Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Såg klart första säsongen av Dexter nu. Tre sista avsnitten var ganska bra. Säsongen har ett as bra slut vilket är det ända som varit as bra än så länge. Alla säger att det är den bästa skiten dom någonsin sett. Så jag antar att det är värt att titta vidare. Har ju trotts allt 4 säsonger till hemma. Får väl se om jag pallar alla. Har väl inget bättre för mig ändå. Inte precis så att man kan spela poker jue.

 

Ska aktivera mitt Svs konto nästa vecka. typ 5 år sedan jag spelade där=) kommer inte ens ihåg min kod. Det är första gången i mitt liv det har hänt. Jag tenderar annars att vara ganska bra med nummer och namn. Men har jävlar ingen aning vad den är/var. Man får väl hem någon form av en gångs kod så jag lär ju aldrig få reda på det heller. 25 år gammal och jag börjar tappa saker som detta. Illa, illa!

 

Har desperat letat efter en sajt som kan ersätta Ftp. När den tiden väl kommer vill säga. Kan inte komma på en ända sajt jag testat tidigare som jag varit lika bekväm med. Har kollat "alla" mina gamla konton för att se om någon av dom skulle kunna funka men det verkar inte så. Känns inte som att jag vill spela på PS heller. Visst har dom en hygglig klient och ett fint utbud men med tanke på att skatteverket kommer ligga en i hälarna i fortsättningen känns det ju som att EU hade varit att föredra. Det samma gäller naturligtvis PartyPoker.

 

Men inget känns rätt.

 

Everest har för dålig trafik och för dåligt turnerings utbud dessutom gillar jag inte klienten. Dock bra strukturer.

Unibet har en schyst klient och bra strukturer men väldigt få micro turneringar.

Ongame träsket vill jag inte tillbaka till. Det laggar för mycket och deras turneringar har som standard ganska dåliga strukturer. Annars gillar jag utseendet och möjligheterna till bra RB deals.

IPN hade varit en stark kandidat om dom hade haft mer trafik. Inga bra strukturer men det vägs upp med att dom har i särklass världens sämsta spelare.

Ipoker har jag tyvärr ingen bra historia med. Men det kan ju vara så att jag var riktigt usel när jag spelade där sist.

Svs turnerings utbud är ju skrattretande!

 

Det verkar helt enkelt som att det får bli en mix av klienter. Någon som har ett par starka motiverade förslag så är jag öppen för dom??

 

Tror faktiskt att jag ska börja grinda lite cashgame på Svenska Spel också. Dock med lite bättre BRM än onsdagens supertilt haha...

 

Finns väl inte många fler ställen där pengarna är så säkra som där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här är mitt liv nu och har varit såhär i 2 månader.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) On Game

SB ($75.37)

BB ($14.33)

Hero ($28.93)

CO ($30.05)

BTN ($17.17)

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

Hero raises to $1.20, fold, fold, fold, BB calls $0.90

 

FLOP ($2.55) T:heart: 3:club: 9:diamond:

 

BB checks, Hero bets $1.95, BB calls $1.95

 

TURN ($6.45) T:heart: 3:club: 9:diamond: 4:diamond:

 

BB checks, Hero bets $4.80, BB calls $4.80

 

RIVER ($16.05) T:heart: 3:club: 9:diamond: 4:diamond: Q:diamond:

 

BB bets $6.38 (AI), Hero calls $6.38

 

BB shows 9:club: Q:heart:

(Pre 15%, Flop 21.6%, Turn 11.4%)

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 85%, Flop 78.4%, Turn 88.6%)

 

BB wins $27.37

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här är mitt liv nu och har varit såhär i 2 månader.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.30(BB) On Game

SB ($75.37)

BB ($14.33)

Hero ($28.93)

CO ($30.05)

BTN ($17.17)

 

Dealt to Hero A:club: A:diamond:

 

Hero raises to $1.20, fold, fold, fold, BB calls $0.90

 

FLOP ($2.55) T:heart: 3:club: 9:diamond:

 

BB checks, Hero bets $1.95, BB calls $1.95

 

TURN ($6.45) T:heart: 3:club: 9:diamond: 4:diamond:

 

BB checks, Hero bets $4.80, BB calls $4.80

 

RIVER ($16.05) T:heart: 3:club: 9:diamond: 4:diamond: Q:diamond:

 

BB bets $6.38 (AI), Hero calls $6.38

 

BB shows 9:club: Q:heart:

(Pre 15%, Flop 21.6%, Turn 11.4%)

 

Hero shows A:club: A:diamond:

(Pre 85%, Flop 78.4%, Turn 88.6%)

 

BB wins $27.37

 

satte in 200 kr så nl50 just nu, mest för att vinna lite och känna att man inte bara torskar :) Tänkte bygga en rulle på svs också så.

 

edit: 21 inköp nu.

 

 

Allvarligt?

 

Många som hugger på dig, men du fortsätter att trampa i klaveret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt?

 

Många som hugger på dig, men du fortsätter att trampa i klaveret.

 

Men woaw, vilken idiot kan vinna på svs, och idag och igår har jag torskat 7 inköp där på samma vis som jag gör på ongame, så håll käft tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså seriöst wahlen1, händerna du postar är inte ens definitionen av en "badbeat"

 

Kom tillbaka när du är översettad för 400-500BB potter osv. Eller när nån tomte klonkar fyrtal mot ditt överset ;P

AA vs KK pre för mer än fulla inköp.

 

Såna händer du postar händer alla flertalet gånger per session, absolut ingenting att göra åt och klarar du inte sånt. Ja, då bör du inte spela poker alls. Gör något du då behärskar istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså seriöst wahlen1, händerna du postar är inte ens definitionen av en "badbeat"

 

Kom tillbaka när du är översettad för 400-500BB potter osv. Eller när nån tomte klonkar fyrtal mot ditt överset ;P

AA vs KK pre för mer än fulla inköp.

 

Såna händer du postar händer alla flertalet gånger per session, absolut ingenting att göra åt och klarar du inte sånt. Ja, då bör du inte spela poker alls. Gör något du då behärskar istället.

 

Men seriöst, det är ju det som händer hela tiden. Nu blev jag översettad 250bb mot en firre. Träffar fiskarna varje jävla river med 4 outs blir man ganska frusterad. Skriver inte här för att det är skoj direkt utan blir så jävla lack på idioterna bara. Får väl skriva av mig om jag vill det. Ingen som behöver läsa skitet jag skriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste handen ser jag inte som nåt konstigt. Jag skulle till och med kunna checka river, du kanske får check bakom, kanske inte...

 

han har 5 outs, cirka 20 %, han limmar den 1/5.

 

Du drar förmodligen aldrig ut heller verkar det som?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste handen ser jag inte som nåt konstigt. Jag skulle till och med kunna checka river, du kanske får check bakom, kanske inte...

 

han har 5 outs, cirka 20 %, han limmar den 1/5.

 

Du drar förmodligen aldrig ut heller verkar det som?

 

Närmre 10% än 20 i det läget, men ändå. Inte extremt på något sätt.

Att han hittade två par med Q9 i det läget suger, men han har ganska mycket mer i rangen som knullar dig i det läget. AA är inte oslagbart whalen...

Det fina med fiskarna på svs är ju att dom aldrig foldar drag, så finns ingen vits för dig att size dina bets "normalt" mot dom. Tror du att han sitter på FD så är det bara att klicka pott pott pott. Han kommer calla ner i vilket fall.

Jag hittade en 2 outare på river idag fö. Run good osv? ^^

 

Nu: Tillbaka till verkligheten efter att ha varit borta därifrån en vecka pga. skadan. Sjukt pepp på jobb...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh kom igen. Ska man säga att fi har 12 % när fi:s AK drar ut dina QQ på river efter att ni var all in pre också?

 

Om du är all in Pre ser jag inte varför det skulle vara relevant att räkna ut det på rivern?? Så var ju inte direkt fallet nu? Eller vad vill du komma till??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är all in Pre ser jag inte varför det skulle vara relevant att räkna ut det på rivern?? Så var ju inte direkt fallet nu? Eller vad vill du komma till??

 

Jag vet inte. Men han har 5 outs på flopp. Alltså runt 20 procent. Går det till river drar han 2/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte. Men han har 5 outs på flopp. Alltså runt 20 procent. Går det till river drar han 2/10.

 

Så kan du ju absolut inte räkna. Visst har han 20 på flopp men han betalar ju ytterliggare på turn för att se en river. då är han typ 10%.

 

Sen är det ju också så att man inte måste betala av med AA varje gång. Brädan är ju as farlig. Det är den faktiskt enligt mig redan på turn. Läge att skjuta ner där kanske?

 

Är detta en bad beat???? Fuck no!!! Den är standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 175 riksdaler på Svs idag=) High roller som man är xD. Ville testa deras turrar och se om det var lönt att grinda där. Svaret är NEJ! Deras turrar är skit. Rena lotteriet faktiskt. Spelade en 5 manna turnering. Jag tror vi blev en 70 pers typ. Jag hade mega flax och klonkade till slut. Men när vi når finalbordet. har jag 55K och är chip 2:a efter 58K stacken. Blinds 3K/6K!!!! Lotto lotto lotto! Chip trean hade typ 35K..... Fan riktigt efterblivet. Tror inte ens turren varade mer än 2 timmar sammanlagt. Och denna var inte utsatt som en turbo ens.

 

Det är lite ironiskt att man har William Thorson (Turnerings speciallist) som "poster boy" när man inte har mer än kanske två hyggliga turrar på hela dagen. Nej det får bli någon annanstans så småningom. Men tror jag spelar lite CG där i helgen. Kan ju alltid hoppas att det finns lite löne fisk som nappar=)

 

"Rullen"<------- LOOOOL! är iaf uppe på 500 spännXD Hey ho... lets go!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan du ju absolut inte räkna. Visst har han 20 på flopp men han betalar ju ytterliggare på turn för att se en river. då är han typ 10%.

 

Sen är det ju också så att man inte måste betala av med AA varje gång. Brädan är ju as farlig. Det är den faktiskt enligt mig redan på turn. Läge att skjuta ner där kanske?

 

Är detta en bad beat???? Fuck no!!! Den är standard.

 

Jag räknar väl hur jag vill :). Beten på river har han noll, överrens?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag räknar väl hur jag vill :). Beten på river har han noll, överrens?

 

Ja det tror jag, huvudsaken är vi alla är mot Wahlen för då kan vi ju inte ha fel iaf:mrgreen:

 

Kvällens spelande är över! Stannar på 521kr=) Nöjd som attans. Fortsätter lite smått imorrn med skulle jag tro.

 

Snart är andra säsongen av Dexter avklarad. Två avsnitt kvar tror jag. Gillar Borderline bruden=) vilket sprut luder xD Brittiska dialekten är ju så hett!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan du ju absolut inte räkna. Visst har han 20 på flopp men han betalar ju ytterliggare på turn för att se en river. då är han typ 10%.

 

Sen är det ju också så att man inte måste betala av med AA varje gång. Brädan är ju as farlig. Det är den faktiskt enligt mig redan på turn. Läge att skjuta ner där kanske?

 

Är detta en bad beat???? Fuck no!!! Den är standard.

 

Sa aldrig att detta var ett bad beat. Mer att det alltid händer. Och det vänder inte. Om du tycker den brädan är farlig, vad är en bra hand för AA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa aldrig att detta var ett bad beat. Mer att det alltid händer. Och det vänder inte. Om du tycker den brädan är farlig, vad är en bra hand för AA?

 

Missförstå mig inte, jag tycker inte att du spelar denna handen jätte dåligt. Du har lite oflyt. Men det finns ett par faktorer som gör att jag hade spelat den lite annorlunda. Preflop och på flopp tycker jag är helt ok. På turn hade jag betat hårdare. Finns en riktigt bra anledning till varför; Fi´s stackdjup till att börja med. Att slå mindre än halva hans stack när potten tillåter dig att slå mer än halva hans stack känns som ett LITET misstag. Det spelar ingen roll tänker du nu, men det gör det verkligen. Om du betar mer än halva hans stack är det väldigt enkelt för honom att skeppa. Det är bara en klick med musen, KLICK! Som spelad nu nu krävs det åtminstone ett par klick. Vad är skillnaden??? Impulsen!!! En halv sekund av tanken "Vad ska han ha liksom" och du har hela stacken inne redan på turn. 9-10-3-4 är en ok bräda för AA. Inte optimal men ok. Nu får du inte in stacken, vilket kanske inte är fullständigt ditt fel men du hade kunnat göra det lättare för honom. Brädan Q-9-10-3-4 + hans donkbet...... Ajajaj nu är vi tyvärr kokta i bajs. Säger inte att jag hade lagt den, säger bara att du nästan aldrig har den vinnande handen här längre.

 

För svara direkt på din fråga: Brädor med två eller tre kort mellan valörerna 8-K är aldrig bra för AA. Särskilt som det bara var en bet före floppen. Händer som 89-KQ är precis den sortens händer folk tenderar att spela för syn preflop. Hur många sådana händer slår du på rivern???? Väldigt få eller hur? Fråga. om han checkar rivern, betar du då??? Eller checkar du bakom??? Detta är något du måste bestämma dig för innan du väljer hur du ska beta turnen! "om det landar farligt kort vill jag spela vidare?" om svaret är nej men du är hyggligt säker på att du leder och kan få betalt måste du försöka få in all deg på turn.

 

Åter igen inte dåligt spelat men det finns plats för förbättring.

 

En bra bräda för AA = K-8-3-3-10 en farlig bräda för AA= 9-10-Q-7-3 en DÅLIG bräda för AA = 9-10-J-Q-X eller dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick skön rb på 420$ idag, så är nog typ back 100-200$ eller något bara. Denna månaden ska jag försöka få in minst 40k händer, lite svs lite bet24. Mer bet24 tror jag. svs är lite skottrulle, blir nog 5 inköp till nl200 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...