Gå till innehåll

Steg-för-steg för att förbättra mitt live-spel?


Mockasin

Recommended Posts

Hejsan.

Jag är en hyfsad onlinespelare (har plussat de senaste två åren) som nu har börjat spela lite live också. Själva spelet har jag inte några större problem med men känner mig osäker på bitarna som endast sker just live.

Jag vill alltså förbättra mitt läsande av andra spelare, att inte bli sönderläst själv samt andra bra saker.

Hur ska jag gå tillväga? Det känns inte som att det funkar att varje gång jag spelar sitta och tänka på vad jag gör och vad andra gör hela tiden utan det kanske är bättre att lära sig en sak i taget tills man känner att man har en liten grund att stå på och då förfina den.

I vilken ordning ska jag då försöka lära mig dessa saker?

Några tells jag ska tänka på först?

Något jag ska undvika att göra själv ibörjan?

 

Om någon rutinerad har lust att skriva ihop en liten steg-för-steg "förbättra-ditt-livegame"-guide skulle jag bli jätteglad (och säkert andra också).

 

//Mockasin

 

PS. Jag spelar framförallt på Klubben och på Cosmopol. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan ge tips på några av mina tells som jag har fångat upp...

 

 

1. Kolla på näsvingarna, om någon bluffar så blir dom upphetsade och börjar andas hårdare och då viftar dom på näsvingarna. 9 ggr av 10 så bluffar personen.

 

2. kolla på ögonen, en spelare som har en bra hand brukar oftast verka stirra och verkar vara hetsig (detta funkar inte på bra spelare utan du får ta den med lite nypa salt, dock funkar den jättebra mot lite sämre motstånd). funkar 7 av 10

3. andningen, hård andning = nervös och man är inte direkt nervös om man vet att man inte kan förlora... lugn andning = han har en hand iallafall, sen hur bra den är kan ju skilja sig från person till person

 

 

 

Det är mest dom här som jag går på, sen finns det ju speciella för speciella spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får gärna berätta lite mer om dig och din spelstil.

 

(Och även när du brukar hänga på CC / klubben och hur du ser ut)

 

 

Obs. allt detta för att förbättra ditt spel!

 

Antar att du syftar på att folk inte vill lämna ut det dom lärt sig... men det är väl lite av det som forumet bygger på?

Folk frågar ju om allt möjligt, så varför skulle det vara något konstigt med just denna frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan ge tips på några av mina tells som jag har fångat upp...

 

1. Kolla på näsvingarna, om någon bluffar så blir dom upphetsade och börjar andas hårdare och då viftar dom på näsvingarna. 9 ggr av 10 så bluffar personen.

-/-

3. andningen, hård andning = nervös och man är inte direkt nervös om man vet att man inte kan förlora... lugn andning = han har en hand iallafall, sen hur bra den är kan ju skilja sig från person till person

 

Jag är precis tvärtom. När jag bluffar blir jag alldeles för lugn och behärskad som för att visa att jag verkligen har den hand som mitt bet representerar. Pulsen ligger väl kring 39,5. ;)

Med en bra hand och en stor pott på G, då stämmer mer ovanstående överens med mig.

 

Det här säger väl inte mycket, mer än att tells beror på vilken person du möter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här säger väl inte mycket, mer än att tells beror på vilken person du möter.

 

Jepp. Under NM i Norge hade lfx och gdaily pulsklocka på sig. På lfx kurva var det några fina toppar "Där hade jag AKs, där bluffade jag helt tom osv"

 

På gdailys kurva var det också en hel del toppar: "Där nös jag, där nös jag och där nös jag igen" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du syftar på att folk inte vill lämna ut det dom lärt sig... men det är väl lite av det som forumet bygger på?

Folk frågar ju om allt möjligt, så varför skulle det vara något konstigt med just denna frågan?

Hmm... nej.

 

Det var mer åt "skämtsamt inlägg som syftar på att jag vill ha hans $$$".

 

1. Kolla på näsvingarna, om någon bluffar så blir dom upphetsade och börjar andas hårdare och då viftar dom på näsvingarna. 9 ggr av 10 så bluffar personen.

[...]

3. andningen, hård andning = nervös och man är inte direkt nervös om man vet att man inte kan förlora... lugn andning = han har en hand iallafall, sen hur bra den är kan ju skilja sig från person till person

Oftast är det iofs helt tvärtom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...