ClownX Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 Då var det dags att bli lite mer aktiv här igen!!! Jag har spelat ytterst lite sen jag skrev här sist och kommer denna helgen (sista innan skolan drar igång) att lägga in en hel del timmar. Det är svenska spels micro nivåer som gäller och jag hoppas på att det kommer finnas gott om helg fisk som är villig att betala av. Kommer landa hemma hos Scaniac runt 5-6 tiden ikväll och sen är det fullkomlig lockdown som gäller. Vårt korpen lag har spelat klart vårt gruppspel. Och vi vet inte riktigt hur gruppen slutade eftersom vi avbröt vår match igår. En mycket underlig situation uppstod när vårt motståndarlag i sista match minuten igår fick en straff. Vi blev upprörda och menade på att killen filmade. Han blev sur och knuffade till en av våra killar vart på någon från vårt lag knuffade tillbaka. Då sprang en av deras supportrar in på planen och slog till vår kille. Det spårade ur ganska hårt och vi bestämde oss för att gå därifrån utan att slutföra matchen. En anmälan har gjorts och vi hoppas så klart att vi ska bedömas som vinnare men det vet vi alltså inte än. Vid vinst går vi vidare till slutspel. Vid lika går ett annat lag vidare, och vid förlust går våra motståndare vidare. Som sagt en mycket underlig situation som vi får se hur den utvecklar sig. Matchen stod 1-1, till fördel för det tredje laget som går vidare om vi spelar lika. Jag vet ärligt inte vilket beslut som känns mest rättvist. Att vi skulle vinna matchen med mindre än 2 minuter kvar och med en straff mot oss känns ju ytterst tveksamt. Men det rättfärdigar ju inte att någon ska slå en av våra spelare..... Att bedöma matchen som 1-1 och färdigspelad tror jag är det minst sannolika. Då är det mer troligt att man ger matchen till våra motståndare, eftersom vi valde att avbryta, vilket i så fall skulle ta dom vidare. Men det känns också som ett konstigt beslut med tanke på vad som hände. Vi får väl helt enkelt se vad förbundet tycker. I vilket fall så kommer det att spelas en jävla massa kort i helgen och jag hoppas innerligt att vi ses på borden!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 Dagens: "Tog endån 5 och en halv minut in i porrfilmen innan jag förstod att det var shemale porr....." Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 Dagens:"Tog endån 5 och en halv minut in i porrfilmen innan jag förstod att det var shemale porr....." Adamsäpplet, Scaniac. Adamsäpplet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 Adamsäpplet, Scaniac. Adamsäpplet. Trodde de vart en halsböld Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 Så frustrerande. Har som bekant börjat skriva mycket nu och då pajjar såklart den tangenten som man använder mest... spaceknappen. Man måste trycka precis i mitten och ibland flera gånger för att den ska fatta. Vad fan ska jag göra? Tog dubbla tiden att skriva detta meddelandet bara. Förslag? Edit: Dra på trissor, jag lyckades fixa knappen. Efter flertalet försök har jag äntligen lyckats. Nu känns livet värt att leva igen! För de som inte förstår hur stort detta ögonblicket är för mig kan jämföra det med när ni äntligen efter en hel dags slit får in highscoren på det där frustrerande spelet på iphonen. Sneglar atm på resident evil apocalypse som går på svt. Tragiskt dålig filmserie. Hur orkar man på ett seriöst sätt föstöra en redan underbar capcom gigant? Jag har inte ens sett den senaste fjärde filmen efter att ha gett Paul Anderson en sista chans att imponera i den tredje filmen. Och en femte film är på gång. Det enda positiva med det är att Wentworth Miller spelar Chris Redfield. Han har iofs en del gympass framför sig innan han tar sig an denna viktiga roll. Ska uttrycka mitt misstycke genom att inte se den. Ska köpa dvdn när den kommer ut och jag ska kissa på den innan jag trampar sönder den. Vid närmare eftertanke så kommer jag nog stampa först och kissa sen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 Edit: Dra på trissor, jag lyckades fixa knappen. Efter flertalet försök har jag äntligen lyckats. Nu känns livet värt att leva igen! För de som inte förstår hur stort detta ögonblicket är för mig kan jämföra det med när ni äntligen efter en hel dags slit får in highscoren på det där frustrerande spelet på iphonen. eller när man spammar updaten i forumet och ser att ÄNTLIGEN har soniponken skrivit =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 eller när man spammar updaten i forumet och ser att ÄNTLIGEN har soniponken skrivit =) Hej gubben. Kollade lite i playstation store. Ett nytt fifa onlinepass kostar 70 kr. Det är mer än vad vi slog vad om. Ska vi rejsa stejksen? Det känns då mer värt att betala för att spela. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 Då var det dags att bli lite mer aktiv här igen!!! Jag har spelat ytterst lite sen jag skrev här sist och kommer denna helgen (sista innan skolan drar igång) Jag har uppenbarligen missat något. Vad/var ska du plugga? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 Hej gubben. Kollade lite i playstation store. Ett nytt fifa onlinepass kostar 70 kr. Det är mer än vad vi slog vad om. Ska vi rejsa stejksen? Det känns då mer värt att betala för att spela. har sålt mitt ps3.