Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du missar poängen! Jag tror inte killen synar push med mindre än nöt flush vilket gör att jag bara slår en ända hand han kan tänkas syna med. Om jag har rätt i det antagandet är det korrekt att bara syna.

 

Har han en aqq f. på typ 0.1% över en stor sample och inte reraisat på river tidigare kanske synen är rätt. Men tror knappast du har rätt i det antagandet när det gäller micro @ svs

 

Whalen - mixa upp det med att checka dina Ax händer på turn ibland mot aggressiva spelare så blire nog bra... Eller du bettar alltid TP flopp o turn oavsett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han en aqq f. på typ 0.1% över en stor sample och inte reraisat på river tidigare kanske synen är rätt. Men tror knappast du har rätt i det antagandet när det gäller micro @ svs

 

Whalen - mixa upp det med att checka dina Ax händer på turn ibland mot aggressiva spelare så blire nog bra... Eller du bettar alltid TP flopp o turn oavsett?

 

checka toppen på turn för att induce a bluff på river samtidigt som man inte bygger en jättepott är bra o ha i repertoaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Whalen - mixa upp det med att checka dina Ax händer på turn ibland mot aggressiva spelare så blire nog bra... Eller du bettar alltid TP flopp o turn oavsett?

 

 

Nej gör jag inte direkt, men insåg ganska snabbt att jag inte låg bra till här mot 2 spelare. Så därför checkade jag ner hela brädan. Fanns inget värde för mig att beta rivern då alla synar ner skitkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej gör jag inte direkt, men insåg ganska snabbt att jag inte låg bra till här mot 2 spelare. Så därför checkade jag ner hela brädan. Fanns inget värde för mig att beta rivern då alla synar ner skitkort.

 

Faktum är att där bara är en spelare med på turn och river. Men säkert standard att checka ner miss klicken även om jag tror att du får en K fold tillräkligt ofta mot en svag spelare där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej gör jag inte direkt, men insåg ganska snabbt att jag inte låg bra till här mot 2 spelare. Så därför checkade jag ner hela brädan. Fanns inget värde för mig att beta rivern då alla synar ner skitkort.

 

Tycker det är en hyfsad flopp att skjuta på faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största potten på svs :) Hade bara spelet typ 6 händer och fick bra händer och lekte därför fisk med minraise osv :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($99.84)

BB ($204)

CO ($193)

Hero ($214)

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

fold, CO raises to $3.50, Hero raises to $11.50, fold, CO raises to $35.50, Hero raises to $59.50, CO raises to $193 (AI), Hero calls $134

 

FLOP ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade:

 

TURN ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade: 3:heart:

 

RIVER ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade: 3:heart: T:diamond:

 

CO shows K:diamond: A:diamond:

(Pre 12%, Flop 16.0%, Turn 9.1%)

 

Hero shows A:spade: A:heart:

(Pre 88%, Flop 84.0%, Turn 90.9%)

 

Hero wins $378

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största potten på svs :) Hade bara spelet typ 6 händer och fick bra händer och lekte därför fisk med minraise osv :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($99.84)

BB ($204)

CO ($193)

Hero ($214)

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

fold, CO raises to $3.50, Hero raises to $11.50, fold, CO raises to $35.50, Hero raises to $59.50, CO raises to $193 (AI), Hero calls $134

 

FLOP ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade:

 

TURN ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade: 3:heart:

 

RIVER ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade: 3:heart: T:diamond:

 

CO shows K:diamond: A:diamond:

(Pre 12%, Flop 16.0%, Turn 9.1%)

 

Hero shows A:spade: A:heart:

(Pre 88%, Flop 84.0%, Turn 90.9%)

 

Hero wins $378

 

Jag orkar inte ens...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Största potten på svs :) Hade bara spelet typ 6 händer och fick bra händer och lekte därför fisk med minraise osv :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Boss

SB ($99.84)

BB ($204)

CO ($193)

Hero ($214)

 

Dealt to Hero A:spade: A:heart:

 

fold, CO raises to $3.50, Hero raises to $11.50, fold, CO raises to $35.50, Hero raises to $59.50, CO raises to $193 (AI), Hero calls $134

 

FLOP ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade:

 

TURN ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade: 3:heart:

 

RIVER ($388) Q:spade: 7:heart: T:spade: 3:heart: T:diamond:

 

CO shows K:diamond: A:diamond:

(Pre 12%, Flop 16.0%, Turn 9.1%)

 

Hero shows A:spade: A:heart:

(Pre 88%, Flop 84.0%, Turn 90.9%)

 

Hero wins $378

 

klickmonsterbalk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sagt. :) Har inte sagt att det är bra eller dåligt spel. Erkänner att det inte är korrekt spelat prf.

