Gå till innehåll

kan man push med det här +ev


Plajer

Recommended Posts

Hej

 

den här situationen har inträffat några gånger för mig dom senaste dagarna i mtts så lika bra att jag startar en tråd och frågar om det.

 

Vi har 20bbs på BTN foldat till oss SB och BB har båda mer än 20BBs så 20BBs effektiva stackar.

 

SB och BB är bra spelare som kommer 3beta så händer som 22-55 blir lite svåra att spela och även händer som A2-A9 så min fråga är om det finns något som det här http://www2.decf.berkeley.edu/~chubukov/rankings.html

 

men för BTN CO Hijack osv alltså ingen unexploitable pushing range då jag inte vill pusha AA Ak och sådan händer som jag tror vi tjänar mer på att höja pf. men just dom här lite mer svår spelade händerna som 22 tex

 

 

så alltså vi utgår från att fi vet att vi pushar 22-66 A2-A9 så han synar perfekt är det då ändå + ev att pusha en hand som tex 22?

 

hur räknar man ut sådana här grejer?

 

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-1

 

Utveckla då. Själv är jag påverkad.

 

edit: ahha, såg att du är TS.

 

Hur man räknar? Ja, om det vore en matematik fråga så hade bottarna tagit över för länge sen. Vi kan inte veta att FI pushar 22-66 A2-A9, om det inte är en bot..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utveckla då. Själv är jag påverkad.

 

edit: ahha, såg att du är TS.

 

Hur man räknar? Ja, om det vore en matematik fråga så hade bottarna tagit över för länge sen. Vi kan inte veta att FI pushar 22-66 A2-A9, om det inte är en bot..

 

först måste jag bara fråga om du är seriös?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vill väl ha lite stål i rangen vi pushar också? Precis som vi vill lägga in en del semiskräp bland de händer vi lägger in 3bb i. Åtminstone om vi har en historia med mörkarna och vet att de funderar aktivt kring våra ranger?

 

Utan att ge mig in i något mer avancerat räknande så känns det ganska bra att pusha låga par. Vi kommer bara att vara dominerade av en mörkhand i 12% av fallen och som någon var inne på så kan vi dessutom mycket väl få dem att lägga de lägre paren. Möjligen blir bilden något annorlunda om vi kommit ner på det här stackdjupet innan det kommit in antar i bilden, eftersom det är färre döda marker i potten att slåss om då. Men om det var en tänkande fi så skulle jag som sagt gärna vilja att han skulle behöva ta risken att t ex vara uppe mot dominerande ess om han vill ta synen med en hand som A8.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är nog rätt marginellt, men sannolikt EV-, är ju rätt marginellt balanserat och man lyckas ju folda ut en del händer som har en dominerad. måste man veta säkert tvingas man simulera.

 

rätt säker på att 22 är ev+. motståndarna måste ha helt skadade synranger för att det inte ska bli det (om det nu går).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är nog rätt marginellt, men sannolikt EV-, är ju rätt marginellt balanserat och man lyckas ju folda ut en del händer som har en dominerad. måste man veta säkert tvingas man simulera.

 

och hur simulerar vi det här då finns det något program eller så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"henjon;1450683]Vi vill väl ha lite stål i rangen vi pushar också? Precis som vi vill lägga in en del semiskräp bland de händer vi lägger in 3bb i. Åtminstone om vi har en historia med mörkarna och vet att de funderar aktivt kring våra ranger?"

 

alltså jag tror inte vi kommer få syn så ofta så jag tror att man tjänar mycket mer på att höja bra händer. Händerna som jag pushar med ska ju vara unexploitable ändå så det spelar ju ingen roll om fi vet vad vi pushar med eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger att de synar med 22+, A2s+,A7o+,KTs+,KQo, vilket är jävligt löst (SB borde ju vara betydligt tightare, även) och bortser från fallen där båda synar (bör väl nästan vara försumbart) så är det ganska nära BE med för bara 22 (den har 41 % vinstchans där), så nog borde det gå att göra som du föreslog.

 

Fast bara för att det är +EV betyder det ju inte att det är max-EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt säker på att 22 är ev+. motståndarna måste ha helt skadade synranger för att det inte ska bli det (om det nu går).

 

du har rätt. hade inte kollat så noga på jamvärdet på 22, antog det var ~20 när det var det dubbla :P baserat mitt misstag på att jag snabbkolla en 20bb-tabellel och antog felaktigt att handvärden påminde varandra vilket inte var fallet. klart de får skadade synranger, båda spelar ju exploativt optimalt enligt OP, vilket får bieffekten att de kommer jävlas med varandra också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg på ett forum att den var en som sa att man kan ta den här

http://www2.decf.berkeley.edu/~chubukov/rankings.html och sen dela på två för BTN sen tre för CO osv

 

Så på SB kan man push 22 unexploitable upp till 24bbs så på btn upp till 12bbs.

 

Men för mig blir det nog mer en pushing range en bara en hand så lite svårare att räkna tror min taktik blir något sådant här

 

100% push 22-55 A2-A7

10 % pusha en unexploitable pushing range 21.6% + höj med dom händerna som inte är starka nog att vara med i pushing rangen.

 

nu är bara frågan om det här är en unexploitable taktik?

 

och om jag kan pusha en range som 22-55 A2-A7 +ev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är väll inte direkt en optimal calling range vs någon som pushar 22-66 A2-A8 A2s-A7s då synar man väll inte med 22? vad är den optimala syn rangen?

 

Nej, det var mer att jag ville visa att även om SB/BB synar så löst som jag skrev så är det +/-0 att ställa med 22.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan du inte läsa i tråden eller räkna ut det själv istället för att skeppa en massa dumma frågor som redan är besvarade?

 

Det jag tycker vi har kommit fram till är att 22-66 är +ev att pusha med sen A2-A7 vet jag inte riktigt vad vi har kommit fram till då det mest har varit prat om 22.

 

Det som jag mer söker är väll någon typ av bok artikel som tar upp dom har situationerna som den här http://www2.decf.berkeley.edu/~chubukov/rankings.html men för alla positioner eftersom i alla fall jag fortfarande känner mig osäker även om någon på ett forum säger att det är +ev att pusha A2.

 

 

Men om någon kan hjälpa mig att räkna utt det här så skulle det vara jätte roligt. det som jag har kommit fram till själv är

 

 

den lösaste rangen någon synar med i sb och bb tror jag är

 

13,7% 22+ A9o+ A7s+

 

vs den rangen har vi 36% ev

 

vår push range är 22-66 A2-A8o A2s-A7s

 

och om vi pushar all in med 20bbs så förlorar vi 6bbs varje gång vi får syn av den range

 

 

den mest tänk bara syn range från sb eller bb tro jag är

 

55+ ATs+ KQs ATo 8,7% vs den range har vår range 32 % ev

 

så då är min fråga tar vi hem potten PF tillräckligt ofta för att det här ska vara +ev?

 

är vår pushing range tillräckligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...