Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

Bokar plats på onsdagens grind stuga men kan tyvärr inte på torsdag då vi har personalmöte. Kommer bli as najs!!!

 

Stannade till på hbg klubben för att spela deras 5/5 Texas only CG. När jag kommer in startar dem en 300kr turre på 8 man. Ville inte vänta i all oändlighet på action så jag raggade och klonkade obv. Inga större pengar men ändå gött. Köpte in i CG´t för plus pengarna från turren och fortsatte att demolera fisken. Slutade 3100kr upp.

 

För att beskriva situationen måste jag berätta en hand.

 

Det blir struddlat till 80 (Vilket är standard). Två limpar och struddlaren säger 360kr. Två synar. Flopp K82 REGNBÅGE! Check till aggressor som betar 400. Första man insta ställer 950. Andra man steker.... Han har 5K bakom. Visar korten för sin polare och säger "Kan man lägga denna liksom?" innan han synar de 950. Förste man som redan sitter med sina ytterliggare 2K redan i handen säger all in. Andre man steker igen och hittar till slut syn med K3 i klöver. Han förklarade senare att han nog hade lagt den om det inte vore för att han hade färg drag. Lol Floppen är regnbåge men han har ju runner runner färg drag. Mannen som pushade med 950 visar 89off och förklarar att han var tvungen eftersom han var shortstacked. Han hade ju trotts allt bara typ 200 BB´s. Original aggressor vinner potten med KJo.......

 

Det är ju näst in till omöjligt att backa när spelet är såhär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bokar plats på onsdagens grind stuga men kan tyvärr inte på torsdag då vi har personalmöte. Kommer bli as najs!!!

 

Stannade till på hbg klubben för att spela deras 5/5 Texas only CG. När jag kommer in startar dem en 300kr turre på 8 man. Ville inte vänta i all oändlighet på action så jag raggade och klonkade obv. Inga större pengar men ändå gött. Köpte in i CG´t för plus pengarna från turren och fortsatte att demolera fisken. Slutade 3100kr upp.

 

För att beskriva situationen måste jag berätta en hand.

 

Det blir struddlat till 80 (Vilket är standard). Två limpar och struddlaren säger 360kr. Två synar. Flopp K82 REGNBÅGE! Check till aggressor som betar 400. Första man insta ställer 950. Andra man steker.... Han har 5K bakom. Visar korten för sin polare och säger "Kan man lägga denna liksom?" innan han synar de 950. Förste man som redan sitter med sina ytterliggare 2K redan i handen säger all in. Andre man steker igen och hittar till slut syn med K3 i klöver. Han förklarade senare att han nog hade lagt den om det inte vore för att han hade färg drag. Lol Floppen är regnbåge men han har ju runner runner färg drag. Mannen som pushade med 950 visar 89off och förklarar att han var tvungen eftersom han var shortstacked. Han hade ju trotts allt bara typ 200 BB´s. Original aggressor vinner potten med KJo.......

 

Det är ju näst in till omöjligt att backa när spelet är såhär.

 

Så många ggr man sett det spelet också haha

 

Bjuder på en liten fräckis...

 

Tre tjejer (en singel, en förlovad & en gift) tar på sig svart läderbody, klackskor, och har välmålade förföriska ögon. I den utstyrseln möter de sina gubbar hemma.

Singeln:

-När min date öppnade dörren skrek han vilt och vi älskade fyra gånger direkt på golvet!

Förlovade tjejen:

... -Han blev tokig av lycka, kysste mig och vi älskade två gånger.

Den gifta:

-Min gubbe kom hem, slängde sig i soffan, tog fjärrkontrollen och sa: "Hörru Batman, va blir de till middag?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Naturen upphör aldrig att förvåna mig. Lämnar av dottern på dagis i stormen, traskar hemåt, det blåser som fan. Utanför vår 9 våningar höga byggnad står det en massa cyklar, ca 15-17 st. 2 av dessa tillhör oss. Alla cyklar stod upp utom 2 som hade slagits omkull av vinden, gissa vilka det var.. I just dont get it

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det stämmer. Schumme har blivit tillfångatagen av moderator på morgonvakt. Han står i skrivande stund i hand och fotbojor bland 5 andra forumskurkar i ett led för avrättning. PFs egentillverkade giljotin har dammats av sedan den senast användes(Ferna).

 

Därför ber jag alla hålla en tyst sekund för Schumme.... Okidoki whats for dinner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan. Erkänn att du rökte gräs när du skrev det här.

