Gå till innehåll

Masters of Poker, Grebbestad 11-12 november!


Recommended Posts

  • Svars 288
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja nu börjar det dra ihop sig, för en 400 personers Turboturnering, jag undrar hur spelet kommer bli med denna blindstrukturen. Ökar jävligt fort så det gäller att man har bra kort distrubtion i början annars så försvinner man nog jävligt fort.

 

 

japp , ibland förstår man varför poker klassas som tur spel av "vissa"!

 

 

Tiffany williams skulle vara mer hon verkar ju turen på sin sida..

 

undra hur många BB man har vid finalbordet? chipleadern kanske har 5 ggr BB ....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gäller att man har tur efter ca 3 timmar snarare.

vinna alla coinflips är ett måste...

suck.

varför är det ingen två dagars istället?

eller iaf börja kl 19.00 på fredag spela till 2.00

sen börja kl 11.00 på lördag och spela fram till slutet vid 2-3 tiden med en lite finare struktur...

jag gnällde som fan i våras på strukturen och dom sa: ja vi ska förbättra, ah jo sure...

 

i våras: 165 deltagare och 30 mins perioder(i början)

nu:400 deltagare och 20 minuters perioder?

rena skämtet...

1 varv hiner man per blindshöjning...

räkna med mkt gnäll från min sida grebbar...

på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, jag måste faktiskt få försvara Grebban vad gäller struktur:

 

20-minutersperioder fungerar utmärkt i Sthlm, är ni så långsamma i Gbg? Tror inte det...

 

Om arrangörerna redan nu kan räknamd mycket gnäll från din sida, är det då inte bättre att du stannar hemma? Det är väl frivilligt att spela, eller hur?

 

Jag tycker det verkar vara en BRA struktur med dubblingar av blindsen på två perioder. Att sedan blindsen runt period 14 verkar sänkas (uppenbart feltryck) är ju bara bra.

 

Skämt åsido, runt period 6-7 går det kanske lite snabbt, men om du någonsin arrangerat en tävling så förstår du varför markervalörerna är som dom är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det ingen två dagars istället?

eller iaf börja kl 19.00 på fredag spela till 2.00

sen börja kl 11.00 på lördag och spela fram till slutet vid 2-3 tiden med en lite finare struktur...

 

Kanske för att det kommer folk från precis hela Sverige, som kanske inte kan ta semesterdagar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det handlar inte om att 20-minuters inte funkar i sthlm.

Jag var själv och spelade wcc i våras.

Flera av oss satt på bord där vi spelade ca 1 varv på 30 minuter.

det handlar mer om folket som spelar i grebbestad och inte folket som spelar i göteborg ska du se.

Alkisar och gamla gubbar som undrar över reglerna, belive me i know.

 

Jag betvivlar inte att det blir bättre längre fram men i den kritiska delen av den här turneringen kommer det mesta avgöras av slump och man är beroende av att hitta ett par AA och KK vid rätt tidpunkt.

En så här stor turnering borde kunnas spelas i 2 dagar.

Jag tycker strukturen är usel och jag står för det, jag vet att varenda en som åker med oss från gbg kommer hata den efteråt men jag hatar den redan innan med anledning av att jag faktiskt har erfarenhet av att arrangera turneringar.

 

Jag är fullständigt övertygad om att jag skulle kunna göra en bättre struktur och hålla i turneringen på ett bättre sätt.

 

/erras

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det ingen två dagars istället?

eller iaf börja kl 19.00 på fredag spela till 2.00

sen börja kl 11.00 på lördag och spela fram till slutet vid 2-3 tiden med en lite finare struktur...

 

Kanske för att det kommer folk från precis hela Sverige, som kanske inte kan ta semesterdagar?

 

Hade dom bara planerat så från början hade det gått.

Då hade dom som inte kunnat ta semester stannat hemma och dom som vill spela den här turneringen men var för sent ute komma till.

Det hade blivit 400 pers ändå.

För övrigt går 10->1.00 lördag och 09.00->16.00 söndag gå lika bra.

 

 

edit: du ska väl förresten vara med och hjälpa till eller hur gdaily.

Hörde det från MrStudd.

Du lär märka vem jag är på Lördag, vi ses.

ps. jag tar gärna den här diskussionen med vem som helst på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edit: du ska väl förresten vara med och hjälpa till eller hur gdaily.

Hörde det från MrStudd.

 

Japp, när jag ringde och anmälde mig så fick jag svaret : Men du ska ju hjälpa til, har inte XY sagt det... jag som hade sett fram emot att få spela tävlingen så mycket!

 

Jag är fullständigt övertygad om att jag skulle kunna göra en bättre struktur och hålla i turneringen på ett bättre sätt.

 

Ja men gör det då! Vad hindrar dig? Jag vill gärna se stora tävlingar runt om i vårt land.

 

Hade dom bara planerat så från början hade det gått.

Då hade dom som inte kunnat ta semester stannat hemma och dom som vill spela den här turneringen men var för sent ute komma till.

 

Info om tiderna har funnits ute i flera månader. De som inte "han" har sig själva att skylla, att pokerspelare alltid ska vara så jävla långsamma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

erras, vad spelar det för roll om du har rätt eller fel, om målet är att spela turneringen inom en viss tid så ger det blindsperioder på ett visst antal minuter. Gillar du inte strukturen så behöver du inte spela, det var ju precis som du själv sa flertalet spelare som står i kö för att få spela...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

erras, vad spelar det för roll om du har rätt eller fel, om målet är att spela turneringen inom en viss tid så ger det blindsperioder på ett visst antal minuter. Gillar du inte strukturen så behöver du inte spela, det var ju precis som du själv sa flertalet spelare som står i kö för att få spela...