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 19 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2011 har sålt mitt ps3.. Detta är nog det sjukaste jag läst detta året. Och det inkluderar allt som skrivits om Anders Behring Breivik. Hur kunde du göra något så dumt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 20 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2011 Vaknade med ett ofantligt stort leende idag. Det första jag tänkte på när jag öppnade ögonen var min översoniska bedrift igår kväll. Älskar numera min spaceknapp. Var på zoo i köpenhamn förra månaden. Så otroligt mäktigt. Älskar köpenhamns zoo. Gick med broschyrkartan längst fram med 3 kameramän/kvinnor bakom mig i högsta hugg. Allt från lemurer till elefanter fick vi beskåda. Mäktigast var flodhästarna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Poker2007 Postad 20 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2011 Trodde de vart en halsböld Vad går du igång på egentligen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 20 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2011 Vad går du igång på egentligen? Förbered dig på det längsta inlägget i PFs historia. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jonsson Postad 20 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2011 Flodhästar är riktigt coola faktiskt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 Vad går du igång på egentligen? Eftersom jag siktar på att bli buksvågerns konung så tar jag allt som är villigt , eller billigt no matter face ! Man ska vara glad för att man får ligga Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 21 Augusti , 2011 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 bra eller anus? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.50(BB) On Game Hero ($51.92) BB ($50.25) CO ($22.50) BTN ($54.07) Dealt to Hero K:diamond: Q:heart: CO calls $0.50, fold, Hero raises to $2, BB raises to $4.50, fold, Hero calls $2.50 FLOP ($9.50) 8:spade: 3:spade: 7:heart: Hero checks, BB bets $4.75, Hero raises to $12, BB folds Hero shows K:diamond: Q:heart: Hero wins $18.05 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ea_0707 Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 Anus Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 21 Augusti , 2011 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 Anus mot nit som ofta gör klick 3bet? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icecreem Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 va e tanken där? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 mot nit som ofta gör klick 3bet? Skriv gärna info om spelare innan du postar händer. Så får du en bättre analys tillbaka. Du spelade bra imo. Jag brukade också spela sådär mot resteal-cbet. Speciellt på nl50. Dock meningslös hand att lägga upp för analys. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 mot nit som ofta gör klick 3bet? Vad menar du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 21 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 klick my dick and and call me gustav! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 21 Augusti , 2011 Författare Rapport Share Postad 21 Augusti , 2011 Vad menar du? han klick 3betar i princip alltid, t,ex KQ, JQ och cbet väldigt ofta. Därför tycker jag att det är bra att checkraise för att vinna lite döda pengar. Det är därför jag undrar, är det värt att göra sådana spel. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Synabluffen Postad 22 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2011 han klick 3betar i princip alltid, t,ex KQ, JQ och cbet väldigt ofta. Därför tycker jag att det är bra att checkraise för att vinna lite döda pengar. Det är därför jag undrar, är det värt att göra sådana spel. Nej. Folda pre & öka din 4b-range(vilken jag förmodar är för tight). AQs+, TT+ lär inte vara fel att 4beta och få in dina 100bbs med. Sitt inte och syna 3bets med en massa händer som ger problem, och försök dig absolut inte på några bluffar postflop då du inte förstår vilka händer som är bra och vilka som är dåliga att göra om till bluffar uppenbarligen. Keep it simple. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClownX Postad 22 Augusti , 2011 Rapport Share Postad 22 Augusti , 2011 Nej. Folda pre & öka din 4b-range(vilken jag förmodar är för tight). AQs+, TT+ lär inte vara fel att 4beta och få in dina 100bbs med. Sitt inte och syna 3bets med en massa händer som ger problem, och försök dig absolut inte på några bluffar postflop då du inte förstår vilka händer som är bra och vilka som är dåliga att göra om till bluffar uppenbarligen. Keep it simple. +1 Helgen som gick var trevlig. Trotts att det inte blev jätte mycket pokerspel lyckades jag ändå hitta ett stabil plus. Ikväll sticker vi till stadium och hejjar fram vårt randiga BOIS till ännu en hemma seger! Trotts en tråkig match sist, ser jag fram emot en trevlig tillställning! Det händer en hel del spännande saker i veckan. Skolan börjar idag. Har ett halvår att läsa upp betyg innan det blir någon form av högskola. Imorgon är dock den viktigaste dagen!! Då sätter nämnligen ett vad igång som innebär att jag måste gå ner 45 kg på ett år!!! 5000kr gäller vadet och det får väl ses som en extra morot, även om vikt minskningen är prio ett. Imorgon är det alltå vägning, något jag inte gjort på över ett år!! Jag gissar att vågen landar på ca 155kg. Men det kan jag ju ha fel om. I vilket fall finns det gott om kilon att ta av!! Ännu har vi inte hört något om korpen. Det verkar som att beslutet dröjer tills nästa vecka. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts