Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*


wahlen1

Recommended Posts

***** Hand 1573489904 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 2 juli 2011 21:31:56

Eva 20 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Löwdell (478.90)

Plats 2: ytbadde (1070.34)

Plats 3: Balzamon (995.57)

Plats 4: saab9-5 (330.58)

Plats 5: AcesRocks (1993.33)

AcesRocks är Givare

ytbadde lägg Lilla M 5.00

Löwdell lägg Stora M 10.00

Balzamon lägg Stora M 10.00

** Giv **

Löwdell [10r, Kr]

ytbadde [N/A, N/A]

Balzamon [N/A, N/A]

saab9-5 [N/A, N/A]

AcesRocks [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

saab9-5 Lägger sig

AcesRocks Höjer 45.00

Löwdell Synar 45.00

ytbadde Lägger sig

Balzamon Synar 45.00

*** Flop(Board): *** : [4h, Er, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

Löwdell Passar

Balzamon Passar

AcesRocks Satsar 105.00

Löwdell Synar 105.00

Balzamon Höjer 400.00

AcesRocks All-In 1948.33

Löwdell All-In 433.90

Balzamon All-In 950.57

*** Turn(Board): *** : [4h, Er, 5r, 7h]

*** River(Board): *** : [4h, Er, 5r, 7h, 5k]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2460.04

Löwdell Visar ej Vinst: 0.00

Balzamon [8r, 7r] Två par, sjuor och femmor Vinst: 2460.04

AcesRocks [Knr, 3r] Par i femmor Vinst: 0.00

Hand avslutad: den 2 juli 2011 21:32:53

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Satte upp 4:a bord. Spelade typ 100 händer efter maten. Sen laggade sajte till ett par sekunder och alla bord stängdes ner. Det var typ 5:e gången idag. Är det lika för er alla??? Har svårt att tänka mig det skulle vara min uppkoppling men jag kan ju ha fel.

 

Skit samma blev trött av maten iaf, så jag landar nog på soffan ett tag istället.

 

Stannar då på 810kr.

 

Natt grind??? ja kanske det kanske!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jupp det blev natt grind=) Startade på 810 slutade 5 timmar senare på 809....

Det var en ganska jobbig sittning. Många tunga beats. Två outad i AI potter 3 ggr. Men man kämpade sig tillbaka. var som mest nere 90kr. Så inga jätte swings direkt men jobbigt att inte kunna slappna av och bara plus glida en ända sekund.

 

För ett par veckor sedan fixade jag hem en serie CG filmer. Killen som leder avsnitten är den största nörden någonsin och han är otroligt tråkig. Såg tre avsnitt första dagen jag fick hem dom, vaknade dagen efter och fick börja om. Ingenting hade fastnat. Efter det drog jag bara ett avsnitt om dagen. Spelade inte samtidigt och koncentrerade mig till sprick gränsen. Mycket av hans mattematik och odds kalkyler gick inte riktigt att ta till sig eftersom han är otroligt smart och pratar på ett sätt som gör att en dum skåning helt enkelt inte fattar. Men hans teorier och olika situations hanteringar är grymt användbara. Har på tre sittningar bara spewat ett halv inköp. Det är sjukt med tanke på hur det brukade vara.

 

Sista sittningen drog jag upp Dexter samtidigt och spelade därför bara 3 bord istället för fyra som jag gjort tidigare i veckan. Jag vet inte om skillnaden är märkbar i mitt spel men det känns ok. Tror den ända stora skillnaden är min 3-bets procent. Den blir garanterat mindre om jag glor serier. Sen om det är bra eller dåligt på denna nivån det är en annan sak.

 

Har förövrigt fortfarande cp ont i fot jävlen. Har inte motionerat på över två veckor. Knappt ens lämnat lägenheten. Det börjar tära lite på psyket. Inte för att jag är hälsofreak men fotbollen, som vi normalt spelar iaf två gånger i veckan, är sjukt tråkig att missa. Dessutom är det för fan sommar. En varm tråkig lägenhet gör sig inte riktigt nu!!! Hoppas på en klar förbättring inom kort.

