det innan. Ska själv börja spela så nu och plus det så har jag gjort lite andra ändringar i mitt spel som jag anser är viktiga. Jag har även förstått att före-floppen spel i texas holdem redan är löst så därför har jag börjat intressera mig på flopp och turnspel istället, har du månne några tips där?? Har tex börjat att inte ha någon reraise range i pos heads up på flopp mot en spelare på tex 226 brädor för att jag vill att min synrange ska vara stark och inte bara svag. Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle inte ändrat det du skrev, tyckte att jag lärde mig en hel del från den posten! Tack för hjälpen, skönt att det finns någon kvar som utbildar och inte bara är dryg som det flesta andra som är någorlunda bra. Hade inte ens tänkt tanken på det innan. Ska själv börja spela så nu och plus det så har jag gjort lite andra ändringar i mitt spel som jag anser är viktiga. Jag har även förstått att före-floppen spel i texas holdem redan är löst så därför har jag börjat intressera mig på flopp och turnspel istället, har du månne några tips där?? Har tex börjat att inte ha någon reraise range i pos heads up på flopp mot en spelare på tex 226 brädor för att jag vill att min synrange ska vara stark och inte bara svag. Tankar?

 

Är du på riktigt irriterad på mig eller blir jag tråklevlad?

 

Är det pga ursprungsposten eller pga att jag tog bort den?

Som jag redan har klargjort anser jag själv inte att jag ska behöva "hålla tyst". Särskilt inte när det gäller något så banalt och icke revoluti0nerande!

Jag editerade av ren respekt och kommer väl antagligen att fortsätta med kommunistfasonerna i framtiden. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ganska lustig hand kan jag tycka. Personligen gillar jag inte att beta turn och sen folda mot omslag, men förstår att det kanske inte är så kul i detta läget mot en nit. I längden tror jag väldigt sällan att han kommer cr turn i detta läget, så ditt standardspel bör vara att beta turn och river för värde. Vet du att motspelaren ofta checkraisar i detta läget kan du ju checka tillbaka turn för pottkontroll och få in en vb mot många sämre händer på river alt syna en bet utan att potten är så stor... Men går du för bet på turn tycker jag du bör gå med handen då det är så dragigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...