Gå till innehåll

El Helado get backs on top (FL SH)


El Helado Patata

Recommended Posts

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

SB ($452)

BB ($863)

UTG ($721)

Hero ($405)

CO ($2,708)

BTN ($858)

 

Dealt to Hero A:heart: A:diamond:

 

UTG raises to $20, Hero raises to $30, CO calls $30, fold, fold, BB calls $20, UTG calls $10

 

FLOP ($125) 8:diamond: 2:diamond: 3:spade:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $10, CO calls $10, BB raises to $20, UTG raises to $30, Hero raises to $40, CO calls $30, BB calls $20, UTG calls $10

 

TURN ($285) 8:diamond: 2:diamond: 3:spade: 5:spade:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $20, CO calls $20, BB calls $20, UTG calls $20

 

RIVER ($365) 8:diamond: 2:diamond: 3:spade: 5:spade: Q:club:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $20, CO calls $20, BB calls $20, UTG raises to $40, Hero raises to $60, CO folds, BB calls $40, UTG raises to $80, Hero calls $20, BB calls $20

 

BB shows 2:heart: 3:heart:

(Pre 14%, Flop 61.0%, Turn 66.7%)

 

UTG shows Q:diamond: Q:heart:

(Pre 18%, Flop 8.7%, Turn 4.8%)

 

Hero shows A:heart: A:diamond:

(Pre 68%, Flop 30.2%, Turn 28.6%)

 

UTG wins $622

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 323
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Två händer senare på samma bord, annan FI dock.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) Party

SB ($871)

BB ($447)

UTG ($703)

UTG+1 ($1,169)

Hero ($220)

BTN ($2,589)

 

Dealt to Hero A:heart: J:heart:

 

UTG raises to $20, fold, Hero raises to $30, BTN calls $30, fold, BB calls $20, UTG calls $10

 

FLOP ($125) A:spade: T:heart: 2:club:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $10, BTN calls $10, BB calls $10, UTG calls $10

 

TURN ($165) A:spade: T:heart: 2:club: 5:heart:

 

BB checks, UTG checks, Hero bets $20, BTN calls $20, BB folds, UTG raises to $40, Hero calls $20, BTN calls $20

 

RIVER ($285) A:spade: T:heart: 2:club: 5:heart: J:diamond:

 

UTG bets $20, Hero raises to $40, BTN calls $40, UTG calls $20

 

BTN shows 8:heart: 8:spade:

(Pre 43%, Flop 9.2%, Turn 4.8%)

 

UTG shows 5:spade: 5:club:

(Pre 18%, Flop 9.6%, Turn 78.6%)

 

Hero shows A:heart: J:heart:

(Pre 39%, Flop 81.2%, Turn 16.7%)

 

UTG wins $402

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma kille

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) Poker Stars

Hero ($1,718)

BB ($874)

UTG ($331)

CO ($393)

BTN ($179)

 

Dealt to Hero A:heart: A:spade:

 

fold, CO calls $10, BTN calls $10, Hero raises to $20, BB raises to $30, CO calls $20, fold, Hero raises to $40, BB calls $10, CO calls $10

 

FLOP ($130) 7:diamond: 2:spade: T:diamond:

 

Hero bets $10, BB calls $10, CO calls $10

 

TURN ($160) 7:diamond: 2:spade: T:diamond: K:diamond:

 

Hero bets $20, BB folds, CO calls $20

 

RIVER ($200) 7:diamond: 2:spade: T:diamond: K:diamond: 3:diamond:

 

Hero checks, CO bets $20, Hero calls $20

 

CO shows 2:diamond: 4:spade:

(Pre 13%, Flop 22.1%, Turn 29.5%)

 

Hero shows A:heart: A:spade:

(Pre 87%, Flop 77.9%, Turn 70.5%)

 

CO wins $238

 

24oo!=!= med cap pre!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag startade denna bloggen eftersom pokern hade gått så sjukt dåligt och att jag behövde ta tag i mitt spel och allt sånt där. Jag låg back nästan 100 000 kr för 2010 och ikväll så ligger jag plus för året. Rätt pinsamt att lagt ner hundratals timmar för att tjäna 3500 SEK men eftersom jag hatar att upprepa mig så ska jag inte skriva något om min tidigare förlust. Jag ska bara glädjas att jag har gjort en skön återhämtning och känner verkligen att jag har koll på varenda move, eller iaf en stor majoritet :P.

 

Vann ytterligare 1530$ inatt och ligger plus +5700$ på spelet för maj och idag rejkade jag satan. 760$ för att vara specifik.

 

Imorgon tror jag blir pokerfri. Jag ska nog latja lite fotboll och sen gå ut och fira att jag köpt min första lägenhet men det brukar väl alltid bli lite poker ändå :P. Ska förresten försöka hitta något pokerhus att hyra rum ur under WSOP, känns som det vore rätt awesome eftersom de få jag känner som latjar poker antagligen inte ska dit. Nu när jag tänker på det så måste jag nog fixa det för att åka och "göra vegas" själv låter ju fan stört jävla lame. Om nån som läser känner någon som har ett rum att låna ut så säg till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi har bra read på dealern

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

Hero ($263)

($1,425)

 

Dealt to Hero A:club: 9:diamond:

 

Hero raises to $20, raises to $30, Hero calls $10

 

FLOP ($60) 9:spade: 5:club: 8:diamond:

 

Hero bets $10, raises to $20, Hero raises to $30, raises to $40, Hero calls $10

 

TURN ($140) 9:spade: 5:club: 8:diamond: 6:club:

 

Hero checks, bets $20, Hero calls $20

 

RIVER ($180) 9:spade: 5:club: 8:diamond: 6:club: A:diamond:

 

Hero bets $20, raises to $40, Hero calls $20

 

shows J:diamond: 7:spade:

(Pre 39%, Flop 41.5%, Turn 96.6%)

 

Hero shows A:club: 9:diamond:

(Pre 61%, Flop 58.5%, Turn 3.4%)

 

wins $259

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad diggar ni denna hand?

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB) Merge

SB ($537)

BB ($282)

Hero ($311)

CO ($821)

BTN ($520)

 

Dealt to Hero Q:spade: K:heart:

 

Hero raises to $20, CO raises to $30, fold, fold, BB raises to $40, Hero calls $20, CO calls $10

 

FLOP ($125) A:heart: 2:heart: J:spade:

 

BB bets $10, Hero calls $10, CO calls $10

 

TURN ($155) A:heart: 2:heart: J:spade: T:club:

 

BB bets $20, Hero raises to $40, CO folds, BB raises to $60, Hero raises to $80, BB raises to $100, Hero raises to $120, BB calls $20

 

RIVER ($395) A:heart: 2:heart: J:spade: T:club: 6:heart:

 

BB bets $20, Hero raises to $40, BB calls $20

 

BB shows T:heart: 8:heart:

(Pre 37%, Flop 40.5%, Turn 18.2%)

 

Hero shows Q:spade: K:heart:

(Pre 63%, Flop 59.5%, Turn 81.8%)

 

BB wins $473

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma jävla mongo som 9bettade sitt färgdrag på turn

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

Hero ($260)

BB ($783)

UTG ($249)

CO ($345)

BTN ($1,108)

 

Dealt to Hero 9:club: 8:diamond:

 

UTG calls $10, fold, BTN raises to $20, Hero calls $15, UTG calls $10

 

FLOP ($70) 7:diamond: J:spade: A:heart:

 

Hero checks, UTG checks, BTN bets $10, Hero calls $10, UTG folds

 

TURN ($90) 7:diamond: J:spade: A:heart: T:spade:

 

Hero bets $20, BTN raises to $40, Hero raises to $60, BTN raises to $80, Hero raises to $100, BTN raises to $120, Hero raises to $140, BTN raises to $160, Hero raises to $180, BTN raises to $200, Hero calls $20

 

RIVER ($490) 7:diamond: J:spade: A:heart: T:spade: 7:spade:

 

Hero checks, BTN bets $20, Hero calls $20

 

BTN shows Q:club: K:diamond:

(Pre 64%, Flop 78.8%, Turn 100.0%)

 

Hero shows 9:club: 8:diamond:

(Pre 36%, Flop 21.2%, Turn 0.0%)

 

BTN wins $528

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma jävla mongo som 9bettade sitt färgdrag på turn

 

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $10(BB)

Hero ($260)

BB ($783)

UTG ($249)

CO ($345)

BTN ($1,108)

 

Dealt to Hero 9:club: 8:diamond:

 

UTG calls $10, fold, BTN raises to $20, Hero calls $15, UTG calls $10

 

FLOP ($70) 7:diamond: J:spade: A:heart:

 

Hero checks, UTG checks, BTN bets $10, Hero calls $10, UTG folds

 

TURN ($90) 7:diamond: J:spade: A:heart: T:spade:

 

Hero bets $20, BTN raises to $40, Hero raises to $60, BTN raises to $80, Hero raises to $100, BTN raises to $120, Hero raises to $140, BTN raises to $160, Hero raises to $180, BTN raises to $200, Hero calls $20

 

RIVER ($490) 7:diamond: J:spade: A:heart: T:spade: 7:spade:

 

Hero checks, BTN bets $20, Hero calls $20

 

BTN shows Q:club: K:diamond:

(Pre 64%, Flop 78.8%, Turn 100.0%)

 

Hero shows 9:club: 8:diamond:

(Pre 36%, Flop 21.2%, Turn 0.0%)

 

BTN wins $528

 

 

Antar att detta inte är ditt standardspel mot en hyffsad spelare, men tycker att du får in för många bets även om FI är ett mongo.

