Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
ofc att dom är det. Jag är skitdum.

Det har jag inte sagt. Jag tror du ligger någonstans i det tråkiga ingenmanslandet mellan smart och dum. Det är inte kört för dig att göra lite bättre pengar på din hobby, men med din attityd till spelet samt till människor som försöker hjälpa dig bli bättre på det, blir det väldigt svårt.

Du har dragit in 18K i år, vilket faktiskt är ganska bra för en hobby då dessa brukar tendera att kosta pengar, men om du ändå lägger ner såpass mycket tid på en hobby som faktiskt kan ge dig så mycket mer än småskrammel, så är det rent ut sagt korkat att inte försöka utvecklas och ta till sig kritik när folk ändå öser den över dig.

Hur mycket hade du tjänat på spelet om det inte vore för bonusar och rakeback?

edit:

Då får jag sluta med det, jag tar till mig att man inte ska klicka men ibland när man spelar 9 bord hinner man helt enkelt inte fixa till det.

Ge fan i att spela 9 bord då. Man skjuter sig bara i foten om man tror att det är rätt väg att gå i sin utveckling, rent speltekniskt. Du verkar dessutom inte hinna med det, så varför du gör det är för mig en gåta.

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Seriöst, en gång för alla.

Jag ska sluta lägga upp händer där jag klickraisar eftersom alla jävlar säger att det är värdelöst spel. Då får jag sluta med det, jag tar till mig att man inte ska klicka men ibland när man spelar 9 bord hinner man helt enkelt inte fixa till det.

Jag är ödmjuk men trött på att alla kastar skit på mig för att jag spelar ett eget spel. Om jag vill spela poker fast jag tjänar pengar på rb är det min ensak. Finns väldigt många som spelar och förlorar även med rbn. Och om jag tjänar 2-3k i månaden är det bra för min del. Klart man vill tjäna mer och det hoppas jag att man gör någongång.

så fu haters . Nu slutar jag diskutera detta.

Kan vi inte göra en deal så alla slutar sura å va arga?

mvh ledsen pojkvasker

Postad
Seriöst, en gång för alla.

Jag ska sluta lägga upp händer där jag klickraisar eftersom alla jävlar säger att det är värdelöst spel. Då får jag sluta med det, jag tar till mig att man inte ska klicka men ibland när man spelar 9 bord hinner man helt enkelt inte fixa till det.

Jag är ödmjuk men trött på att alla kastar skit på mig för att jag spelar ett eget spel. Om jag vill spela poker fast jag tjänar pengar på rb är det min ensak. Finns väldigt många som spelar och förlorar även med rbn. Och om jag tjänar 2-3k i månaden är det bra för min del. Klart man vill tjäna mer och det hoppas jag att man gör någongång.

så fu haters . Nu slutar jag diskutera detta.

Nu kanske man inte borde tap the glass men jag tror inte att folk sitter och ger dig skit direkt. Så som jag ser det så försöker folk ge dig tips och du blir defensiv och irriterad, vilket leder till att diskussionen från och med det inte blir särskilt trevlig. Speciellt inte för den som försöker ge dig dyrbara tips när du inte tar åt dig. :)

Sen ska ingen komma och säga att $X är "för lite" och man behöver inte alltid jämföra sig själv med andra för det är helt oväsentligt. Jämför dig själv med dig själv så kommer du må bättre. GL och hoppas du blir bättre på att hantera konstruktiv kritik för det är en viktig sak i den här branschen! :)

Postad
Nu kanske man inte borde tap the glass men jag tror inte att folk sitter och ger dig skit direkt. Så som jag ser det så försöker folk ge dig tips och du blir defensiv och irriterad, vilket leder till att diskussionen från och med det inte blir särskilt trevlig. Speciellt inte för den som försöker ge dig dyrbara tips när du inte tar åt dig. :)

Sen ska ingen komma och säga att $X är "för lite" och man behöver inte alltid jämföra sig själv med andra för det är helt oväsentligt. Jämför dig själv med dig själv så kommer du må bättre. GL och hoppas du blir bättre på att hantera konstruktiv kritik för det är en viktig sak i den här branschen! :)

Granqvist for president!

Postad

Tack för input. Jag lite tiltproblem och det är nog där det ligger. jag postar en dåligt spelad hand som blev utdragen t.ex Och då börjar alla hacka och då blir jag mer tiltad och förlorar mer :D Då blir jag sur på allt och alla. Så förlåt alla som har försökt ge mig bra kritik men fått skit :)

Postad

Ge fan i att spela 9 bord då. Man skjuter sig bara i foten om man tror att det är rätt väg att gå i sin utveckling, rent speltekniskt. Du verkar dessutom inte hinna med det, så varför du gör det är för mig en gåta.

