Gå till innehåll

nh gg


Nice Hand GG

Recommended Posts

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte göra en super herocall.

 

Full Tilt Poker, $120/240 Hold'em Tournament, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Button: $29,090

SB: $4,323

BB: $3,844

UTG: $8,030

UTG+1: $4,232

MP1: $1,880

MP2: $3,940

MP3: $12,541

CO: $4,325

 

Dealt to BB A:club: 2:heart:

 

Pre-flop:

(5 folds), CO raises to $480, (2 folds), BB calls $240

 

Flop: ($1,305) J:heart: 8:diamond: 7:diamond: (2 Players)

BB checks, CO bets $3,820 and is all-in, BB calls $3,339 and is all-in, CO returns $481

 

Turn: ($7,983) A:spade: (2 Players)

 

River: ($7,983) J:club: (2 Players)

 

Results:

CO Showed 7:spade: 8:spade:

BB Showed A:club: 2:heart:

BB wins $7,983

 

 

Blev en suckout... 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vi får hoppas på en bra dag men ser ut som den mörkaste 20 årsdagen i min karriär... Och dom säger dessvärre att man bara fyller 20 en gång.

 

Har legat med hög feber sedan måndags så våga tyvärr inte gå all-in på att jag skulle bli frisk till imorgon så fick avbokat mitt lilla slott och catering :-(

 

Uppe på detta förlora Brynäs väldigt orättvis matchen i onsdags mot Djurgården, Djurgården har nu 3-1 i matcher och har en hemma match imorgon där Brynäs nu riskerar att åka ur slutspelet.

 

Eftersom febern inte heller tycks släppa så ser det ut som att jag även får vika min reservplan om att åka ner till CC.

 

Ser ut som att jag blir sängliggande och får ser Brynäs åka ur semin, ganska standard 20-årsdag sas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Länge sedan senast mycket har hänt. Kände att det var tid för att skriva i denna underbara db, mest för att jag känner att jag behöver skriva av mig. Senast jag skrev här var alltså 26:e mars jag fyllde 20 och var döende. Men överlevde obv...

 

Vad har hänt sedan dess?

 

  • Brynäs åkte ur slutspelet.
  • Förlorat lite på poker.
  • Druckit öl med Jack Bauer.
  • Druckit öl med mina vänner.
  • 30 cm från att bli mosad av lastbil.
  • Tackat ja till livespel någonstans i Sverige där det är långt till havet. Men där man kommer få träffa kungar och legender.
  • Läst allt för mycket i Heltoks wellbook och gått blivit kär i mina fingerskor.

 

 

Eftersom det typ inte finns något tråkigare än online poker, kommer denna DB mest handla om hur jag tror jag skall vinna på oddset, hur jag skall försöka bli regular på CC utan att offra den sociala biten och vad som händer till hösten.

 

 

Just det hösten... Om PF fick välja:

 

  1. Resa under ca 1 år och sedan plugga.
  2. Ta ett once in a lifetime opportunity och vara med och bygga upp ett företag jag verkligen tror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pic or i didnt happed fan. För stort för att det ska vara sant:-D

 

Kommer, min vän som hade kamera med sig har inte lagt upp dom på facebook än...

 

Erhm?

 

 

Egentligen var det en liten mini-level för att testa var folk på PF ligger, alternativ 2 är givet och ser något galet fram emot det. Kommer antagligen tycka det är roligare än att resa även fast resan i så fall skulle göras med två helt underbara människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var förbi kontoret idag som jag hyr, har sedan typ maj inte fått en enda försändelse levererad till kontoret. Blev lite pinsamt när jag fick en faktura till inkasso, men som tur var skickades inkasson till min bostadsadress så löste sig smärtfritt.

 

Men har alltid glömt eller så har jag ringt när inte någon har svarat på posten så tog skrev en sådan där fin lapp!

 

brevbar_1.jpg

 

Blev ganska snabbt hånad av min polare:

hahaha, vet inte vad som är mest tragiskt din post som inte kommit på tre månader eller just det faktum att det tagit dig tre månader att göra något åt saken
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I brist på annat har jag utvecklat en GTO strategi som kommer döda nätpokern. Det hela börja när jag läste något i 1100 liveturre tråden om att man kunde folda 60% av gångerna. Jag tog mig lite tid att utveckla detta koncept och kom fram till något som skulle sig visa krossa dom lägre nivåerna!

 

Vad du behöver är en klocka med sekundvisare och denna mall nedanför:

 

c75v.jpg

 

Hålkort, range, reads, känsla... inget behöver du!

 

Du helt enkelt kollar på din sekundvisare varje gång det är din tur att agera och följer sedan det som står på mallen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tidningar alltså... Skrev in insädare om spelutredningen för jag hade lite tråkigt en dag. Tidningen har inte ringt upp mig eller för den delen mailat men dom har helt gått in och ändrat min rubrik!

 

iPhone-bilder2%20002.jpg

 

Skulle ha varit...

 

Man vill stoppa oss från att köpa glass

 

För inte allt för många veckor sedan kunde man läsa om norrmän som stoppades från att köpa glass, många fann det nog lite lustigt men det är faktiskt allt annat än lustigt. För om man läste mer än bara rubriken och ingressen kunde man också läsa om att deras köp stoppades eftersom kortterminalerna använder olika koder för att säga till vad för sorts köp som görs. Köpte då denna stackars norrman en glass hos en kiosk som även fungerar som spelombud åt Svenska Spel så skicka kortterminalen en kod som gick att likställa med spel och köpet nekades.

 

Historian bakom problemet är Norge precis som Sverige har ett inhemskt spelmonopol men också en lagstiftning som gör att alla banktransaktioner stoppas till utländska spelaktörer. Nu vill man i Sverige gå samma väg, man vill stoppa banktransaktioner, man vill ip-blockera spelsajter och som det inte vore nog så vill man alltså indirekt stoppa oss från att köpa glass när vi befinner oss utomlands.

 

Det här är en utredning som politikerna ogärna pratar om höger som vänster, för det handlar om miljarder till statskassan och inte minst den fruktansvärda kapitalflytt som sker när vi köper glass utomlands. Men det största problemet är väl kanske inte just att vi kommer få svårt att köpa glass, det är politikerna som så gärna undviker att prata om spelmonopolet. För alla politiker tycks tycka samma sak även fast det kanske riktigt är i enlighet med den politik man annars står för.

 

Jag är en förstagångsväljare som gillar sin glass men jag är också en pokerspelare, jag vet vad de rödgröna vill, men vad vill egentligen alliansen? Kommer det här förbli mitt första och även sista val?

 

En glassätande pokerspelare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker han spelar för mycket allan i media, blir oskönt att se på i längden.. visst, kanske är så man lär göra för att få ut maximalt med pengar dit han åker och tävlar. skulle gärna vilja se en dokumentär där han visar en seriösare sida och visar hur hårt han tränat för att komma till den han är idag, etc. bla bla..

 

iofs lite roligt med alla bolt wannabes som också spexar till det, men media har inte plats för flera bolts :D.. blir bara pinsamt, men roligt. haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker han spelar för mycket allan i media, blir oskönt att se på i längden..

 

Not_sure_if_serious.jpg

 

Finns det en person i världen som kan spela allan är det väl Bolt? Kan man välja när man vill välja att sätta WR på 100 m & 200 m, och hålla tillbaka för att spara på världens kanske största idrottsliga prestation har man allan-rights imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...