Gå till innehåll

Vinter-OS Vancouver 2010


tamtaram

Recommended Posts

Ja, det börjar nu och jag gissar att jag inte är ensam att se fram emot tävlingarna så här kan vi diskutera alltifrån förväntningar, floppar och framgångar.

 

Tyvärr har det ju börjat med en tragisk dödsolycka i rodel och dopingavslöjanden.

 

Hursomhelst, inatt är det invigning och gissningsvis är det Foppa som bär den svenska fanan. Själv tror jag på 14 svenska medaljer. 5 guld 3 silver och 6 brons.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 268
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det börjar nu och jag gissar att jag inte är ensam att se fram emot tävlingarna så här kan vi diskutera alltifrån förväntningar, floppar och framgångar.

 

Tyvärr har det ju börjat med en tragisk dödsolycka i rodel och dopingavslöjanden.

 

Hursomhelst, inatt är det invigning och gissningsvis är det Foppa som bär den svenska fanan. Själv tror jag på 14 svenska medaljer. 5 guld 3 silver och 6 brons.

 

Det är ingen gissning att foppa är fanbärare, gick de ju ut med officiellt vid 18-tiden, bra val då han har 2 OS-guld. Sen har det inte varit något dopingavslöjande, de har bara sagt att somliga dopar sig (big suprise) och det är fritt fram för allmänheten att gissa vilka och i processen peka ut några oskyldiga som dopade :rolleyes:

 

Bra TV-tider detta OS, allt skidskytte, längdskidor och alpint startar mellan 19 och 23 svensk tid, ishockey och annat på is är dock mitt i natten fast det är jag mindre intresserad av.

 

Gretzky tänder OS-elden på invigningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen gissning att foppa är fanbärare, gick de ju ut med officiellt vid 18-tiden, bra val då han har 2 OS-guld. Sen har det inte varit något dopingavslöjande, de har bara sagt att somliga dopar sig (big suprise) och det är fritt fram för allmänheten att gissa vilka och i processen peka ut några oskyldiga som dopade :rolleyes:

 

Bra TV-tider detta OS, allt skidskytte, längdskidor och alpint startar mellan 19 och 23 svensk tid, ishockey och annat på is är dock mitt i natten fast det är jag mindre intresserad av.

 

Gretzky tänder OS-elden på invigningen?

 

Boooom, vilken överraskning, här kommer Ekenstar och ställer allt till rätta. Måste till mitt försvar säga att jag inte kollat blaskorna noggrannt ikväll, nyss hemkommen från krogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen gissning att foppa är fanbärare, gick de ju ut med officiellt vid 18-tiden, bra val då han har 2 OS-guld. Sen har det inte varit något dopingavslöjande, de har bara sagt att somliga dopar sig (big suprise) och det är fritt fram för allmänheten att gissa vilka och i processen peka ut några oskyldiga som dopade :rolleyes:

 

Bra TV-tider detta OS, allt skidskytte, längdskidor och alpint startar mellan 19 och 23 svensk tid, ishockey och annat på is är dock mitt i natten fast det är jag mindre intresserad av.

Gretzky tänder OS-elden på invigningen?

 

 

+1

 

Får väl dra en medaljgissning också:

2 Guld, 4 Silver 4 Brons

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Franzén in istället för Holmström, vilket naturligtvis är bra förutsatt att Franzén är i någorlunda form. Vi har då fyra ganska givna stommar i kedjorna med Sedinarna och Bäckström - Alfredsson som de två första, Zäta - Franzén (här hade Samuelsson passat fint) och Påhlsson - Modin fjärde. Sen kan jag inte se foppa nån annanstans än i andra. Loui och Weinhandl får spela i första eller tredje vilket lämnar fjärde åt Hörnqvist.

 

Satt för övrigt och funderade vilka svenskar som skulle tagit en tröja i Kanada. Inte många, och Lidström enda självklara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast Acoz har vunnit två sprintlopp i vinter va?

 

Hur som helst, skönt att de är större favoriter i kommande grenar - sprinten blir väldigt dålig tv imo, med tanke på hur hetsigt det blir att följa fyrtiosjutton åkare samtidigt i olika skeenden av banan.

 

Ja, och de var definitivt med bland odds-sättarnas topp-fem. Sprinten brukar iofs vara en svårtippad distans där många har chansen och tidsdifferensen liten.

Tyvärr blev ju tidsdifferensen rätt stor i detta lotto-lopp och det känns som att det kan bli svårt att ta igen, men allt kan hända i skidskyttet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk verkar glömma att det var varken ACOs eller Helenas favoritdiciplin. Deras sträckor kommer senare. Finns en anledning till att ingen av dem var topp 3 av oddsbolagen.

 

Jonsson sköt fullt och var ändå cirka sju timmar efter. Visst är långloppen både hennes och ACOs bästa sträckor men något var tokfel och det märktes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...