 

Nu blir det kudden för resten=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utekvällar i Oslo är helt sjuka i huvudet. Det räcker att man säger att man är skåning så smälter damerna. En sa att hennes lägenhetskontrakt gått ut och hon behövde någonstans att bo och frågade mig om hon kunde bo hos mig fast det lät lite konstigt, så jag tackade nej, trots att hon hade en riktigt fin kropp. Var inne på ett ställe där det var 25 års gräns tror jag. Lyckades komma in genom att säga att jag glömt ID hemma och en kompis som är över 26 övertalade vakten att han kunde lita på honom. Fucking score, sinnes. En massa fina damer på plats, dansade och lustade efter yngre pojkick dock inget. Ägnade större delan av natten åt att leta reda på en tjej som tydligen var på samma gata som jag. När jag väl hittat stället hon var på så hade hon dragit hem. vi konverserade genom sms alltså. En kompis jag inte träffat på över 10 år. Hade varit kul, men nästa gång i guess:) Nu blir det sängen osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta ska bli en bra månad, spelade solid poker idag, 1 inköp på bet24 och 1 inköp på svs. Låg uppe 200kr på svs men droppade när jag fick triss mot set, men är nöjd med spelet idag. Hoppas det flyter på. Kommer snart gå upp till nl50$ igen när spelet börja lossna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta ska bli en bra månad, spelade solid poker idag, 1 inköp på bet24 och 1 inköp på svs. Låg uppe 200kr på svs men droppade när jag fick triss mot set, men är nöjd med spelet idag. Hoppas det flyter på. Kommer snart gå upp till nl50$ igen när spelet börja lossna :)

 

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag åkt medd KK mot AA två ggr. Set mot över set en gång. Triss mot hålstege och en del annat roligt. Resultat? Upp lite mer än tre inköpXD Vilka idioter alltså=)

 

Blir en timmes paus med mat och dryck set fortsätter tryckandet=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lång söndags grind över! Stannar på 1090kr. Tappade två inköp precis innan jag slutade. Känns ju sådär. En med bägge ended straight flush drag mot set och en med topp två mot botten set. När jag sen blev tvungen att vika min floppade stege på rivern, släppte jag taget. Får 95o i BB blir limpat in och floppen fyller stegen 678. Jag pottar både flopp och turn. Det tenderar jag att göra när jag floppar hårt ur grattis BB. Hatar nämligen att busta med händer jag inte själv valt att spela. Så pott pott. Rivern parar 7:an, jag checkar till honom och han pushar 28kr i en 18kr´s pott. Första impulsen var att snapsyna men jag har gjort det så ofta förut, med illa resultat. så efter lite stek kom jag fram till att min hand står för sällan här för att det ska vara en korrekt syn imo. Så jag tror det var rätt att folda. Jag är ganska nöjd med det beslutet nu i efterhand.

 

Det var VÄLDIGT längesedan jag satt en hel Söndag utan att spela en ända turnering. Full tilts jävla fel så klart. Turrarna på Svs är åt helvete för dåliga för att ens överväga. Dessutom har man ju ingen stark turre rulle.

 

Känns som att foten börjar bli lite bättre. Hoppas på att det ska vara helt bra till på Tisdag. Då spelar vi nämligen sista korpen matchen innan sommar uppehållet. En vinst och vi kommer hamna i en stark serie efter uppehållet, en förlust och vi kommer ha en riktig piss grupp. Jag spelar hellre i en högre serie med lite motstånd än i en serie där vi kommer promenad segra varje gång. Tråkigt att vara målvakt då ju.

 

Tredje säsongen av Dexter är avslutad nu. Jag måste medge att det är en bra serie=( Släppa stoltheten lixom. Visserligen var denna säsongen lite lätt att genomskåda, man visste ju vad som skulle ske hela vägen nästan. Men ändå bra, spännande och ganska rolig serie.

 

Det var inte meningen att skriva så mycket. Det bara blev så, Natti natt dagboks vänner och läsare=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde ju att nämna denna=) Ibland är det lätt=) Dagens största BTW!

