Gå till innehåll

Bluffcatcher /5:- SvS


Recommended Posts

Reads: FI spelar typ 24/19 sett över alla positioner.

Klart vinnande reg, i regel stabil, men ogillar att folda och är väl hyfsat aggressiv, kan hitta en del FPS ibland. Vi har ingen direkt tydlig historia när detta inträffar.

 

 

***** Hand 1241349627 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 februari 2010 03:19:02

Diana 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Hero (1021.69)

Plats 1: stormbabbe (333.76)

Plats 3: Bergsapan (1000.00)

Plats 5: FI (1166.54)

stormbabbe lägg LM 2.50

Hero lägg SM 5.00

** Giv **

Hero [Kr, Jr]

stormbabbe [N/A, N/A]

Bergsapan [N/A, N/A]

Hero [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Bergsapan Lägg

Hero Höj till 17.50

stormbabbe Lägg

FI Syna 17.50

*** Flop(Board): *** : [4h, 3s, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

FI Passa

Hero Satsa 28.12

FI Höj till 81.24

Hero Syna 81.24

*** Turn(Board): *** : [4h, 3s, Ks, Dh]

*** Bet Runda 3 ***

FI Satsa 145.00

Hero Syna 145.00

*** River(Board): *** : [4h, 3s, Ks, Dh, 7r]

*** Bet Runda 4 ***

FI All-in 777.95

Hero ?

 

Gogogo..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heh tyckte väl handen var bekant, jag hade Qx spades inte KJ, va jävligt nära hitta synen
Hehe, ville bara placera en random bluffcatcher. Vi har ju ingen historia, så Qx och KJ blir ju typ samma hand. Visst kan AQ dyka upp här, men knappast utan historia.

 

Såhär var det, att detta var en hand jag fuckade upp helt och hållet redan på floppen. Skadad hand, timing och raisesize. Så skulle släng turn, men turn var ju så jävla bra. Sen på river bestämde jag mig för att lägga upp ett get out of jail free card. Kändes som motståndaren var i bluffcatch-mode, men tänkte att det vore väl fan om han vill syna en överpush med dynamiken som råder där nere.

 

Blir ju helt och håller vakuum för linjen som helhet är helt of, men kom på att det är ju inte så himla lätt att syna ändå, så blev lite intresserad av att höra hur folk tänker.

 

 

 

***** Hand 1241349627 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 februari 2010 03:19:02

Diana 7 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Trillske (1021.69)

Plats 1: stormbabbe (333.76)

Plats 3: Bergsapan (1000.00)

Plats 5: Guld_Anita (1166.54)

stormbabbe lägg LM 2.50

Trillske lägg SM 5.00

** Giv **

Trillske [10h, Eh]

stormbabbe [N/A, N/A]

Bergsapan [N/A, N/A]

Guld_Anita [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Bergsapan Lägg

Guld_Anita Höj till 17.50

stormbabbe Lägg

Trillske Syna 17.50

*** Flop(Board): *** : [4h, 3s, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

Trillske Passa

Guld_Anita Satsa 28.12

Trillske Höj till 81.24

Guld_Anita Syna 81.24

*** Turn(Board): *** : [4h, 3s, Ks, Dh]

*** Bet Runda 3 ***

Trillske Satsa 145.00

Guld_Anita Syna 145.00

*** River(Board): *** : [4h, 3s, Ks, Dh, 7r]

*** Bet Runda 4 ***

Trillske All-in 777.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha lite vad fan som helst där, beroende på vem jag möter och när, antagligen AQ lite oftare/mindre sällan än luft i slutändan. Egentligen vrider sig ju hela magen när man pushar luft där.

Sen är ju hela linjen en slip också, så blir lite att om man då råkat tabba sig med nöten istället kanske man vill försöka revanchera det också osv...

 

Hursomhelst kan jag ju bjuda på hur jag tror fi uppfattar mig där, för ovanstående blir antagligen inte så relevant när det gäller det. Tror inte fi vet att jag skulle kunna ha Q eller par överhuvudtaget där, antar alltså att jag ser polariserad ut som fan, vilket innebär att jag måste gå från en retardlinje till att sälja stål. Känns kanske inte intuitivt att göra det genom att överpusha en bräda med missade drag, men ska man hitta en gemensam nämnare för nivån och tidpunkten är det väl att det direkt icke-intuitiva ofta är en rätt bra lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt spewigt men visst fan är det kul när det fungerar. Som sagt, svårsynat för fi.

 

Lider själv av fancy play syndrom och det är väl kanske inte där jag tjänar merparten av mina pengar :roll:. Men kul är det :-D

Håller med, jag är även här skeptisk trots utgången. Måste väl ha rätt 60% av gångerna eller så och det är frågan om jag har när han drar hela timebanken.

 

Samtidigt ser jag det lite som att om man testar saker och vrider och vänder på spelare och dynamik utan att för den sakens skull lyckas tjaffsa bort sitt ev så tycker jag det är värt det, för det är utvecklande. Går man sedan BE på "testen" och hittar metagame, så varför inte.

 

Tråden är dock långt ifrån en brag eller nåt, blev uppriktigt intresserad av hur folk skulle reagerat själva nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...