Har börjat gå ner till 6 bord nu vilket är mer bekvämt. Ibland 8 typ 6 bet24 och 2 svs eller något, eller 4svs 4bet24. Men det är ju det att jag ska lltid kolla forum + lira 8 bord :D där det klämmer lite, men har börjat stänga ner laptopen och bara köra på 23an istället då koncentrar man sig bara på den.

Postad
Har börjat gå ner till 6 bord nu vilket är mer bekvämt. Ibland 8 typ 6 bet24 och 2 svs eller något, eller 4svs 4bet24. Men det är ju det att jag ska lltid kolla forum + lira 8 bord :D där det klämmer lite, men har börjat stänga ner laptopen och bara köra på 23an istället då koncentrar man sig bara på den.

vilka nivåer spelar du på svs?

Postad

Tror inte det spelar så stor roll om du spelar 8 eller 9 faktiskt. Testa 4.

Postad
Om Alba varit levande då?

500K Tack. Skiter i att Bert är ful och smutsig. Med 500K i bakfickan ska man säkert kunna hitta någon super fin glädjeflicka som kan slicka en ren efteråt. Its all about the money babe. (Ja, jag är hora.)

Avdelning: På tal om att va ödmjuk

+1

Varför vara ödmjuk mot folk som bara klagar ? Som sagt. Jag tar till mig kritik även om det inte verkar så :) Det är svårt att vänja av sig saker.

Antar att alla har lärt sig från sina misstag och varje kunskap dom har om poker har garanterat kostat dom en hel del pengar innan dom lärde sig det. Så när du agerar som en trotsig 7 åring, med inställningen "Jag kan själv, jag är en stor pojke" så pissar du liksom dom i huvudet lite.

Folk vill hjälpa, du blir trotsig och då blir folk förbannade. Det är inte konstigare än så.

För att majoriteten utav dom är smartare och bättre människor än dig?

-1, Fan vad onödigt och då gillar jag ändå dig. Du verkar vara en sjukt bra poker spelare, man hade kunnat hoppats och tro att sånt här var under din värdighet.

Jag blastar musik i hörlurarna. Det hjälper mig att släppa surfandet på nätet och gör att jag fokuserar bättre. Dessutom spelar jag bara 4 bord atm så jag har mycket dö tid.

Själv har jag skit svårt att hitta motivationen. Orkar inte lira. Trodde jag skulle klappa in 4k händer idag. Försöka bumpa rullen till 2K. Istället har jag max spelat 1200 händer. Jag plussar rätt ut men tycker ändå det är sjukt tråkigt. Är upp 4:a inköp idag, skulle behöva 5 till för att nå 2K. Jag får väl helt enkelt tvångs klämma in volym antar jag.

Postad
vilka nivåer spelar du på svs?

la in 200kr där så har ingen rulle där direkt, så blir nl50,nl100. men har funderingar om att skeppa in hela rullen och köra nl400 typ :)

Postad
la in 200kr där så har ingen rulle där direkt, så blir nl50,nl100. men har funderingar om att skeppa in hela rullen och köra nl400 typ :)

okok najjs=) va nickar du? skicka pm om du inte vill outa

Postad

Usch vad tiltad jag blir!!!! Missade just ett uppe nere drag i all in pott för mer än fulla stackar...... BRA SPELAT CLOWN!!! SPWEtard!

Pause!!! Upp lite över ett halvt inköp.......

Rullar då 1781kr så jag har fortfarande nästan 5 iköp kvar till 2K. DRYYGT!

Postad

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, upp imorrn och besiktiga om bilen 07,50. Hoppas skitet går i genom nu. När vi bytte länkarmar i vår så tog vi skada på bromsslang fram så det fick jag en 2a på, och sen bromsbelägg bak. Så lamt..

Postad
Usch vad tiltad jag blir!!!! Missade just ett uppe nere drag i all in pott för mer än fulla stackar...... BRA SPELAT CLOWN!!! SPWEtard!

Pause!!! Upp lite över ett halvt inköp.......

Rullar då 1781kr så jag har fortfarande nästan 5 iköp kvar till 2K. DRYYGT!

va nickar du clown?

