tamtaram Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 Ja, det börjar nu och jag gissar att jag inte är ensam att se fram emot tävlingarna så här kan vi diskutera alltifrån förväntningar, floppar och framgångar. Tyvärr har det ju börjat med en tragisk dödsolycka i rodel och dopingavslöjanden. Hursomhelst, inatt är det invigning och gissningsvis är det Foppa som bär den svenska fanan. Själv tror jag på 14 svenska medaljer. 5 guld 3 silver och 6 brons. Citera
eurythmech Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 4 guld 2 silver 5 brons Citera
MikeTime Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 Kan ingen trevlig prick lägga upp schemat för de första dagarna här? 1 guld, 6 silver och 1 brons btw. Citera
eurythmech Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 Funkar http://svt.se/2.127186/tabla ? Citera
tamtaram Postad 12 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2010 http://www.tv.nu/os2010 Citera
Ekenstar Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 Ja, det börjar nu och jag gissar att jag inte är ensam att se fram emot tävlingarna så här kan vi diskutera alltifrån förväntningar, floppar och framgångar. Tyvärr har det ju börjat med en tragisk dödsolycka i rodel och dopingavslöjanden. Hursomhelst, inatt är det invigning och gissningsvis är det Foppa som bär den svenska fanan. Själv tror jag på 14 svenska medaljer. 5 guld 3 silver och 6 brons. Det är ingen gissning att foppa är fanbärare, gick de ju ut med officiellt vid 18-tiden, bra val då han har 2 OS-guld. Sen har det inte varit något dopingavslöjande, de har bara sagt att somliga dopar sig (big suprise) och det är fritt fram för allmänheten att gissa vilka och i processen peka ut några oskyldiga som dopade Bra TV-tider detta OS, allt skidskytte, längdskidor och alpint startar mellan 19 och 23 svensk tid, ishockey och annat på is är dock mitt i natten fast det är jag mindre intresserad av. Gretzky tänder OS-elden på invigningen? Citera
eurythmech Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 Väntar med spänning på att se hela inmarschen göra halt då Peter Forsberg måste kurera hälsporre, spökande blindtarm och tandlossning, som alla gör sig påminda mitt i ceremonin. Citera
tamtaram Postad 12 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2010 Det är ingen gissning att foppa är fanbärare, gick de ju ut med officiellt vid 18-tiden, bra val då han har 2 OS-guld. Sen har det inte varit något dopingavslöjande, de har bara sagt att somliga dopar sig (big suprise) och det är fritt fram för allmänheten att gissa vilka och i processen peka ut några oskyldiga som dopade Bra TV-tider detta OS, allt skidskytte, längdskidor och alpint startar mellan 19 och 23 svensk tid, ishockey och annat på is är dock mitt i natten fast det är jag mindre intresserad av. Gretzky tänder OS-elden på invigningen? Boooom, vilken överraskning, här kommer Ekenstar och ställer allt till rätta. Måste till mitt försvar säga att jag inte kollat blaskorna noggrannt ikväll, nyss hemkommen från krogen. Citera
Nice Hand GG Postad 12 Februari , 2010 Rapport Postad 12 Februari , 2010 2 guld, 6 silver, 4 brons... När kommer någon skön forumspartner och erbjuder 50$ till din som har mest rätt? Inom 24h, 100kr taget någon? Citera
KungKroon Postad 13 Februari , 2010 Rapport Postad 13 Februari , 2010 ett brons och 13 fjärdeplatser Citera
MacDaddy Postad 13 Februari , 2010 Rapport Postad 13 Februari , 2010 Beror på. Svennar är lagspelare. Börjar vi med några misslyckanden så kommer det gå riktigt ordentligt illa men börjar vi bra så blir det som i turin succe! Citera