 

#57 missar en ganska given höjning på river i min mening.. Edit: såg inte att det låg 4-stegsbräda ute. Kan dock tänka mig raise/call på river mot vissa Fi´s

 

#58 oflyt, du har ju nöten så det är ju hyffsat lättspelat.

 

Hojta gärna till om du tar tag i villasökandet i Vegas och hör isf av dig, är grymt sugen!

 

Snygga resultat btw!!

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att detta inte är ditt standardspel mot en hyffsad spelare, men tycker att du får in för många bets även om FI är ett mongo.

 

#57 missar en ganska given höjning på river i min mening.. Edit: såg inte att det låg 4-stegsbräda ute. Kan dock tänka mig raise/call på river mot vissa Fi´s

 

#58 oflyt, du har ju nöten så det är ju hyffsat lättspelat.

 

Hojta gärna till om du tar tag i villasökandet i Vegas och hör isf av dig, är grymt sugen!

 

Snygga resultat btw!!

 

GL

 

Tjena. Om du spelar en del HU så tror jag vi lirar på mestadels samma sida nu btw :).

 

Med 98-an så skulle jag ju aldrig göra så emot en normal spelare, jag tror också jag kanske fått in några bets för många där men inte så stört många. På denna sidan där det inte finns nån capp har jag rätt många gånger fått in 10bets+ med nöten och ibland blir det givetvis split men häromdagen 12bettade jag preflop med AA och FI visade K2o och rätt många gånger jag har 9-10bettat med KK/AK för att bli rätt förvånad över FIs. Det är dock en riktigt skum dynamik det där eftersom nästan alla sidor ju tillåter max 4 bets och det är möjligt att jag har gått över gränsen i hetsighet ibland, typ i detta fallet då när jag uppenbarligen drar fullkomligt dött och även om han hade haft ett set/två så har ju han ändå EQ om nu min lägre stege skulle duga.

 

Menar du att jag missar en bet/3bet? Jag tycker det är fruktansvärt scary isf att 3bettade denna river när han raisar mitt bet, 3bettar pre och cappar floppen. Tycker personligen inte alls det vore en bra 3bet då jag har störd risk att förlora 2 extra bets om jag har fel (om han cappar alltså). Eller hur tänker du där?

 

Du ser ju btw med KQ-handen att folk lätt imbaspazzar ut! 5bettar turn alltså med ett färgdrag som itne är till nötterna.

 

Btw angående vegas, jag har pratat med lite folk som erbjuder rum osv och det verkar som det inte alls är så omöjligt att hitta men kanske inte alltid är så lätt att skräddarsy datumen efter MITT schema då. Jag är förresten öppen att bo med vilka unga pokerspelare som helst (eller iaf testa) eftersom jag inte känner så många som du vill kan man ju försöka hitta 2 platser eller eventuellt hyra ett hotell (Imperial Palace verkar hyra ut för 45$ om man vill bo riktigt billigt) och sen bara prata med folk vid borden eller whatever. Lär ju inte vara så svårt att styra upp.

 

Btw, jag vill bara gardera med att om jag förlorar 30-40k+ ifrån där jag är nu så kanske jag får ställa in. Men verkar som jag kan knappt förlora, drog in 4k nu på typ 30 minuter :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl inte hänt sådär supermycket. Jag har spelat litegranna och gått upp på 10/20 eftersom jag tycker jag spelar rätt bra nu osv. Dock så har jag bokat 2 förlustdagar nu och ärligt talat tycker jag att min spelkvalité har varit soso. Jag tror det är rätt farligt att känna sig "nöjd" emd sitt månadsresultat. Jag låg ju plus typ 60k och kände mig så nöjd att jag nog varit lite mindre skärpt på att försöka vinna. Nu har jag förlorat typ 8k vilket inte gör jättemycket rent så men det var ändå en liten reminder. Idag så spelade jag 45 minuter innan jag gick på bio och vann rätt snabbt $500 men efter bion drog jag ett till pass och hade ingen större flyt och jag tror jag slutade -150$ för dagen.

 

Ska åka hem, äta och chilla lite och får se om jag grindar lite. Såg 2 st fiskiga 10/20-bord igång och är egentligen lite sugen att delta men är trött. Gud va viktigt det är med blodsockernivån för mig förresten. Jag tog 2 mackor efter bion och trodde det skulle räcka men märkte verkligen att jag inte käkat något seriöst på några timmar.

 

--------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående A9-handen tror jag inte han har särskilt många 7x händer i sin range med tanke på spelet pre samt på flopp. Mer troligt är väl ett överpar eller AK-9.. får nog därför in ett bb till på river och synar ner raise mot de flesta FI´s.