Postad

***** Hand 1575602779 *****

0.25/0.50 Omaha (PL)

Hand startade: den 6 juli 2011 01:20:57

Ada 47 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Löwdell (200.17)

Plats 2: berra8 (50.00)

Plats 3: sikrullen (51.14)

Plats 4: gemigdegen (246.34)

Plats 5: Aj0b (97.92)

berra8 är Givare

sikrullen lägg Lilla M 0.25

gemigdegen lägg Stora M 0.50

** Giv **

Löwdell [7h, 8h, 5s, 9k]

berra8 [N/A, N/A, N/A, N/A]

sikrullen [N/A, N/A, N/A, N/A]

gemigdegen [N/A, N/A, N/A, N/A]

Aj0b [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Aj0b Lägger sig

Löwdell Synar 0.50

berra8 Lägger sig

sikrullen Synar 0.50

gemigdegen Höjer 1.62

Löwdell Synar 1.62

sikrullen Synar 1.62

*** Flop(Board): *** : [10h, 3h, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

sikrullen Passar

gemigdegen Passar

Löwdell Passar

*** Turn(Board): *** : [10h, 3h, 7r, 8k]

*** Bet Runda 3 ***

sikrullen Passar

gemigdegen Passar

Löwdell Passar

*** River(Board): *** : [10h, 3h, 7r, 8k, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

sikrullen Satsar 4.86

gemigdegen Lägger sig

Löwdell Synar 4.86

*** Showdown *** : Rake: 0.36 Totalpott: 14.22

Löwdell [7h, 8h, 5s, 9k] Stege med högsta kort knekt Vinst: 14.22

sikrullen [5r, 9h, 4r, 5k] Par i femmor 8,7,5,4,3 Vinst: 0.00

Hand avslutad: den 6 juli 2011 01:22:10

Ska jag syna river här med nästnöt?

Vet om att nivån är de den är.. men vafan?

strunter i pengarna utan att han pottbetar river

tankar?

Postad

***** Hand 1575628765 *****

0.25/0.50 Omaha (PL)

Hand startade: den 6 juli 2011 02:32:33

Ada 26 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Niklas.A (75.46)

Plats 2: kpt_klonk (84.33)

Plats 3: Baldur_67 (53.47)

Plats 4: Löwdell (52.83)

Plats 5: Gasten69 (113.18)

Niklas.A är Givare

kpt_klonk lägg Lilla M 0.25

Baldur_67 lägg Stora M 0.50

** Giv **

Niklas.A [N/A, N/A, N/A, N/A]

kpt_klonk [N/A, N/A, N/A, N/A]

Baldur_67 [N/A, N/A, N/A, N/A]

Löwdell [8s, 10s, Knh, 10k]

Gasten69 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Löwdell Höjer 1.75

Gasten69 Höjer 6.00

Niklas.A Lägger sig

kpt_klonk Lägger sig

Baldur_67 Synar 6.00

Löwdell Synar 6.00

*** Flop(Board): *** : [4s, 10h, 7r]

*** Bet Runda 2 ***

Baldur_67 Satsar 9.12

Löwdell Höjer 45.61

Gasten69 All-In 107.18

Baldur_67 All-In 47.47

Löwdell All-In 46.83

*** Turn(Board): *** : [4s, 10h, 7r, 6k]

*** River(Board): *** : [4s, 10h, 7r, 6k, 7k]

*** Showdown *** : Rake: 3.99 Totalpott: 156.03

Baldur_67 [7s, 9k, 8h, 7h] Fyrtal i sjuor Vinst: 156.03

Löwdell Visar ej Vinst: 0.00

Gasten69 [5r, 6s, 8k, 4h] Stege med högsta kort åtta 8,7,6,5,4 Vinst: 0.00

Hand avslutad: den 6 juli 2011 02:33:24

Min tur att whine posta lite... även om jag spelar en totally skräp hand

Postad

Rätt spelad?

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) Replayer

Hero ($35.48)

BB ($33.33)

CO ($98.82)

BTN ($54.08)

Dealt to Hero 3:club: 3:diamond:

CO raises to $0.90, fold, Hero calls $0.75, fold

FLOP ($2.10) 3:spade: 9:heart: 8:club:

Hero bets $1.65, CO raises to $4.35, Hero raises to $12.45, CO raises to $25.95, Hero raises to $34.58 (AI), CO calls $8.63

TURN ($71.26) 3:spade: 9:heart: 8:club: T:spade:

RIVER ($71.26) 3:spade: 9:heart: 8:club: T:spade: Q:club:

• Skapa nytt...