 

Känns inte som en omöjlighet det där, ganska flummigt inlägg imo xD

Fö. Drar jag till alkmaar ikväll som sagt så missar grindstugan, Ruggit dålig planering där!!

 

btw: en läsvärd länk ang. den avbrutna matchen mot djurgården.

Mitt hat mot djurgårdsfittorna bara fortsätter att växa. Äckliga jävlar dom där.

http://mff.se/Aktuellt/Nyheter/2011-09-14_Blaogt.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns inte som en omöjlighet det där, ganska flummigt inlägg imo xD

Fö. Drar jag till alkmaar ikväll som sagt så missar grindstugan, Ruggit dålig planering där!!

 

btw: en läsvärd länk ang. den avbrutna matchen mot djurgården.

Mitt hat mot djurgårdsfittorna bara fortsätter att växa. Äckliga jävlar dom där.

 

Wtf ha det så roligt!

 

Snygg länk btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker poker poker. Är sugen på att börja grinda igen. Har kommit väldigt långt i min träning nu, men har fortfarande en bra bit kvar. väger 83 nu med en längd på 185. Det är bra. Får inleda styrketräningen om några veckor. Stora bröst och fast rumpa är målsättningen8-)

 

Poker då alltså. Ska jag punga in en rulle någonstans? I så fall gamla goda entraction där jag har en bra deal och har/hade koll på spelarna, eller ongame med osäker deal men där största värdet finns? Svs is not an option.

 

Edit; Railar KidPoker atm, good stuff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice, lär bli bra värde med all lönings-fisk som dingar in en liten slant för lite pokerspel 8-)

 

Folk som är sugna på att spela men är några tusenlappar för fattiga. Klart det finns folk som spelar med säg halva sin lön kombinerat med lite sparade pengar etc. Sluta vara så hatisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker ni har en good thing going!

<3

 

mer sjuka vardagsanekdoter please.

När jag var ungefär 12 år öpnade jag en flaska rc cola, fyllde större delen av innehållet i ett glas och ställde på golvet. Drog av byxor och kalsonger och doppade kuken i glaset i armhävningsställning. Tog obv det bredaste glaset jag kunde hitta.

 

Och jag grät till The OC när Marissa Cooper dog, inte skäms jag för det

 

Omg spoiler alert:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan berätta att Schumme blivit avstängd en vecka här på forumet. Omständigheterna är ej helt klara men jag undersöker saken!!!

 

Trams i stakedelen.

 

 

Det stämmer. Schumme har blivit tillfångatagen av moderator på morgonvakt. Han står i skrivande stund i hand och fotbojor bland 5 andra forumskurkar i ett led för avrättning. PFs egentillverkade giljotin har dammats av sedan den senast användes(Ferna).

 

Därför ber jag alla hålla en tyst sekund för Schumme.... Okidoki whats for dinner?

 

Stämmer. Han sitter instängd i hundburen här bakom mig tillsammans med min snarkande cavallier, vem som är lillsked och storsked låter jag han själv berätta när han återkommer om några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en teori om att déjà vu faktiskt har med minnet att göra. Det innebär att en händelse inte registreras i närminnet utan hoppar direkt till långtidsminnet, vilket leder till att man får en känsla av att det som händer runt omkring oss har redan hänt tidigare. Det finns även andra teorier om vad en déjà vu-upplevelse beror på:

 

* Allt som händer omkring en människa blir för mycket för hjärnan, och minnessystemen kan för ett ögonblick inte hänga med. När minnet sedan kommer ikapp känns det som om man tidigare varit med om det som händer.

* Déjà vu är en förmåga i hjärnan vi inte kan använda annars; det är hjärnans sätt att logiskt förutse vad som bör eller kan hända.

* Hjärnan sänder två signaler efter varandra som leder till att man tror att det har hänt två gånger som leder till att man tror att det hänt tidigare.

* Hjärnan stängs av under ett par mikrodels sekunder för att sedan slås på igen. Detta leder till att hjärnan kommer ihåg det som hände innan den stängdes av och uppfattar sedan det som händer efteråt. Eftersom detta händer så fort "händer" samma sak i verkligheten genom hela förloppet.

* Ögonen får fördröjda signaler. Ena ögat får synintrycket snabbare än det andra vilket leder till känslan att det har setts innan. Denna teori kan dock inte bekräftas på något vis då studier har visat att blinda också kan få déjà vu-upplevelser, vilket leder oss till slutsatsen att déjà vu-känslan inte har så mycket med synen att göra.

 

Intressant imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...