 

Det du skriver om att man tappar lite fokus när det går bra kan jag bara hålla med om till 100%. Hade rekordmånad i januari för ha rekordback i februari. Tror att när det verkligen flyter på bra så gör det så ett tag, sen hamnar man i någon form av "comfort-zone" och tappar fokus. Därför tror jag att det är viktigt att hålla uppe koncentrationen framförallt när det gått bra ett tag och verkligen fokusera och tänka i varje enskild pott.

 

Om du menar "kakan" så har du säkert sett mig där ja.. sitter oftast på HU borden och fiskar 8-)

 

Ska surfa in på 2+2 nu och se om det finns några trådar om villor i Vegas.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja bloggen. Har nämnt nån gång att jag tänker börja spela dataspel igen (knappt gjort det på 4 år, inte för att jag höll på med massa innan eller nåt) och nu ska jag lira lite men har 10 min över så tänkte skriva ett litet blogginlägg. Vann ju 60k rätt snabbt, sen förlorade jag 4 dagar irad ner till 50k och kände att jag spelade lite soso (även om man inte träffat jättegött) och vann 15k. Igår hade jag en i princip pokerfri dag men gick upp lite på 30/60 och vann 9k på en timma, sweeeeeeeet! Drog ut en kille i 2 händer med en riktigt göttig 45o på A2Q44 :P.

 

Får la snart boka flygbiljetten

Ligger +5088$ spelmässigt och rejkat typ 9k$ och spelat mestadels på en sida med ca 85% RB så det är kul. Om helgens spel går bra så tänkte jag nog boka vegas-resan på måndag så jag har något att se fram emot. Ser att WSOP har ett FLHE-event 4e juni så funderar på att om jag ska åka runt 3e juni kanske, tror dock det är fullring och det känns ju iofs inte så himla kul. Tänkte först vara där över hela juni men när jag tänker på det så hade det ju varit kul att iaf vara runt main event, även om jag inte tänker spela det. Lär ju vara lite av en show. Denna börjar hursomhelst den 5e juli vad jag förstår.

 

Btw, om någon har en sorts rimlig budget för vegas och/eller har räknat på något så säg gärna till. Det går ju hitta billigt boende om man skulle vilja det, maten verkar ju billig (?) och om man kan få gratis drinkar för 1$ dricks så blir det ju inte dyrt att bli full heller :P. Så det borde bli billigt men det känns som att det ändå kostar rätt bra att vara i vegas. Hmm ingen aning. Har förresten startat upp ett bankkonto på ICA Banken för de tar ju inga som helst valutapåslag osv, känns rätt värt, sån nit som jag är med transaktionsavgifter. Hatar när ecash tar 1€ av mina moneybookers/netelleruttag!!!

 

Börja med att herofolda

Nuförtiden på 4 bord spelar jag bra. Men jag har inte tillräcklig disciplin för att kunna bet/folda rivern i lägen där jag borde göra det. Jag intalar mig själv att det alltid finns nån sorts mongokombination som faktiskt skulle kunna raisa/3betta men jag vet egentligen om att det liksom kanske egentligen ofta är 1 av 50 möjliga kombinationer. Och jag tänkte nu att jag skulle försöka spara dessa bets och här är en hand där jag verkligen borde ha 3bet/foldat river och jag visste verkligen om det då också men hade helt enkelt inte disciplinen. Jag gillar nog ändå 3betten för övrigt. Den är inget misstag IMO.

 

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $15(BB) Replayer

SB ($897)

BB ($859)

Hero ($811)

BTN ($429)

 

Dealt to Hero A:heart: T:diamond:

 

Hero raises to $30, BTN calls $30, fold, fold

 

FLOP ($82.50) Q:heart: J:club: 5:spade:

 

Hero bets $15, BTN calls $15

 

TURN ($112) Q:heart: J:club: 5:spade: 4:spade:

 

Hero bets $30, BTN calls $30

 

RIVER ($172) Q:heart: J:club: 5:spade: 4:spade: K:spade:

 

Hero bets $30, BTN raises to $60, Hero raises to $90, BTN raises to $120, Hero calls $30

 

Hero shows A:heart: T:diamond:

(Pre 68%, Flop 83.2%, Turn 72.7%)

 

BTN shows T:spade: 7:spade:

(Pre 32%, Flop 16.8%, Turn 27.3%)

 

BTN wins $410

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena grabbz. Vad har hänt det sistone? Jag har väl ägt rätt gött men också slarvat lite. Jag la ner 2500$ på SCOOP när det var fixed limit och det var första gången jag körde en FL SH MTT. Tänkte att blindsen skulle vara låga och alla bets kännas som nålar i höstackar men det var faktiskt förvånadsvärt roligt och varje bet räknades. Var kanske tom lite väl brant struktur ibland. Försökte sattelita mig först genom en 1100$-turbo till 5,5k$ (minns inte exakt buyin) och det började bra med lite flyt men förlorade jag några all ins irad o så åkte tyvärr ut halvvägs och det blev totalt väldigt dyrt. Den dagen förlorade jag 2700$ i MTT-buyin. Mötte förresten Quaternion som ligger plus typ 1m$ spelmässigt på FL och spelar 1000/2000$, lite coolt?!?

