Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

Tänkte köpa lite fonder. Jag har ingen koll men läst lite. Är Avanza zero fortfarande ett hyggligt köp?

 

Tänkte köra ett månadsspar samt en engångsinsättning. Tanken är väl 2-3 års sparande innan det blir husköp.

 

Vet frugan om det här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Yee vi är i kuta, ska bo här tills lördag iallafall sen ska vi ta någon 3 dagars tur runt ön. Vill knappt säga vad vi betalar för den resan då jag antar att vi blev fett blåsta, men det kan vara ett par mille för 3 pers... ^^

Något annat i kuta att rekomendera? Ska åka och kolla på junior vm i surfing imorn och sen lära oss surfa efter det. Festa obv, men tror vårt hotell ligger en bit bort från dom gatorna.

Sjukt vad man ska pruta här nere btw. En försäljare på stranden prutade ner sig själv från 300k till 30k när jag bara upprepade att jag inte hade så mycket pengar... Betalade 66k för två öl och en pringles i en minimarket medan jag betalade 40k för en storstark och en middag med efterrätt.

Hittade grannresturangens internet när jag sitter på balkongen så ska få in lite grindtid nu också =)

Generellt så blir man väl typ alltid blåst på sådana ställen, jag menar det är ju fortfarande billigt för oss men dom är nöjda om dom får 1/5 av priset typ. I kuta finns väl inte så jättemycket att göra förutom att gå på nattklubbarna som är rätt nice, beergarden är väl typ ett måste :). På natten tyckte jag skygarden brukade ha bäst drag och schysst häng högst upp på taket! Och sen är bounty rätt schysst också, bra dansgolv men lite sunkigare kanske. Beställ en blaster i baren så håller man igång fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bakis som ett as flög jag upp ur sängen imorse av att hela rummet skakade. Inte varje dag man vaknar till en jordbävning...

Ganska obehagligt faktiskt. Alla locals såg livrädda ut och man hade inte en aning om den skulle bli starkare eller ej. Nu var det ganska lugnt, någon spricka i grannhuset och lite puts som åkte ner från väggarna. 6.8 med centrum dryga milen utanför kusten tydligen enligt någon australiensisk nyhetssida.

Var ganska konstiga vågor när vi surfade sen iallafall. Ibland var det hela havet stormar med vågor kors och tvärs och ibland var det precis som vanligt.

Ska försöka slänga upp lite bilder sen när jag får tid och ork.

 

Fesen var förresten jävligt bra. Var väl på 5 olika ställen under kvällen. Skygarden var bra, bounty var också jävligt fint... Över förväntan helt klart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i dubai nu. Helt sinnes sjukt vad nice vårat hotellrum är. Helt nybyggd och allt är så jävla fräscht. Nu blir det att gå upp på taket och bada lite :D ha det gött i kalla Sverige!

 

Kom hem därifrån igår!

 

Var bor ni någonstans? Hur länge stannar ni? Brorsan skall dit och spela VM i fotvolley 17/10-21/10 eller något sånt. Det får ni inte missa! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem därifrån igår!

 

Var bor ni någonstans? Hur länge stannar ni? Brorsan skall dit och spela VM i fotvolley 17/10-21/10 eller något sånt. Det får ni inte missa! 8-)

 

Nice, på mövenpick diera. 5 stjärnigt och helt underbart! :D helt nybyggt så det är sjukligt fräsch, aldrig varit med om mer serviceminded folk. Helt underbart att bli servad.

 

Vart bodde ni? HIttade ni på något skoj?

 

( Vågar man spela poker på bet24 därifrån?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, på mövenpick diera. 5 stjärnigt och helt underbart! :D helt nybyggt så det är sjukligt fräsch, aldrig varit med om mer serviceminded folk. Helt underbart att bli servad.

 

Vart bodde ni? HIttade ni på något skoj?

 

( Vågar man spela poker på bet24 därifrån?)

 

Kollade också på Mövenpick men blev Marina Views till slut. Precis som du säger så var servicen helt outstanding och det som var extra gött var att det kändes genuint. Så är det sällan imo!

 

Körde nog det mest klassiska. Stranden och shoppingcenter varvat med lite andra utflykter till Madinat och Aquaventure. Om du gilllar skaldjur, fisk osv så rekar jag buffén på Saffron (Restaurang på hotell Atlantis) på tisdagar. 400 kronor men sjukt bra kvalité!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade också på Mövenpick men blev Marina Views till slut. Precis som du säger så var servicen helt outstanding och det som var extra gött var att det kändes genuint. Så är det sällan imo!

 

Körde nog det mest klassiska. Stranden och shoppingcenter varvat med lite andra utflykter till Madinat och Aquaventure. Om du gilllar skaldjur, fisk osv så rekar jag buffén på Saffron (Restaurang på hotell Atlantis) på tisdagar. 400 kronor men sjukt bra kvalité!

 

Ja helt grymt är det. Igår fick tjejen typ en kvist i munnen från någon mat och då sa hon bara till för att vara snäll så ingen annan får det, typ barn osv. Och då kom först kocken fram, sen kom servitören, sen kom resturangchefen sen kom managern och sa förlåt och fråga om dom kunde göra något för oss :P vi sa dock nej men vi fick betalt maten/ drycken iallfall och sen efter 1 timme knacka det på dörren då frågade dom om vi ville ha något igen :D

helt awesome! Idag blir det bad på oceana beach park eller vad det nu heter, får gratis bustrafser dit och till alla köpcenter vi vill så man lever ju ganska lyx här nere :D Kommer garanterat åka ner igen iallfall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens livepoker avklarat med ett plus på 4075 spänn.

 

Var upp runt 6k ett tag men en KK mot AA (som jag sjukt nog funderade att folda rätt ut efter raise och reraise framför mig p g a vem som gjorde det, men sen kom på att jag har fan aldrig foldat KK preflop och tänker fan inte börja nu)och 2-3 timmars foldande på slutet med inte mycket träffar sänkte resultatet något.

 

Epic pott när jag fick in 2 gubbars pengar på AAJx med JJ mot AQ och AK.

 

Väldigt nöjd med gårdagens resultat i alla fall, även om mycket vill ha mer...

 

En stor eloge till Herr Clown också som bara lyckades backa ett par hundra spänn trots att han inte hittade en vettig hand på hela kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...