Gå till innehåll

Vinter-OS Vancouver 2010


tamtaram

Recommended Posts

  • Svars 268
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har kämpat mig igenom skridskor, backhoppning och jaa, allt. Den första grenen jag missar är givetvis då vi tar guld... :evil:
Har du kollat på backhoppningen och skridskotävlingarna i hopp om att få se ett svenskt guld har du nog varit lite fel ute. ;-) Skulle väl vara om Janne Boklöv gör plötslig comeback och uppfunnit ännu en ny bättre flygteknik.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat på backhoppningen och skridskotävlingarna i hopp om att få se ett svenskt guld har du nog varit lite fel ute. ;-) Skulle väl vara om Janne Boklöv gör plötslig comeback och uppfunnit ännu en ny bättre flygteknik.

 

Hehe. Ne man kikat exakt allt vare sig vi haft en realistiskt guldchans eller inte. Men fick förhinder just till fristilen tidigare ikväll. Naturligtvis var det fel tävling att missa men lite oflax hade jag allt. :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är nedvärderande mot tjejerna (vilket i sig är en lätt nedvärderande benämnning) att de inte har samma regler som herrarna. Varför skulle inte dom klara av att tacklas? Nu kan det ju kanske vara så att det är damhockeyspelarnas spelarfack som vildsint gått in för att det inte ska tacklas och att de ska ha galler, det vet jag inte, men det känns ju inte som det.

 

Sen tycker jag det spelas rätt mycket bättre damhockey än för några år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det har varit en del skador när blåbärsnationer mött nordamerikanskor, så regeln är väl förståelig, och i sig ett tecken på att grenen är för obalanserad i dagsläget. Tror att nordamerikanskorna får tacklas på hemmaplan.

 

 

Gym där man kan bygga upp sig bör finnas även i blåbärsnationer kan man tycka. Jag vet faktiskt inte vem som kommit på idén att tacklingar ska vara otillåtet i damhockey. Spelarna själva? Spelarfacket? Tommy Töpel? Lamt anser jag oavsett vem som kommit på reglerna, inför tacklingar nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har för mycket tid roade jag mig med att konstatera att svenskorna som helhet faktiskt var snabbast av alla nationer som ställde upp med fyra åkare. Jag vet att vi suger på klassisk stil och att det bara var första loppet, men kul ändå! :)

 

Sverige		+ 0.00:0
Ryssland	+ 0.11:0
Italien		+ 0.35:7
Tyskland	+ 1.02:6
Norge		+ 1.30:6
Finland		+ 2.34:5
Polen		+ 3.03:1
Kazakhstan	+ 3.23:5
Ukraina		+ 5.05:7
USA		+ 5.23:3
Frankrike	+ 6.44:4

 

 

Med samma resonemang kom Sverige trea av tolv nationer i herrarnas 15 km. Också wee, även om jag tror att flera länder lär höja sig markant till stafetten.

 

Schweiz		+ 0.00:0
Italien		+ 0.28:2
Sverige		+ 0.50:2
Frankrike	+ 0.56:7
Ryssland	+ 1.40:9
Tjeckien	+ 2.02:4
Kanada		+ 2.54:0
Finland		+ 2.55:7
Tyskland	+ 3.34:7
Norge		+ 3.52:8
Kazakhstan	+ 4.45:9
USA		+ 8.49:3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har för mycket tid roade jag mig med att konstatera att svenskorna som helhet faktiskt var snabbast av alla nationer som ställde upp med fyra åkare. Jag vet att vi suger på klassisk stil och att det bara var första loppet, men kul ändå! :)

 

Sverige		+ 0.00:0
Ryssland	+ 0.11:0
Italien		+ 0.35:7
Tyskland	+ 1.02:6
Norge		+ 1.30:6
Finland		+ 2.34:5
Polen		+ 3.03:1
Kazakhstan	+ 3.23:5
Ukraina		+ 5.05:7
USA		+ 5.23:3
Frankrike	+ 6.44:4

 

 

Med samma resonemang kom Sverige trea av tolv nationer i herrarnas 15 km. Också wee, även om jag tror att flera länder lär höja sig markant till stafetten.

 

Schweiz		+ 0.00:0
Italien		+ 0.28:2
Sverige		+ 0.50:2
Frankrike	+ 0.56:7
Ryssland	+ 1.40:9
Tjeckien	+ 2.02:4
Kanada		+ 2.54:0
Finland		+ 2.55:7
Tyskland	+ 3.34:7
Norge		+ 3.52:8
Kazakhstan	+ 4.45:9
USA		+ 8.49:3

 

Känner att jag antagligen borde tycka att detta är sorgligt, men kommer på mig själv med att bli alldeles glad och varm inombords :-)

GGWP dev!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror eury är rätt ute. Postar denna videolänk här med:

 

Slovakiskan verkar skada sig rätt illa av den till synes mesiga tacklingen. Kanadensiskorna skulle ju kunna sätta hela blåbärslag ur spel med regelrätta tacklingar om man nu hade samma regler som herrarna.

Bulgariens coach bör få någon form av hedersomnämnande. Notera i videon att de startar med sex utespelare på plan och bara stoppar in målisen när det är straff. Att spela en match med som minst en man mer i 60 min och ändå inte få iväg ett skott mot mål är något av en bedrift imo.

 

Edit: Framgår bättre i part 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...