 

Så det blev bara medium+låg-eventet och började bra men sen mötte jag en snubbe som 3bettade mig som fan på SB och hade rätt mycket tur också så åkte tyvärr ut där med. Ingen fetingcash alltså.

 

Dagen efter vann jag dock 2,2k$ och sen började söndagen riktigt bra också och jag tog ett litet skott på 30/60 och tömde en kille på typ 6k$ eller något. Såklart väldigt tur men han var givetvis ybertorsk. Samtidigt så spelade jag lite cashgame som började bra men slutade riktigt piss och sen var jag nog med om det stördaste jag nånsin sett. på 166 händer förlorade jag ca 2000 eller ca 90 BBs till en imbatorsk. Under detta gick cashgamet inget bra heller så jag gick ifrån +6k$ till back $300. Fick en riktigt äcklig känsla i magen när jag la mig men tänkte på att det nu går bra för mig och jag kände också rätt gött över att jag visste att jag faktiskt sluta (och aldrig var på väg till) och inte accepterade en dag på typ -2k$ eller mer.

 

Så det har blivit en del HU senaste. Sidan jag spelar på är sjuk fiskig och jag kör bara emot alla som är riktigt uppenbart fiskiga (annars slutar jag) och är de dåliga men lite överaggro så förlorar jag inte mer än 30 BBs emot dom. Då känner jag att det inte är värt tiden+variansen.

 

Idag spelade jag och hade rätt tidigt lite göttiga händer och vann snabbt 1400$ på 10/20+5/10 men sen var det rätt sick igen och slutade dagen med +300$ i spelvinst efter en rätt kort dag. Det kändes lagom. Nu ska jag göra en grej imorgon i skolan och kanske plugga klart lite skit innan jag åker till vegas men det blir antagligen riktigt mycket spel i helgen och veckan innan och chanserna att passera mitt månadsmål verkar väldigt stor då jag redan är nära men peppar peppar.

 

Är förresten upp nästan 7k$ i spelvinst minus 3k$ i turneringsinköp vilket är skoj!

 

Leakbuster Limit

... släpptes idag. Kollade in lite basic värden där och det är ju en cool idé såklart och det känns kul med ett sorts scoringsystem men det är några riktiga brister där då deras rekommenderade ranges är baserade på spel för typ 3 år sen. Sen dess har alla vinnande spelare gått ifrån 22/18 till mer 30/20-stil och trots det är det helt OK för dom att lira 19.7 VP$IP OCH att folda 55% av sin BB vs en steal. Rätt mycket LOL på det där men jag ska bevaka projektet intensivt då Bryce och de flesta coacher ju håller med mig (eftersom deras stats är ÄNNU mer extrema än mina).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir en dagsinlägg nu för ovanlighetens skull. Senaste veckan har mest stått still. Är fortfarande plus ca 70k som för ett tag sen och har gått upp lite i nivåer och de flesta skott har dock slutat hyfsat bra medans borden under blivit lidande så jag tror det är sannolikt att jag typ vunnit x$ på 30/60 medans jag förlorat samma summa på 10/20, dvs en negativ BB/100.

 

Hursomhelst. Jag kollade över min årslön osv och trots att jag vunnit lite över 100k senaste 30 dagarna och numera är på årsplus igen så inte årsvinst alls tillräckligt bra för att latja 30/60 i någon större utsträckning. Har dock rätt bra discplin typ igår så torskade jag $1000 snabbt på ett 30/60 bord efter att en gammal prop-reg haft väldigt tur + att en en fisk och jag tackade för mig och sa att det var ungefär sådär mycket jag kunde tänka mig att förlora och drog mig tillbaka.

 

Så trots att jag inte förlorat jättemycket ska jag nog gå ner igen på 10/20 som max och grinda ihop lite cash. Kanske tom går ner o spelar lite 2/4 då bad beat jackpotten är skyhög på en sajt just nu och 2/4 är högsta stakes som såna bord finns. Har ju förlorat 2 ggr med händer som skulle kvalificeras för badbeat-jackpotten (varav ena var absolut första gången jag gick upp på $25/50) och hade ju varit kul att dra in typ 200 000$ på det :). $100 000 för att ha vinnande handen funkar ju iofs också, det har dock aldrig hänt än så länge vad jag minns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja bloggen. Det fortsätter att gå bra för mig, är 10k$+ i spelvinst och med RB och skit har jag nu passerat mitt månadsmål på 100k :D. Spelat lite PLO i dagarna och är väl ingen större hjälte på det MEN poker handlar ju om att vara bättre än spelarna runt bordet och sitter man med 95/23 så känner jag mig ganska bekväm att titulera mig som +EV. Så har fallet också varit senaste 2 dagarna och dragit in ca $1700 på PLO. Kul!