 

***** Hand 1574211483 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit )

Hand startade: den 3 juli 2011 23:30:08

Ada 6 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Viggo05 (49.96)

Plats 2: Mill$Baby (63.30)

Plats 3: Ässät (34.48)

Plats 4: bjud (49.50)

Plats 5: CaH (43.25) <--------- HERO

CaH är Givare

Viggo05 lägg Lilla M 0.25

Mill$Baby lägg Stora M 0.50

** Giv **

Viggo05 [N/A, N/A]

Mill$Baby [N/A, N/A]

Ässät [N/A, N/A]

bjud [N/A, N/A]

CaH [10r, 10h] <------------ HERO

*** Bet Runda 1 ***

Ässät Synar 0.50

bjud Synar 0.50

CaH Höjer 2.75

Viggo05 Synar 2.75

Mill$Baby Synar 2.75

Ässät Synar 2.75

bjud Synar 2.75

*** Flop(Board): *** : [10s, 10k, 5h] <------ MUHAHAHA

*** Bet Runda 2 ***

Viggo05 Passar

Mill$Baby Passar

Ässät Passar

bjud Passar

CaH Passar

*** Turn(Board): *** : [10s, 10k, 5h, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

Viggo05 Satsar 0.50

Mill$Baby Synar 0.50

Ässät Synar 0.50

bjud Synar 0.50

CaH Höjer 4.00

Viggo05 Synar 4.00

Mill$Baby Lägger sig

Ässät Lägger sig

bjud Synar 4.00

*** River(Board): *** : [10s, 10k, 5h, 6h, 7h]

*** Bet Runda 4 ***

Viggo05 Satsar 26.75 <--------------

bjud All-In 42.75 <------------------

CaH All-In 36.50 <------------------ Hmmm SYN!!!!

Viggo05 Synar 42.75

*** Showdown *** : Rake: 3.71 Totalpott: 145.04

Viggo05 [Eh, Knh] Färg med ess i topp Vinst: 12.19

bjud [8s, 9k] Stege med högsta kort tia Vinst: 0.00

CaH [10r, 10h] Fyrtal i tior Vinst: 132.85

Hand avslutad: den 3 juli 2011 23:31:32

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en livesittning igår i form av en 100 kr rebuy. Potten blev 11 000. Jag hittade en andraplats av 17 man och fick med mig ett plus på 2900 pix hem. Sur sejour då jag busta med AQ vs A9. Annars hade det kunnat bli två lappar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som man bäddar får man ligga. Lyckades få 6 timmars sömn för att sedan slita sig upp och jobba i 11 timmar. Nu sitter jag på bussen på väg till Karlskoga. En fråga, och det är inte rasistiskt menat alls. Varför ska alla afrikaner, män som kvinnor, stora som små och unga som gamla, alltid prata så förbannat högt med varandra? Både i telefon och i skrivande stund 0.5m mellan käft och öra. Förstår inte:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fan hamnat i ett dilemma...

 

Kan börja med att jag är timanställd på ett bemanningsföretag som tillhandahåller till ica lagret HBG.

Då detta är till 31 Aug så söker jag andra jobb,

var på intervju i köpenhamn för 2veckor sen angående ett jobb där

man åker till köpenhamn och ringer till sverige för att "boka möten" med olika fastighetskunder med en grundlön på 94dkk + provision, detta uppdraget är på 3månader med god chans till fortsatt jobb.

 

I fredags ringde en kille från pappersgrossisten i landskrona och berättade att han sökt mig hela veckan, eftersom min mobil vart stulen så har jag ett tillfälligt nummer, tillslut fick han på något sätt (?) tag i min far som sedan gav han mitt tillfälliga nummer. Denna tjänst är på ett lager. Till slut kom vi fram till att jag ska komma på arbetsintervju idag.

 

Nu kommer dilemmat, dom från köpenhamn vill ha in mig på en

andra intervju på 4 timmar imorgon för att sedan bestämma om jag får det jobbet eller inte..

Vad fan ska man göra?

 

Lite personliga grejer men en väldigt konstig situation, någon som varit med om liknande`?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fan hamnat i ett dilemma...

 

Kan börja med att jag är timanställd på ett bemanningsföretag som tillhandahåller till ica lagret HBG.

Då detta är till 31 Aug så söker jag andra jobb,

var på intervju i köpenhamn för 2veckor sen angående ett jobb där

man åker till köpenhamn och ringer till sverige för att "boka möten" med olika fastighetskunder med en grundlön på 94dkk + provision, detta uppdraget är på 3månader med god chans till fortsatt jobb.

