Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) On Game

Hero ($50.96)

BB ($70.98)

UTG ($49.95)

UTG+1 ($21.83)

CO ($50)

BTN ($50)

 

Dealt to Hero A:spade: A:diamond:

 

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $2, BB calls $1.50

 

FLOP ($4) 8:club: 3:heart: 2:diamond:

 

Hero bets $3, BB calls $3

 

TURN ($10) 8:club: 3:heart: 2:diamond: 9:spade:

 

Hero bets $7.50, BB calls $7.50

 

RIVER ($25) 8:club: 3:heart: 2:diamond: 9:spade: 3:spade:

 

Hero bets $18.75, BB raises to $58.48 (AI), Hero calls $19.71 (AI)

 

Hero shows A:spade: A:diamond:

(Pre 82%, Flop 76.9%, Turn 88.6%)

 

BB shows 4:diamond: 3:diamond:

(Pre 18%, Flop 23.1%, Turn 11.4%)

 

BB wins $98.92

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) On Game

Hero ($50.96)

BB ($70.98)

UTG ($49.95)

UTG+1 ($21.83)

CO ($50)

BTN ($50)

 

Dealt to Hero A:spade: A:diamond:

 

fold, fold, fold, fold, Hero raises to $2, BB calls $1.50

 

FLOP ($4) 8:club: 3:heart: 2:diamond:

 

Hero bets $3, BB calls $3

 

TURN ($10) 8:club: 3:heart: 2:diamond: 9:spade:

 

Hero bets $7.50, BB calls $7.50

 

RIVER ($25) 8:club: 3:heart: 2:diamond: 9:spade: 3:spade:

 

Hero bets $18.75, BB raises to $58.48 (AI), Hero calls $19.71 (AI)

 

Hero shows A:spade: A:diamond:

(Pre 82%, Flop 76.9%, Turn 88.6%)

 

BB shows 4:diamond: 3:diamond:

(Pre 18%, Flop 23.1%, Turn 11.4%)

 

BB wins $98.92

 

Vågar man påpeka att du inte slår en ända hand i hans range på rivern???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vågar man påpeka att du inte slår en ända hand i hans range på rivern???

 

Skojar du med mig nu eller? Jag blev glad när 3 kom då jag visste att jag hade bättre 2 par än han, men såklart åkte potten åt honom.

 

Om han hade floppat set hade han raisat mig turn iallfall, och oftast spelar folk sina A8 osv såhär för att dom tror man sitter med AK här ofta. Som han sa efter att så brukar folk spela AK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du med mig nu eller? Jag blev glad när 3 kom då jag visste att jag hade bättre 2 par än han, men såklart åkte potten åt honom.

 

Om han hade floppat set hade han raisat mig turn iallfall, och oftast spelar folk sina A8 osv såhär för att dom tror man sitter med AK här ofta. Som han sa efter att så brukar folk spela AK

 

Omg were to begin..:shock:

 

Sjukt att du kan veta så mycket men ändå förlora ett inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojar du med mig nu eller? Jag blev glad när 3 kom då jag visste att jag hade bättre 2 par än han, men såklart åkte potten åt honom.

 

Om han hade floppat set hade han raisat mig turn iallfall, och oftast spelar folk sina A8 osv såhär för att dom tror man sitter med AK här ofta. Som han sa efter att så brukar folk spela AK

 

Nej jag skojjar verkligen inte. Om han hade raisat med set, hade han väl raisat med två par med??? Jag hade bet/foldat river som standard. Det krävs något extremt för att jag ska syna av med ett par där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med att syna av varje gång så kan vi ju se vem som är fattigast när året år slut!

 

Du måste ju cbeta den brädan 100% mot synstation imo. Eftersom jag har lirat över 200k händer på ongame nl10-nl50 vet jag hur idioterna spelar, de gör dom här spelen med 1010,JJ,QQ,KK,8A,9A osv

 

Han var ofta aggro på rivern och jag har sett han bluffa med missat drag osv, så därför syna jag. Som sagt, jag hade 89% vinst på turn att vinna mot han. Och han drog ut mig i min mening, folk tror att man ofta bluffar med typ AK,AQ här så därför vill de gärna syna med skitkort. Så ja, det är ett vinnande spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ju cbeta den brädan 100% mot synstation imo. Eftersom jag har lirat över 200k händer på ongame nl10-nl50 vet jag hur idioterna spelar, de gör dom här spelen med 1010,JJ,QQ,KK,8A,9A osv

 

Han var ofta aggro på rivern och jag har sett han bluffa med missat drag osv, så därför syna jag. Som sagt, jag hade 89% vinst på turn att vinna mot han. Och han drog ut mig i min mening, folk tror att man ofta bluffar med typ AK,AQ här så därför vill de gärna syna med skitkort. Så ja, det är ett vinnande spel.