 

Igår hade jag förresten en imba-session. Kontorssessionen slutade på back typ $100 men kunde inte sova och drog igång lite nattgrind ändå. Det blev nice och drog in 3,4k$ vilket givetvis var latjo :).

 

PLO

Kollat lite videos osv och så länge allt går bra känner jag att jag vill (och kan) ge detta tid då det är skönt att kunna ha lite större val av bord. Jag kan bara tänka mig att även om det finns gott om fisk på FL-borden upp till iaf 30/60 och 50/100 rätt frekvent så känns det som det är inget emot vad för fisk som kommer in på diverse PLO-bord och då pratar jag inte dåliga lättexploaterade regs, jag pratar ybertorskar.

 

Men hursomhelst ska jag ha en restriktiv och realistisk syn på PLOn. Jag är inte särskilt kompetent just nu och jag ska inte ta stora pengarisker. Tiltdemon är bra skit för det förresten :).

 

Så nu ska jag latja lite gött, försöka få ut lite pengar utan massa transaktionsavgifter och bonusavdrag så jag har en fin rulle som jag kan ta med till vegas. Vore kul att kunna köra $50/100 eller kanske tom ännu högre i vegas utan att behöva vara rädd för att rullen ska försvinna sista veckorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

Limit Holdem $30(BB)

Hero ($1,004)

BB ($1,244)

CO ($1,844)

BTN ($3,074)

 

Dealt to Hero J:diamond: 6:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $60, BB raises to $90, Hero calls $30

 

FLOP ($180) 6:heart: 2:diamond: J:heart:

 

Hero checks, BB bets $30, Hero raises to $60, BB calls $30

 

TURN ($300) 6:heart: 2:diamond: J:heart: A:spade:

 

Hero bets $60, BB raises to $120, Hero raises to $180, BB calls $60

 

RIVER ($660) 6:heart: 2:diamond: J:heart: A:spade: K:club:

 

Hero bets $60, BB raises to $120, Hero calls $60

 

BB shows T:club: Q:heart:

(Pre 67%, Flop 11.5%, Turn 9.1%)

 

Hero shows J:diamond: 6:spade:

(Pre 33%, Flop 88.5%, Turn 90.9%)

 

BB wins $898

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Inser att jag inte bloggat på ett tag. Maj blev ju skitbra trots att jag torskade en del i slutet. Eller det var ju långt ifrån nån månadslön jag haft i mina bästa dagar men med tanke på att jag började med en hyfsat liten rulle. Också kul att jag kände att jag kunde vinna och låg över $10 000 i spelvinst och även om det var lite 30/60 så var nästan all den spelvinsten på liksom 3/6-15/30 så en hel del BBs.

 

Men juni har fan inte börjat bra. Spelade en massa på laptopen utan tiltdemon och det har medförit några dagar med stora spelförluster. Här är mina dagsresultat i juni

 

-$308

-$834

-$2,288

-$2,350

-$1,806 (netto är -35 000 SEK med RB)

 

Köpte som sagt en lägenhet och får börja betala mina 10% nu plus att jag åker till vegas i dagarna och funderar på att göra ytterligare en omstart på 2/4 och 3/6 eftersom min rulle blivit lite decimerad.

 

Självkritiken

Att det gått tungt det sista är nog för att jag blivit lite mätt på framgång. Inte för att majvinsten var så gigantiskt stor men jag tror ändå jag blivit rätt nöjd, gått till autopilot igen. Har förresten dragit upp 5 och 6 bord ibland och tror inte jag spelat jättefantastiskt heller. Har förresten blivit några sjukt långa pass på typ 4h+ (brukar inte spela mer än 1-2,5 timma). Får slå mig själv i ansiktet och skärpa till mig. Ska inte behöva ha en downswing för mig att hålla mig skärpt.

 

Tiltdemon är fan guld, jag undrar hur många tusentals dollar det kommer spara för mig resten av året. De två andra gubbsen på kontoret verkar inte alls ha samma problem som jag men för mig med nån variant av odiagnostiserad ADHD (;)) så tror jag det kommer spara så jävla mycket pengar. Har som sagt spelat på laptopen som inte haft det installerat och skulle säkert bara vara back 1/3 om det fanns.

 

Så lite ofokuserat spel, några bord i överkant och massa stört långa sessioner. 100% mitt eget fel i sjukt dåliga förberedelser osv och ska inte skylla på att jag mer eller mindre blivit analt våldtagen av kortgudarna, om ni ursäktar min grovhet.

