fredyr Postad 14 Mars , 2010 Rapport Postad 14 Mars , 2010 Om du nu vill anta att motståndet spelar optimalt och dessutom vet vilken range du pushar med, så är optimal synrange för BB (för de fall då SB foldar) 33+,A5s+,QTs+,J9s+,T9s,98s,A6o+, nämligen 17.2%. Detta är samtliga händer som har pottodds (dvs tillräcklig equity mot din range*) att syna. *räknat på push-rangen 66-22,A7s-A2s,A8o-A2o Citera
Stormen_Per Postad 14 Mars , 2010 Rapport Postad 14 Mars , 2010 så då måste vi ta hem potten 4 gånger av 5 preflop frågan är bara om vi gör det vad tror ni ? den lösaste rangen någon synar med i sb och bb tror jag är 13,7% 22+ A9o+ A7s+ vs den rangen har vi 36% ev 55+ ATs+ KQs ATo 8,7% vs den range har vår range 32 % ev svaren finns redan i ditt inlägg. försök tänk lite själv Citera
Plajer Postad 14 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2010 svaren finns redan i ditt inlägg. försök tänk lite själv ja men sen är det ju 2 blinds som kan syna också så 13x2= 26 % max att någon synar men vi måste få dom att syna 20% eller mindre tänker jag rätt`? Citera
Klyka Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 alltså jag tror inte vi kommer få syn så ofta så jag tror att man tjänar mycket mer på att höja bra händer. Händerna som jag pushar med ska ju vara unexploitable ändå så det spelar ju ingen roll om fi vet vad vi pushar med eller inte. Du har missförstått det där med unexploitable. En hand kan inte vara unexploitable (edit: kanske man kan säga att nöten är det ). En range kan vara det, och det är den inte om det inte ingår stål i den. Citera
fredyr Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Du har missförstått det där med unexploitable. En hand kan inte vara unexploitable (edit: kanske man kan säga att nöten är det ). En range kan vara det, och det är den inte om det inte ingår stål i den. Det är nog inte så konstigt att han uppfattat det så. Det är nämligen exakt så som Sklansky-Chubukov-rankingen är definierad, nämligen huruvida en push med en specifik hand är +EV om man efter man pushat lägger handen face-up och låter motståndaren syna optimalt. Citera
Klyka Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Hmm, interesting. Ok, inte konstigt att han uppfattat det så, då. Men har jag blandat ihop saker och ting också, menar du? Kul att se att du fortfarande hänger här, btw. Citera
Rebonius Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Du har missförstått det där med unexploitable. En hand kan inte vara unexploitable (edit: kanske man kan säga att nöten är det ). En range kan vara det, och det är den inte om det inte ingår stål i den. Det är nog inte så konstigt att han uppfattat det så. Det är nämligen exakt så som Sklansky-Chubukov-rankingen är definierad, nämligen huruvida en push med en specifik hand är +EV om man efter man pushat lägger handen face-up och låter motståndaren syna optimalt. Hmm, interesting. Ok, inte konstigt att han uppfattat det så, då. Men har jag blandat ihop saker och ting också, menar du? Kul att se att du fortfarande hänger här, btw. Både en hand och en range kan vara det. Fredyr har rätt. Citera
Klyka Postad 22 Mars , 2010 Rapport Postad 22 Mars , 2010 Asså, att handen är EV+ att pusha även om man måste visa den för fi innebär ju inte att handen inte är "exploaterbar". Att fi har den synrange han har mot den givna handen är ju en exploatering i sig. Jag förstår att Sklansky-Chubukov-rankingen är definierad på det viset (vilket jag inte tidigare visste), men det har inte med oexploaterbarhet hos den enskilda handen att göra. Bara vilket EV den har mot en maximal exploatering från fi's sida. Citera
Recommended Posts