Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Dollarn har ju varit billigare.. men vissa prylar är ju fortfarande billigt i jämförelse med sverige.

Om du åkt till USA i sommar, vad hade du handlat med dig hem? Varför? Bara billighetsfaktorn eller saknas det i sortimentet här hemma? Går ju att shoppa via nätet med det har ju sina fördelar med att handla på plats..

Postad

Kläder och skor. Hittade riktigt snygga jeans som hemma skulle kostat mig uppåt tusenlappen men som i NY gick på runtikring $30-35. Likadant med sneakers. Upplever att jag fick betala runt 30% av hemmapriset. Och utbudet är sjukt mkt större.

Att kläder och skor är billigt i usa är iofs ingen nyhet men så blev det sagt iaf ;)

Postad

Jag är duktig på att inte handla. Jag konsumerar bara upp pengarna utan att jag behöver bära på nåt. :)

Det jag klurat på är kanske en kamera. Jag har en digitalkamera från 2001 som kanske behöver uppgraderas. Jag har länge bara kört med mobiltelefonen men min nuvarande är så jävla dålig så man får nog kamma till sig.

Kläder är iof också något jag kan handla ibland. Det är ju dock inget man kollar upp innan, man handlar bara om man ser nåt snyggt. Kamera lär man ju glo på innan så man inte gör bort sig.

Postad

Ett större projekt hade varit o tjacka bil. Har haft lite planer på nåt sånt men jag har tyvärr inte degen för det hela...

En polare har köpt bil helt osett från USA. Från firma men ändå. Om det trillar ner en kasse med pengar inom 2 månader så kanske det händer.

Postad

En polare har/hade långt gångna planer på att plocka hem en splirrans mustang. Kostnad i usa var $22k och det skulle visserligen innebära en hel del arbete men han räknade med att det skulle bli ca 50k svenska billigare med import än om han köpte den hos svensk dealer.

Postad
En polare har/hade långt gångna planer på att plocka hem en splirrans mustang. Kostnad i usa var $22k och det skulle visserligen innebära en hel del arbete men han räknade med att det skulle bli ca 50k svenska billigare med import än om han köpte den hos svensk dealer.

Min kompis är häftigare än din. Han sparade nog 150k på den affären. Sen kan man ju ha delade meningar om smartheten o köpa en sån bil :D O ja, det är ett jäkla meck o importera. Har dock bra kontakter för sånt.

Nu är det ju dock inte riktigt sånna inköp som tråden syftar till.

Finns det inte några smarta kuliga saker som inte säljs här el får importeras... som man ändå bara måste köpa där?

Postad

Har exakt samma planer, fast en Dodge Challenger. Dock en begagnad, har hört att tullen/momsen är högre om man importerar årets modell.

Postad

Åk till FRY's Electronics. Du hittar garanterat ngt där. Sen finns det minst två stabila outlets för kläder, skor, filmer, ja allt egentligen.

Sist köpte jag med mig Rock Band som ännu inte släppts i Sverige men det var det enda planerade. Imo behöver man inte planera så mycket, åk till plejsen och hittar du ngt så hittar du ngt. :-D

Postad

Det kanske kan va nåt till bruttan. En goggletelefon.

I juli, när jag ska dit, är den säkert inte lika het och man kan få den billigt. Hon har en nokia från 2004 typ så det är läge o kitta upp sig lite iaf.

Postad
Golfgrejer!!!!!!

Jag får känna av extra noga om jag ska börja lira gölf igen. Sjukt kul sport. Synd att det ta en dag o lira ett varv.

Jag får väl ta med bagen hemifrån... dumpa golfklubborna där o droppa i nya bagen.

Postad

Väskor?

När jag var i USA för 3 år sedan köpte jag en Harman Kardon förstärkare för ca 3000kr, kostade då 12000kr i Sverige. Var dock tvungen att köpa en transformator för 500kr för att få den att funka i Sverige.

Postad
klocka. ta den på dig och låt nån polare ta box + papper i sitt incheckade bagage (så slipper du casha tull).

När vi var i USA i somras så köpte polaren en MBP han gick rakt genom tullen med kartong och allt.

Men hur som helst solglasögon är generellt ganska mycket billigare precis som kläder, parfym och elektronikvaror. Sedan med tanke på elektronikvaror kan det dock vara lite krångel med garanti även om det är worldwide guarantee, för om man läser det finstilta så kan det innebära att den inte gäller i följande 108 länder...

Sedan som Jennez säger man behöver inte planera så mycket, det mesta är billigare jag åkte när dollarn stog runt 8kr då var väl kanske just elektronikvaror marginellt billigare men annars är nästan allt billigare, förutom nyttig mat då.

Postad

Spontanhandla är inte min grej. Jag vill gärna kolla upp först vad som är bra eller dåligt. Får väl kanske skärpa mig med det. Vinner man en massa så får man gå bananas i shopparna. Läge att träna på sånt där.

Om man ska handla typ kamera så vill man ju veta innan vad den är bra el dålig på i jämfärelse med andra i samma prisklass. Säljare kränger ju helst sånt de har bra marginaler på.

Det är inte meck o handla en mobil där? Måste man typ inte bo där även om man köper utan abonemang? Kanske har fått det om bakfoten.