 

PS: Har förresten massa skit att prata om så ska nog vara lite aktiv här med bloggen nu i dagarna och ska ju till vegas i en månad nu. Ofta nu skriver jag ju bloggar efter sessioner och är trött men vill nog ha en pigg blogg för vegas så man kan komma ihåg osv osv.

 

PS2: Gud va kul att min dagbok fått 5 stjärnor. Kanske bara en person som har röstat men iaf :). Tack till dig isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tänkte att det kunde vara dags med lite lägesrapport ifrån vegas, har ju varit här i sin city i snart två veckor och har inte skrivit nåt tror jag. Eller jag har en random blogg där jag skrivit massor men vill inte tråka ut folk som är ointresserade av poker så kör 2 stycken bloggar. Hursomhelst.

 

Blir väl ett jävla långt inlägg om jag ska summera 2 veckor trots att jag inte varit så jätteaktiv (1 utgång, 1 show, 0 events) men ska inte skriva för länge. Hursomhelst tänkte jag att jag kunde göra av med typ 5-10k$ på pokern och ligger i skrivande stund back 5,7k$ och tror inte jag ska spela någon mer livepoker på ett tag utan bara ta semester. Hade tänkt spela ett FL 6max-event men det blev några timmar med security på rio pga mina pengar blev stulna pga mitt klanteri och eftersom jag var på rio 45 min innan spelstart så blev det tyvärr inget sånt event :(. Första dagarna spelade jag lite random cashgame och gick typ +/- på mestadels 15/30 och 20/40 FL texas och sen kom Phyre här och då verkar det väl som jag kände av något sorts peer pressure och började torska. Sanningen är att jag spelade lite 30/60 och förlorade typ 3k$ på en dag och det är ju helt standard swings men spelet jag körde var nog inte helt optimalt för full ring live. Man får nämligen omvärdera rätt mycket, spelet är ju helt annorlunda ifrån online vilket gjorde att jag gav bort lite för mycket pengar.

 

Påminn mig förresten att köpa en jävla sån här laptopcooler (http://www.coolstuff.se/laptopCooler) när jag kommer hem. Är ju fan tortyr att sitta med en laptop i knät längre än 20 minuter.

 

Openlimp for the win!

Hursomhelst, en av de nyare grejerna var ju att börja openlimpa ibland. En balanserad strategi i de flesta gamsen känns verkligen suboptimal då tänket är på rätt låga nivåer. Att openlimpa känns fel och känns jävligt obvious om man alltid raisar TT-AA oavsett position och openlimpar 22-66, 78-T9s osv men man har helt enkelt ingen fold EQ med T9s och man föredrar att ta 1 bet och få 5-6 payoffmonkeys som ser floppen än att raisa, få 2-3 pers som synar. Så man börjar limpa en hel del i de flesta games. Med undantag för ett enda bord på 30/60 som var hyfsat tight och tufft, där blev det inga limps.

 

Folks sjuka passivitet.

En annan grej är ju att folk är rejält mycket passivare och gör lite skumma moves. Phyre spelar NL och sa att folk synar 3bet med KK och checksynar ofta ner med om de inte träffar set och man kan valuebetta sig själv i lägen eftersom folk är så passiva. Det hände flera ggr med mig. Igår t ex så hade jag T9s tror jag det var och floppen kom T86. Bettade och fick syn som kom typ J och jag bettade igen. Fick syn och river kom A. Jag checkade och han checkade bakom och visade A6. Vem valuebettar INTE tvåparet HU emot en sen steal!?!? Såna där grejer såg man hela tiden. TPTK som checkade bakom osv osv. Hursomhelst, det kan bli lite svårt att ställa om sig i vissa situationer där onlinespelare garanterade hade gjort x medans denna livespelare gjort en helt annan. Det har nog kostat mig några bets lite här och var.

 

Lite roliga händer.

Spelade 15/30 eller om det var 30/60 och hade AQ. Flopp kom 666 och Cbettade och fick en syn. Turn kom 3 och value/cbettade igen och river kom 6. Jag bettade igen och fick en raisade och jag har ju nutsen såklart så även om jag kände att han ju naturligtvis också hade ett äss så drog jag in 3betten ändå. Han synade och jag sa typ "im assuming this is a split" och visade min hand och han kollade på den, suckade och muckade. OKEJ att liksom försöka göra nån sorts imba-bluff med att raisa river men att bluffSYNA en 3bet känns som fin välgörenhet!

 

En annan liknande hand var förresten när en gubbe och en kass tant spelade. Boarden låg typ QJTxA rainbow och han bettade river och hon synade. Han hade 98 och hon hade Kx. Hon synade alltså med nötterna. Hände förresten en gång till då 3 pers hade A på JTQKx rainbow och denna gången var det ju split men tyckte det var rätt suspekt att bara 2 bets gick in på rivern i en 3vägspott.