 

 

Personligen tycker jag inte att själva tiden på blindarna är den stora grejjen utan det är hur de ökar, borde gått att lägga in lite fler perioder imellan på de låga nivåerna speciellt ex. 250/500

 

Ja menar på 2h så går blindsen från 25/50 - 300/600

 

Men detta ska bli väldigt sköj ändå

 

 

Cu all there för slaskpoker i världsklass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med erras i mångt och mycket och inser att det är ett stressigt tempo, i.o.f.s. så är det ju tack & lov lika för allihop.

 

Jag har också ett gäng turneringar bakom mig, dock ej ens i närheten av denna mängd deltagare, tror det har varit som mest ca. 50 deltagare då jag spelat.

 

Jag inser också att (vill inte skriva alkisar) "fyllgubbar" och andra "senila" ( ;) ) gör att blindsen tycks stiga fortare (med få spelade potter) än om alla vore proffs, det finns i.o.f.s. även proffs som kan sitta VÄLDIGT ofta och fundera VÄLDIGT länge på om dom skall syna eller höja... för att till slut bara folda. DET är jävligt irriterande, jag menar, i 90% av fallen så vet JAG vad jag skall ta för beslut inom 1-5 sek, visst, i nåt extremfall emellanåt så kan även jag fundera 10-30 sekunder.

 

Jag har mera förståelse/tålamod med "senila & fyllgubbar" än med s.k. proffs som ofta sitter och drar ut på sina (oftast självklara) beslut.

(hoppas att JAG inte blir fyllgubbe på lördag :oops: )

 

Nåväl, jag gillar inte heller upplägget men jag ser i.a.f. enormt mycket fram emot detta event, det ÄR nog jäkligt svårt att få så väldigt många spelare att bli klara inom rimlig tid, efteråt kan vi alla vädra våra för eller emot, just nu kan jag bara känna mig imponerad av att dom överhuvudtaget lyckas dra ihop en sån här stor grej, det är bara att buga.

 

Väl mött "där nere" i Grebbestad, ett busslass med Dalmasar är på G :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på en sak till...

 

Med tanke på blindstempo/turneringslängd och folks förmåga till semesterdagar Etc.

 

Där håller jag helt och hållet med erras, inför en turnering av DENNA magnitud så kan nog ALLA som har intresset ta ut lite ledighet, jag menar, det var ju inte i förra veckan vi visste att den skulle gå av stapeln.

 

Jag t.ex. har tagit ut 3 dagars semester för denna turnering, skulle egentligen ha jobbat fre, lör, sön eftermiddagsskift så nog fixar man det om man bara vill tillräckligt mycket.

 

Vi får hoppas att alla drar lärdom av denna turnering (även om jag tror att den blir en succé) så att man i framtiden tar starten på en fredag kl. 13 och kör till typ 02, startar upp på lördagen kl. 12 och kör tills det är över (kl.22, 23,00,01,02,03? spela roll då.)

DET tror jag blir ett måste i framtiden, speciellt med tanke på att MOP antagligen kommer att växa lavinartat med årens lopp, enbart JAG har säkert 10 kompisar som skulle vilja följa med men som inte ens fick plats att stå på reservlistan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas att alla drar lärdom av denna turnering (även om jag tror att den blir en succé) så att man i framtiden tar starten på en fredag kl. 13 och kör till typ 02, startar upp på lördagen kl. 12 och kör tills det är över (kl.22, 23,00,01,02,03? spela roll då.)

DET tror jag blir ett måste i framtiden, speciellt med tanke på att MOP antagligen kommer att växa lavinartat med årens lopp, enbart JAG har säkert 10 kompisar som skulle vilja följa med men som inte ens fick plats att stå på reservlistan.

 

När fan ska man hinna supa sig full om det ska hålla på till 3?

Spela först, o ni/vi som åker ut tidigt kan whina sen.

Blir garanterat hur skoj som helst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi får hoppas att alla drar lärdom av denna turnering (även om jag tror att den blir en succé) så att man i framtiden tar starten på en fredag kl. 13 och kör till typ 02, startar upp på lördagen kl. 12 och kör tills det är över (kl.22, 23,00,01,02,03? spela roll då.)

DET tror jag blir ett måste i framtiden, speciellt med tanke på att MOP antagligen kommer att växa lavinartat med årens lopp, enbart JAG har säkert 10 kompisar som skulle vilja följa med men som inte ens fick plats att stå på reservlistan.

 

När fan ska man hinna supa sig full om det ska hålla på till 3?

Spela först, o ni/vi som åker ut tidigt kan whina sen.

Blir garanterat hur skoj som helst!

 

He he he, tjaa, man kan väl börja lite (om man klarar av det) lagom på eftermiddan, öka på kvällningen, då kan man ju vara i toppform vid kl.03 :D

 

Åker jag ur tidigt så har du garanterat whina-sällskap :D

Må Ässen vara med oss ;) (eller skriver man Essen?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch vilket gnäll det var här då...

 

1. Fold, fold, fold...

 

2. All-in... klonk för motståndaren... all-out...

 

3. Baren...

 

4. Cashgame... baren... cashgame... baren... osv..

 

5. Nöjd och glad med en drink i ena handen och förhoppningsvis lite riffelchips i den andra ;)

 

= en mycket trevlig helg med 400 pokerdårar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch vilket gnäll det var här då...

 

1. Fold, fold, fold...

 

2. All-in... klonk för motståndaren... all-out...

 

3. Baren...

 

4. Cashgame... baren... cashgame... baren... osv..

 

5. Nöjd och glad med en drink i ena handen och förhoppningsvis lite riffelchips i den andra ;)

 

= en mycket trevlig helg med 400 pokerdårar :)

 

Nu snodde du scenariot direkt ur mitt kontor :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...