 

I fredags ringde en kille från pappersgrossisten i landskrona och berättade att han sökt mig hela veckan, eftersom min mobil vart stulen så har jag ett tillfälligt nummer, tillslut fick han på något sätt (?) tag i min far som sedan gav han mitt tillfälliga nummer. Denna tjänst är på ett lager. Till slut kom vi fram till att jag ska komma på arbetsintervju idag.

 

Nu kommer dilemmat, dom från köpenhamn vill ha in mig på en

andra intervju på 4 timmar imorgon för att sedan bestämma om jag får det jobbet eller inte..

Vad fan ska man göra?

 

Lite personliga grejer men en väldigt konstig situation, någon som varit med om liknande`?

 

Så länge du inte vet att du fått nåt av jobben så gå på alla intervjuer.

 

Provisionsjobb är jag allergisk mot så kan du få fast jobb på lager känns ju det som en mer "safe" inkomst, och det ligger där du bor vilket är ett stort plus. Det är inte direkt gratis att pendla till Danmark, och sen är det ju sjukt drygt också...

 

Nackdelen med provisionsjobb är väl också att man alltid känner pressen av att prestera. Gör man inte det så får man förmodligen inte stanna kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så länge du inte vet att du fått nåt av jobben så gå på alla intervjuer.

 

Provisionsjobb är jag allergisk mot så kan du få fast jobb på lager känns ju det som en mer "safe" inkomst, och det ligger där du bor vilket är ett stort plus. Det är inte direkt gratis att pendla till Danmark, och sen är det ju sjukt drygt också...

 

Nackdelen med provisionsjobb är väl också att man alltid känner pressen av att prestera. Gör man inte det så får man förmodligen inte stanna kvar.

 

Så jag tänker ochså,

åker jag till köpenhamn imorgon och får jobbet, kommer dom fråga mig på plats ifall jag vill ha tjänsten, vilket jag inte vet.. vi får helt enkelt se efter intervjun i eftermiddag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag tänker ochså,

åker jag till köpenhamn imorgon och får jobbet, kommer dom fråga mig på plats ifall jag vill ha tjänsten, vilket jag inte vet.. vi får helt enkelt se efter intervjun i eftermiddag

 

Säg att du behöver tänka igenom det och återkom innan veckan är slut. Det bör inte vara några problem tycker jag. Om de kräver ett svar direkt, vilket jag tycker är konstigt, så får du väl tacka ja och sen sluta innan du börjat om du skulle få lagerjobbet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du behöver tänka igenom det och återkom innan veckan är slut. Det bör inte vara några problem tycker jag. Om de kräver ett svar direkt, vilket jag tycker är konstigt, så får du väl tacka ja och sen sluta innan du börjat om du skulle få lagerjobbet :)

 

fan ibland får du till det! :)

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som man bäddar får man ligga. Lyckades få 6 timmars sömn för att sedan slita sig upp och jobba i 11 timmar. Nu sitter jag på bussen på väg till Karlskoga. En fråga, och det är inte rasistiskt menat alls. Varför ska alla afrikaner, män som kvinnor, stora som små och unga som gamla, alltid prata så förbannat högt med varandra? Både i telefon och i skrivande stund 0.5m mellan käft och öra. Förstår inte:-(

 

Om jag bäddar får jag ligga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$85 inkomna i rakeback på mitt bet24 konto. Funderar på vad jag ska göra med dom, tror jag ska plocka ut dom och skicka in på SvS, allt skit med Full Tilt har fått mig att börja misstro alla andra sajter med och vill ha min deg där det är garanterat att man får tillbaka dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

$85 inkomna i rakeback på mitt bet24 konto. Funderar på vad jag ska göra med dom, tror jag ska plocka ut dom och skicka in på SvS, allt skit med Full Tilt har fått mig att börja misstro alla andra sajter med och vill ha min deg där det är garanterat att man får tillbaka dom.

 

Frågar du mig är de SKOTTAAA som gäller :D

 

 

och just de säger bara, lira nl50 omaha på svs!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...