 

Inte en chans. Bet på river är garanterat ett vinnande spel, eftersom man ofta får syn av folk som hoppas att man sitter på typ AK. Men att syna omslaget är aldrig ett vinnande spel i den spotten. Du kan uttrycka det hur du vill och "veta" vad du vill. Det förändrar inte ett skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whalen ge mig lite information om spelaren nu. Har ni någon historia? Vad hade du för stats på honom? Räcker inte med att säga att han är en idiot, det kan du inte basera några beslut på.

Fö. Är det dags för de i bustgatan som inte gjort det att joina skype gruppen. Jag och soni har redan hunnit med en session där han kollade och kommenterade mitt spel(vad är ordet jag söker??) och två omgångar webcam sex. Ni missar verkligen något...

 

Ang. Att C/C i det läget är det absolut ett spel jag hade kunnat tänka mig. Dock lär vi tappa värde då han checkar bakom sina halvkassa händer med SD value. Så en bet hade jag nog som standard föredragit hur som helst.

 

Edit: kollade igenom handen igen. Från bb kan du som standard räkna med att han 3b 99+ AQ+. Vad kallsynar han Pre med där? Diverse låga pockets, lite SCs, lite låga Axs varianter, vad mer? När han callar två gator utan några drag på bordet, vad sätter du honom på då?

Tror du han bluffar river när du visat styrka

Pre och på tre gator? Du levlar dig själv när du säger att han är fisk och du Sätter han på diverse höga pockets i det läget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han synar ofta 3/4bets med höga pocketpar och ser han ofta syna All in med tptk osv, därför mitt spel. Och han är synstation :)

50/35/0% på 1335 händer. Säger inte mycket men som sagt, han omslag skriker kanske styrka men mot honom kan man inte folda här då jag ofta vinner såna händer när de visar upp skit, och om inte 3an hade kommit vad skulle ni då gjort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I wahlens sits med AA , Går det lika bra med Check/call?

 

Jag skulle vilja påstå att det är att föredra. Visserligen kanske vi tappar värde från A8. Men å andra sidan hittar vi värde från missade drag så som 45 eller A4/A5. Dvs. händer som inte synar vårt värdebet. Om fi skulle sitta med TT+ kommer han nog ofta värde beta om vi checkar och jag tror inte det finns någon chans att han checkar en hand som 89 (Personligen räknar jag inte in den i hans range för jag tror han hade gått för det på turn då.)

Genom att checka river lockar vi fi att bluffa och vi kan hålla potten nere då vi trotts allt inte har nöten.

 

Han synar ofta 3/4bets med höga pocketpar och ser han ofta syna All in med tptk osv, därför mitt spel. Och han är synstation :)

50/35/0% på 1335 händer. Säger inte mycket men som sagt, han omslag skriker kanske styrka men mot honom kan man inte folda här då jag ofta vinner såna händer när de visar upp skit, och om inte 3an hade kommit vad skulle ni då gjort?

 

Om killen är synstation? Är det inte vettigt att höja på ögonbrynen och misstänka att något är konstigt när han pushar??? Att han synat All in med TPTK betyder inte att han raisar den all in!! Där säger du emot din egen läsning tycker jag.

 

Vad vi ska göra om det inte kommer en trea är ganska oväsentligt eftersom att det då inte är alls samma situation. Men visst lek med tanken att det kommer ett annat kort. Det är få som är blanka. Alla kort som parar brädan bör vara skrämsel kort mot en syn torsk o då föredrar jag C/C. Alla kort som fyller ett drag dvs A 4 5 eller 6 Anser jag också vara farliga och därför C/C även på de alternativen. Dessutom tycker jag att alla kort i direkt anslutning till 8:an dvs. 7 och 10 kanske till och med J är inte heller optimala men ändå lättare att värde beta. Så 50/50 där. När du dessutom tror att han kan ha så stark hand som QQ KK ja då blir det ju ganska jobbigt att beta även när dessa landar. Alltså står jag fast vid min grund poäng. Om vi betar river så vill jag vika mot omslag då vi oavsett vilket kort som landar, med möjlighet bort räknat A, så är vi ALLTID slagna. Då en fisk inte raisar All in med sämre än ett par.

 

Men som spelad vill jag C/C på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...