 

PLO

Spelade förresten 2 sessioner PLO och vann först 600$ på 1/2 för att sen förlora lika mycket några dagar senare och tycker folk spelar lite väl tight postflop och folk verkar ha lite bättre idé där än FL att livespel där jämfört med online blir helt ovärt och också rätt tråkigt. (Jag är dålig på PLO själv förresten, kanske därför). Sista bordet jag spelade på hade jag JJxx nånting och 5-6 pers såg floppen och jag var antingen näst sist eller tredje näst sist och boarden kom QJ8. Checkade till de bakom och han checkade också och turn kom 3. Tänkte att ingen kommer ge mig några cash och har ingen lust att betta för att någon sen ska slå om en slowplayad T9 så tyckte det var bättre att checka igen till de bakom och kanske hoppas att nån efter försöker sno potten. De bakom checkar runt igen och A kommer på river. En kille pottar då på typ 150-200$ som potten var då vi nog la 20-25$ preflop var och har väl en rätt lätt instafold liksom och killen till vänster om mig visar QQ och foldar. Jag tänker att "wow, hur fan kan han inte betta turn!? hur tight kan man vara". Typ ungefär så lätt var det att extrahera cash ifrån folk postflop på det bordet.

 

Pokern i det stora

Som sagt, nu ligger jag back 5,7$ vilket inte är nån sick swing för mig alls men det känns nästan lite deppigt. Känns mycket mer att fysiskt se chipsen försvinna än se stacken ticka ner online. Köpte dock ett 4g modem som kommer bli hemkört till Bellagio imorgon bitti (99$ för en månads 4g, funkar i hela vegas) och känner mig jävligt revanschsugen så tänkte nog sitta och grinda lågt online och känna att jag kan vinna och går det bra kanske jag tar ut lite cash ytterligare här och kör lite igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att läsa om lite FL och så gillar jag hur du skriver! :) Jag kan absolut ingenting om FL så tänker inte skriva någonting om dina händer, men jag läser! Blir lite sugen på att testa lite FL-HU faktiskt... spelar NL-HU nu, är FL en bra idé för en nl spelare tror du? GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävligt bra dagbok måste jag bara säga... keep it up!

 

Kul att läsa om lite FL och så gillar jag hur du skriver! :) Jag kan absolut ingenting om FL så tänker inte skriva någonting om dina händer, men jag läser! Blir lite sugen på att testa lite FL-HU faktiskt... spelar NL-HU nu, är FL en bra idé för en nl spelare tror du? GL!

 

Wow. Tack grabbar. Tycker det känns typ 20x roligare att skriva om folk läser och framförallt om folk kommenterar. Ska försöka skriva lite mer frekvent.

 

FL HU är nice. Om du kollar på PTR så har typ alla regs över 100k$+ i vinst och en av de FL-regs jag pratar med (och spelar mest med) gick ifrån 6max till uteslutande HU och när jag kommer hem tänkte jag testa att köra endast HU i 2 veckor och se hur jag gillar det och hur mina resultat är. Vann 14k$ på HU på typ 1 vecka och torskade sen 10k$ varav typ 6k$ vs en superaggro superfisk på 2 st 30/60 bord och blev sen lite arg på variansen. Men det var ju liksom under 2000 händer tror jag så jävligt liten samplesize och var ju inte tvungen att köra 30/60 så tidigt (oavsett om det var en fisk som jag hade edge över).

 

FL är som sagt jättekul (förutom full ring, gaaah!!) men jag tror det finns 2 stora skäl varför folk tycker det är tråkigt. Först och främst är det att man tänker att 1/2 NL är samma som 1/2 FL och känner att inget bet räknas. Man får ju ta 4x för att kunna göra. Är ju som att ta en NL 1/2 spelare och gå ner på NL 0.01/0.02, kommer ju kännas astråkigt och helt lönlöst det också.

 

Är man skärpt tror jag man kan lära sig alla spel såklart om man bara vill. Får du bara en go rytm liksom och inte ger upp alla potter och väntar på set osv (peak emot tighta NL-spelare ;) ) så bör det gå bra. Potodds gäller ju såklart i alla pokerspel men det blir ju mycket mer uppenbart i fixed. Du får ju syna ner rätt ofta med en hand som känns rätt piss så länge du får potodds. Detta kan man dock ta till överdrift och jag intalar mig själv rätt ofta att jag har potodds på rivern att syna ner då passiva fisken raisar men egentligen så bluffar han inte 1 på 10 utan snarare 1 på 1000. Det är typ det jag fokuserar mest på nu, folda lite mer på rivern. Men testa gärna men var medveten om att du måste ha bra RB under typ 2/4 för att kunna vinna. Vissa hävdar tom att typ 1/2 FL HU är omöjligt att vinna över den skyhöga rejken. Kör du lägre (under 3/6) så rekommenderar dom HU SNGs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...