Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

Som jag sa, många fiskar gör så och hade precis joinat bordet och haft AK och 1010 innan så hade raisat alla händer innan och 3/4 betat. Så därför gjorde jag så för att han antaglien trodde jag var firre.

 

Varför inte bara erkänna att du är rädd att fisken ska folda, och att du tror risken för suckout är större om du flattar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varför inte bara erkänna att du är rädd att fisken ska folda, och att du tror risken för suckout är större om du flattar?

 

Jag klickraisar för att han ska dega eftersom jag ser måååååånga på svs dega när man klickraisar mot dom men om man t.ex kör 2/3 pott så foldar dom :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På svs. Synar de flesta med alla Qx och med nötfärg så. Det är ev+ att dega där imo.

 

Lol......... Jag kan köpa att det är bra att pusha men din förklaring till vad som är ev+ tror jag att jag tar med en nypa salt här faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara erkänna att du är rädd att fisken ska folda, och att du tror risken för suckout är större om du flattar?

 

En bättre fråga imo är varför fortsätter whalen spela?

 

Edit: Inget ont menat ofc, ja är snäll ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bättre fråga imo är varför fortsätter whalen spela?

 

Edit: Inget ont menat ofc, ja är snäll ja

 

Hm, varför fortsätter vissa i denna db att spela när de ligger back typ 15k på svs? Ska man sluta när man plussar eller vad syftar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men frågan är om det är värt mödan i vissa avseenden ?

 

Så för att jag backat 2 månader och legat typ BE ska jag sluta spela eller vad snackar du om? Ligger plus 18k detta året, Spelar egentligen ingen roll, spelar för det är skoj och det är en utmaning. Om inte folk gillar hur jag spelar är väl det deras bekymmer. Vissa som skriver om mina händer är ju förfan förlorande spelare. Så jag bryr mig inte ett skit, visst jag lyssnar och försöker ta till mig det som skrivs. Men i slutändan är det jag som spelar och jag som bestämmer hur jag vill spela. Jag kanske lägger upp händer som jag klickraisar ibland men jag lägger aldrig upp de som jag inte klickraisar så folk får väl tro att jag enbart klickraisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, varför fortsätter vissa i denna db att spela när de ligger back typ 15k på svs? Ska man sluta när man plussar eller vad syftar du på?

 

Är jag back 15k menar du? Såklart ska man inte sluta spela när man plussar. Men förstår inte hur du kan bli utdragen "hela tiden" i 2 månader men fortfarande plussa? Tycker att du gnäller riktigt to much. Ofc är du en del av dagboken och du får skriva vad du vill. Men fortfarande, när vi andra i dagboken eller followers ger dig bra råd och tips så borde du inte argumentera emot. Det finns riktigt bra spelare som kikar in här och säger vad de tycker. Var jävligt tacksam imo för de slutar snart läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag back 15k menar du? Såklart ska man inte sluta spela när man plussar. Men förstår inte hur du kan bli utdragen "hela tiden" i 2 månader men fortfarande plussa? Tycker att du gnäller riktigt to much. Ofc är du en del av dagboken och du får skriva vad du vill. Men fortfarande, när vi andra i dagboken eller followers ger dig bra råd och tips så borde du inte argumentera emot. Det finns riktigt bra spelare som kikar in här och säger vad de tycker. Var jävligt tacksam imo för de slutar snart läsa.

 

Sa inte att det var du som var back eller?

Kanske tur att det finns rb de här månaderna ? 700$ back förra månaden på spelet och rb räddade upp så det blev typ 100$ back. Som sagt, jag skriver vad jag vill och vill inte folk läsa så är det deras bekymmer. Jag tar till mig men ibland är det så roligt att skriva för folk är lättretliga :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lät som det bara. Spelar inte på svs så det är iofs självskrivet, ber om ursäkt.

 

Nej, jag menar allmänt. Att vissa som klagar på händerna spelar nl5 och klagar hela tiden. Konstigt att jag lirar högre än dom då om jag pselar så himla fel hela tiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klickraisar för att han ska dega eftersom jag ser måååååånga på svs dega när man klickraisar mot dom men om man t.ex kör 2/3 pott så foldar dom :)

 

Du tror alltså utgången blivit en annan om du degat själv eller sizeat större? Skulle personligen bli väldigt misstänksam om någon klickat tillbaka på det viset, skulle nog kunna folda allt utom kungarna. Det kan man säkerligen använda emot mig också obv!

 

Sen det där med att alla hugger på dig om varför du lirar är bara att skita i för det är väl inte deras problem? Begriper inte riktigt problemet. Låt han lira om han tycker det är skoj eller och sluta hata?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tror alltså utgången blivit en annan om du degat själv eller sizeat större? Skulle personligen bli väldigt misstänksam om någon klickat tillbaka på det viset, skulle nog kunna folda allt utom kungarna. Det kan man säkerligen använda emot mig också obv!

 

Sen det där med att alla hugger på dig om varför du lirar är bara att skita i för det är väl inte deras problem? Begriper inte riktigt problemet. Låt han lira om han tycker det är skoj eller och sluta hata?

 

Klart han ska spela. Men av de 18k han nu säger han är plus i år. Hur mycket är rakeback? Förmodligen i stort sett rubbet.

 

Men att lyssna på lite konstruktiv feedback istället för att komma med en massa bortförklaringar om missklick och ja han var ju fisk känns ju i min värld väldigt EV+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så för att jag backat 2 månader och legat typ BE ska jag sluta spela eller vad snackar du om? Ligger plus 18k detta året, Spelar egentligen ingen roll, spelar för det är skoj och det är en utmaning. Om inte folk gillar hur jag spelar är väl det deras bekymmer. Vissa som skriver om mina händer är ju förfan förlorande spelare. Så jag bryr mig inte ett skit, visst jag lyssnar och försöker ta till mig det som skrivs. Men i slutändan är det jag som spelar och jag som bestämmer hur jag vill spela. Jag kanske lägger upp händer som jag klickraisar ibland men jag lägger aldrig upp de som jag inte klickraisar så folk får väl tro att jag enbart klickraisar.

 

18k på 7månader ;P ? Att panta burkar är nog +EV i din situation. I vanliga fall hade jag inte brytt mig, men din attityd är ju annat än ödmjuk. Folk försöker ju fan hjälpa dig att utveckla ditt spel, och kunna göra kanske iaf 4k i månaden:oops: :mrgreen: nämen. Fortsätt veta bäst, och alltid spela dina händer rätt osv.

Och gör dina 2,5k i månaden om det gör dig lycklig ;P

 

Nej, jag menar allmänt. Att vissa som klagar på händerna spelar nl5 och klagar hela tiden. Konstigt att jag lirar högre än dom då om jag pselar så himla fel hela tiden :)

 

Sen att klaga ner på folk som spelar lägre än dig men fortfarande är bättre pokerspelare än dig är ju bara vidrigt.

Skulle kunna sätta en väldigt bra summa på att jag kan göra mkt mer på NL5-10 än vad du gör på NL30-50 eller vad du spelar på en månad ;P

 

mvh,

absolut inte bittêr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grabbz, den 5e eller 6e augusti blir det utgång i helsingborg, orkar ni ta er dit?;-)

 

Datumet är osäkert pga att några irl polare inte vet när dom kan än. Men återkommer om det. Kan bli hur sjukt som helst. Vill gärna träffa alla jävlar i denna db. Whalen1, en kväll i hbg hade väl varit något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...