 

Det är dåligt, eftersom du inte gör det med nån annan hand än just AA och möjligtvis i undantagsfall med KK, sen att mongot inte fattar och pushar ändå är ju kul för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är dåligt, eftersom du inte gör det med nån annan hand än just AA och möjligtvis i undantagsfall med KK, sen att mongot inte fattar och pushar ändå är ju kul för dig.

 

Som jag sa, många fiskar gör så och hade precis joinat bordet och haft AK och 1010 innan så hade raisat alla händer innan och 3/4 betat. Så därför gjorde jag så för att han antaglien trodde jag var firre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sa, många fiskar gör så och hade precis joinat bordet och haft AK och 1010 innan så hade raisat alla händer innan och 3/4 betat. Så därför gjorde jag så för att han antaglien trodde jag var firre.

 

nice life och få AK, TT och AA inom 6 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha sjukt svårt att ta in kritik wahlen, lär dig lyssna på de som har bra råd att ge dig. Det Verkar som att du "aldrig" gör några fel utan ständigt ger dåliga bortförklaringar

 

Kör på med liret och ta till dig kritik för jag antar att du skriver dagbok för att du vill bli en bättre/vinnande pokerspelare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha sjukt svårt att ta in kritik wahlen, lär dig lyssna på de som har bra råd att ge dig. Det Verkar som att du "aldrig" gör några fel utan ständigt ger dåliga bortförklaringar

 

Kör på med liret och ta till dig kritik för jag antar att du skriver dagbok för att du vill bli en bättre/vinnande pokerspelare!

 

har svårt att ta kritik ja. Men jag sa ingenting nu som sa att han hade fel och att jag gjort rätt? Jag förklarade bara varför jag spelade så :) Tar till mig mer kritik än vad folk tror här inne :) Men ibland kommer klickraise tillbaks för det fungerar rätt ofta för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag eller bluffar dom inte väldigt ofta flopp här?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) On Game

SB ($32.77)

BB ($33.05)

UTG ($30)

CO ($47.25)

Hero ($65.35)

 

Dealt to Hero A:diamond: A:spade:

 

fold, fold, Hero raises to $1.20, SB raises to $3.45, fold, Hero raises to $8.85, SB calls $5.40

 

FLOP ($18) K:diamond: T:spade: 9:spade:

 

SB bets $23.92 (AI), Hero calls $23.92

 

TURN ($65.84) K:diamond: T:spade: 9:spade: 7:diamond:

 

RIVER ($65.84) K:diamond: T:spade: 9:spade: 7:diamond: A:club:

 

Hero shows A:diamond: A:spade:

(Pre 81%, Flop 69.0%, Turn 81.8%)

 

SB shows 5:spade: 3:spade:

(Pre 19%, Flop 31.0%, Turn 18.2%)

 

Hero wins $62.84

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den "linjen" (:mrgreen: ) tenderar att vara drag ja.

 

Klick handen har jag inga kommentarer till förutom att det bara är fiskar som klickar sina AA och sen tycker dom har rätt att böla när dom inte står. :mrgreen:

 

Känns som vi har haft denna konversationen typ en miljard gånger nu=)

 

Iaf så har jag fått in 3-4 timmars powernap. Jag har ju trotts allt inte sovit i natt så jag var väl värd det. Nu ska det käkas sen kommer grinden som ett brev på posten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ha sjukt svårt att ta in kritik wahlen, lär dig lyssna på de som har bra råd att ge dig. Det Verkar som att du "aldrig" gör några fel utan ständigt ger dåliga bortförklaringar

 

Kör på med liret och ta till dig kritik för jag antar att du skriver dagbok för att du vill bli en bättre/vinnande pokerspelare!

 

Yes vi kommer väl snart till den punkten då vi inte bryr oss längre:-) Inget ont menat späckhuggarn.

 

Mvh Sveriges bästa pokerspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den "linjen" (:mrgreen: ) tenderar att vara drag ja.

 

Klick handen har jag inga kommentarer till förutom att det bara är fiskar som klickar sina AA och sen tycker dom har rätt att böla när dom inte står. :mrgreen:

 

Känns som vi har haft denna konversationen typ en miljard gånger nu=)

 

Iaf så har jag fått in 3-4 timmars powernap. Jag har ju trotts allt inte sovit i natt så jag var väl värd det. Nu ska det käkas sen kommer grinden som ett brev på posten!

 

Hur coolt är det inte att vi postade exakt samtidigt? Its like one mind:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja plugga lite språk utöver språken som lärs ut i skolan som standard så lär du snart bli varse att en del språk helt enkelt inte går att tala med låga stämmor.

 

Du vet att jag är jättekänslig för aggressiva kommentarer va? Snart kommer tårarna, fan ta dig:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...