rilleg Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 För er som inte läser 2plus2 har det de senaste månaderna pågått långa diskussioner om den här mannen. Han ska vara den i världen som idag vinner mest på midstakes sexmanna över stora samples. Jag har tittat på hans första video som ligger ute på den sajten där han är coach och det som framgår av den är att han har en väldigt bra engelska för att vara ung skandinav(han låter ung) men när han talar fort märker man att han slarvar, älskar att tala om en speciell sits i många minuter och är världsmästare i att säga "you know". Nåt som framgår mer enligt mig är att han försöker låta väldigt pretentiös i allt han säger men det kan vara en bad read från min sida Från hans blogg( och delvis egna inlägg på 2p2 och video) framgår det att han heter Ben Elias(sp?) och det kan vi väl alla hålla med om att det inte låter speciellt svenskt( han kanske inte vill outa sig helt och valt någon form av Elias som är hans riktiga namn men det är bara spekulationer ) Vi får även reda på att han ska vara förlovad och att han troligtvis bor i Stockholm. Är det någon som känner honom eller spelat mot honom på i-poker( tror nicket är Bucuster)? Ryktena och spekulationerna om honom är många och det vore kul för en railbird som mig att reda ut lite Citera
Staahla Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 Oj, är han en så stor vinnare. Spelat MASSA mot honom och tycker inte han stått ut från mängden. Tror det är spelaren jag har flest händer på i min db. En vanlig reg som spelar TAG imo. Han verkar game selecta hårdare än de flesta då han sticker som ett skott när fisken försvinner, det är det enda jag märkt. Jag är dock ganska ouppmärksam när jag spelar, i synnerhet då statsen täcker spelarnicksen (miniview) så jag blandar alltid ihop folk med liknande stats. Citera
Snygglenn Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 Han är ju en jävel på att promota sig själv iaf.. När han gjorde tråden "thoughts on the law of jante" skämdes och kräktes jag lite i min mun Citera
rilleg Postad 28 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2010 Oj, är han en så stor vinnare. Spelat MASSA mot honom och tycker inte han stått ut från mängden. Tror det är spelaren jag har flest händer på i min db. En vanlig reg som spelar TAG imo. Han verkar game selecta hårdare än de flesta då han sticker som ett skott när fisken försvinner, det är det enda jag märkt. Jag är dock ganska ouppmärksam när jag spelar, i synnerhet då statsen täcker spelarnicksen (miniview) så jag blandar alltid ihop folk med liknande stats. Bra nämnt, jag missade den delen i min presentation. Han har blivit anklagad för att vara en stor bumhunter och shortstacker och det är väldigt få precis som du som undrar hur i helvete han kan vara en sån stor vinnare.. Jag avslutade precis hans video, det var typ 35 min av tre händer och det hela var en stor snarkfest... Citera
OsantVassSpelare Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 Har händer från honom sedan juni 2009. Han är plus 100K EV, 120K$, 145K händer, nästan allt från NL1000. Hans EVbb/100 ligger på 7,05 vilket inte är bäst bland dem som kör NL600-NL2000 på iPoker (även med stora samples), men helt okej. Har mött honom en del, hans stil är väl att han är en bra TAG med speluppfattning men tycker inte han är jobbigt att möta eftersom han inte spelar "jobbigt". Citera
rilleg Postad 28 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2010 staahla, du får gärna posta den infon du har på honom i din HEM/PT här om du vill Citera
Staahla Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 staahla, du får gärna posta den infon du har på honom i din HEM/PT här om du vill 22.1/18.5 med 8.4% 3-bet och back. Citera
Snygglenn Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 22.1/18.5 med 8.4% 3-bet och back. Citera
heltok Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 har lirat mot de flesta av de nicken(vanosh, bocuster etc) de på 2+2 gissar att han har. tycker inte de har utmärkt sig så mycket, men visst de är plus i min databas. av filmen kändes det snarare som vanosh än bocuster. av det jag såg i filmen så vart det mycket jag inte gillade på rätt kort tid, men han hittade några snygga explodonkreads där han gissade rätt som inte jag hade gjort, så antar han är mer skärpt/fokuserad/intelligent än mig alternativ har bättre känsla för spelet. mkt bättre arbetsmoral också vilket är hans stora styrka och min stora svaghet. men största vinnaren är han långt ifrån. när det handlar om rena dollar så slår ju nanonoko honom rätt rejält, när det gäller winrate slår jag och ett gäng andra honom, när det gäller edge är det många andra på nivåerna som är mkt bättre. tycker han bidrar till pokervärlden, gillar hans snack om fokus etc. tycker den kritik han får är lite oförtjänt, han har varit mkt sympatisk på 2+2 under en lång tid utan att få så mycket för det. till skillnad från massa andra coacher så är han ju faktiskt vinnande och det är ju frivilligt att betala för hans råd... Citera
jason Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 Var finns videon? http://www.legg******.com/videos/training/646/ <- Där, men det krävs betalt medlemskap för att se den... Ganska intressant "Cage" också: http://www.legg******.com/forums/cage/boywonder-cage-2-11-10-a-9852.html Ok, URL'en blev "blurrad" men ni hittar säkert om ni vill dit... Citera
rilleg Postad 28 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2010 så allt talar för att han är en vanlig tag som är väldigt fokuserad när han spelar och är osvenskt bra på att promota sig själv? Citera
jkkman Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 Han är ju en jävel på att promota sig själv iaf.. När han gjorde tråden "thoughts on the law of jante" skämdes och kräktes jag lite i min mun länk plz Citera
Cardshark52 Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 http://www.legg******.com/blogs/boywonder/thoughts-law-jante-7305.html Varse! Citera
Snygglenn Postad 28 Februari , 2010 Rapport Postad 28 Februari , 2010 länk plz http://forumserver.twoplustwo.com/29/news-views-gossip/thoughts-law-jante-712779/ Citera
Recommended Posts