07086515 Postad 13 Februari , 2010 Rapport Postad 13 Februari , 2010 Guld = 4 st Silver = 0 st Brons = 4 st Citera
tågrånarn Postad 13 Februari , 2010 Rapport Postad 13 Februari , 2010 Det är ingen gissning att foppa är fanbärare, gick de ju ut med officiellt vid 18-tiden, bra val då han har 2 OS-guld. Sen har det inte varit något dopingavslöjande, de har bara sagt att somliga dopar sig (big suprise) och det är fritt fram för allmänheten att gissa vilka och i processen peka ut några oskyldiga som dopade Bra TV-tider detta OS, allt skidskytte, längdskidor och alpint startar mellan 19 och 23 svensk tid, ishockey och annat på is är dock mitt i natten fast det är jag mindre intresserad av. Gretzky tänder OS-elden på invigningen? +1 Får väl dra en medaljgissning också: 2 Guld, 4 Silver 4 Brons Citera
valle Postad 13 Februari , 2010 Rapport Postad 13 Februari , 2010 Säger bara: För övrigt kommer jag att må mycket, mycket dåligt framöver om Sverige inte spöar Finland i hockeyn nästa söndag. Citera
SouthEast Postad 13 Februari , 2010 Rapport Postad 13 Februari , 2010 OS-rullen +17% på Sverigedamerna i hockeyn. Citera
hnat Postad 15 Februari , 2010 Rapport Postad 15 Februari , 2010 Franzén in istället för Holmström, vilket naturligtvis är bra förutsatt att Franzén är i någorlunda form. Vi har då fyra ganska givna stommar i kedjorna med Sedinarna och Bäckström - Alfredsson som de två första, Zäta - Franzén (här hade Samuelsson passat fint) och Påhlsson - Modin fjärde. Sen kan jag inte se foppa nån annanstans än i andra. Loui och Weinhandl får spela i första eller tredje vilket lämnar fjärde åt Hörnqvist. Satt för övrigt och funderade vilka svenskar som skulle tagit en tröja i Kanada. Inte många, och Lidström enda självklara. Citera
tamtaram Postad 15 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2010 Där satt den, rätt säker på att vi haft medaljer i skitskyttet om vädret varit detsamma där. Citera
simon1583 Postad 15 Februari , 2010 Rapport Postad 15 Februari , 2010 Där satt den, rätt säker på att vi haft medaljer i skitskyttet om vädret varit detsamma där.Folk verkar glömma att det var varken ACOs eller Helenas favoritdiciplin. Deras sträckor kommer senare. Finns en anledning till att ingen av dem var topp 3 av oddsbolagen. Citera
eurythmech Postad 15 Februari , 2010 Rapport Postad 15 Februari , 2010 Fast Acoz har vunnit två sprintlopp i vinter va? Hur som helst, skönt att de är större favoriter i kommande grenar - sprinten blir väldigt dålig tv imo, med tanke på hur hetsigt det blir att följa fyrtiosjutton åkare samtidigt i olika skeenden av banan. Citera
tamtaram Postad 15 Februari , 2010 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2010 Fast Acoz har vunnit två sprintlopp i vinter va? Hur som helst, skönt att de är större favoriter i kommande grenar - sprinten blir väldigt dålig tv imo, med tanke på hur hetsigt det blir att följa fyrtiosjutton åkare samtidigt i olika skeenden av banan. Ja, och de var definitivt med bland odds-sättarnas topp-fem. Sprinten brukar iofs vara en svårtippad distans där många har chansen och tidsdifferensen liten. Tyvärr blev ju tidsdifferensen rätt stor i detta lotto-lopp och det känns som att det kan bli svårt att ta igen, men allt kan hända i skidskyttet. Citera
devalanteriel Postad 15 Februari , 2010 Rapport Postad 15 Februari , 2010 Folk verkar glömma att det var varken ACOs eller Helenas favoritdiciplin. Deras sträckor kommer senare. Finns en anledning till att ingen av dem var topp 3 av oddsbolagen. Jonsson sköt fullt och var ändå cirka sju timmar efter. Visst är långloppen både hennes och ACOs bästa sträckor men något var tokfel och det märktes. Citera
Recommended Posts