Gå till innehåll

nh gg


Nice Hand GG

Recommended Posts

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev inte mycket till whiskey då det lämnades några återbud, antagligen hade vi varit rätt berusade när vi besluta om att en vi på en måndag skulle dricka whiskey. Vissa skulle tydligen plugga... Vad är det för trams?

 

Kanske lite old men vet inte riktigt om den har nått målgruppen på PF ännu. Men David Blaines tal från TEDMED grymt rakt igenom, det här en kille som tagit så mycket kritik/skit men ändå har det drivet... Inspirerade.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och lär mig lite spelteori tills på onsdag, skall agera wingman/coach och har dessvärre rätt dålig erfarenhet, lyckades klonka ganska tidigt och mina erfarenheter innan dess är inte mycket att hänga i julgranen.

 

Det jag körde på var självklart min egna lilla favorit att bjuda en på en drink, men se till att betala med ett kort där du vet att köpet inte kommer godkännas. Vad man gör då är att slänga fram ett annat kort och kör på hårt!

 

En personlig obeprövad favorit, som jag vet skulle funka teoretiskt som jag mer en gärna hade provat: (dock behöver jag mer än tills på onsdag)

 

 

Sedan måste jag säga att jag älskar Zumsar's ta en halv RBV i ansikten dock råder svensk vinterkyla.

 

Vilka mer har vi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en heldag i Götet, sjukt trevligt att träffa lite polare från högstadietiden, även polare som har lite gamble i sig, tror det var år och dar sedan jag senast körde sten sax påse om notan. Uppenbarligen slapp jag den. 8-)

 

Sedan hade jag i planer att åka förbi kompisens flickvän för hade tydligen lovat en digitalkamera i inflyttningspresent. Tänkte aja, 1000kr ett inköp ungefär. Men gud vad fel jag hade Elgiganten dom är professionella hustlers först ser jag alla 1000kr kameror och känner direkt att jag inte kan med att köpa någon sådan för dom såg verkligen billiga ut. Så får jag syn på en kamera för 1700kr vilket såg någorlunda ut och hade massa coola namn så slog till. Men det slutar inte där tydligen ingick inte något minneskort inte ens sådant där 64mb där 17 bilder får plats så försäljaren lyckas hustla mig på ytterligare 399kr för ett jävla 4gb minne.

 

Ena polaren som var med in på Elgiganten tappar lite hakan när jag pungar ut 2.1k för en inflyttningspresent, första han säger:

 

"Är det något på gång mellan er två?"

"Nej, jag är bara för rik för mitt eget bästa."

 

När jag väl sedan kommer dit blir det en liten oskön stämning för några sekunder när hon inser att jag köpt denna kamera. Men i gengäld bjuds det på kladdkaka, win!

 

En dag i götet avverkat!

 

Livskvalité 8/10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså man bor i ett villa område man börjar ju efter denna snöiga vinter undra vart alla 13-15 åriga grabbar med sinne för business håller hus. Jag hade gladligen betalat 100-200 kr för dom skall skotta det som behövs skotta som kanske tar 15-30 min beroende på tyngd. Dom hade ju hur som helst lätt kunnat komma upp i timlön på 300-500kr.

 

På bara våran gata finns det 8 hus, säg att kanske i alla fall 6 av dessa skulle använd sig av deras tjänst, i snitt tar varje hus 15min för det får dom 100kr. Det blir på en dag 600kr på ca 1h och 30min. Det kommer nysnö ca 2 gånger i veckan så totalt per vecka tjänar dom 1200kr och på en månad har dom tjänat 4800kr.

 

Jag vet inte men när jag var 13-14 år och vann min första pokertunering för $500 så kände jag mig rik som ett as. Men vem vet kanske alla sitter inne och pressar freerolls för 0.5$ timmen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket på gång nu, massa sjuka 20 års fester behövs planeras, CC måste man ju kunna skjuta in någonstans där med.

 

Jag själv kommer bjuda på middag, sjuktillställning och en jävla fest. Har obv hittat nötstället att ha festen på:

 

4214838984.jpg

4261911091.jpg

 

Sedan kommer jag att göra ett försök med att inte bli av med körkortet i slutet av Maj i år, så skall försöka få tag på en sommarbil med.

 

Helst skulle jag vilja ha en leksak allt mellan 100-300 som inte tappar för mycket i värde, cab är att föredra, tysk ingenjörskonst också ett plus, värde minskning efter en sommar helst inte mer än 20-30% (Nu vet jag inget om bilar men det kanske är helt orimligt) och helst typ 04-05 eller nyare.

 

Just nu kollar jag på

Mercedes-Benz SLK 200/350

Porsche Boxster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart får du dina cash ifrån om man får fråga? Schysst arv , pappa betalar , investeringar eller poker? GL , skall följas !

 

Större turneringsvinst en gång i tiden, mamma betalar och fonder.

 

T ex bil för 300k som jag bara skall ha för att köra under sommaren är verkligen precis på gränsen för vad jag anser att jag har råd med. Sedan har jag svårt att se mig som en person som alltid kommer leva med sådana utgifter. Min plan från början var att gå hemma ett år och njuta lite av friheten.

 

Så efter sommaren 2010 hoppas jag att jag antingen har börjat plugga eller börja jobba antingen mer seriöst med företaget eller om jag hittar en fastanställning. Pengar kommer då istället gå till det som kan tyckas mest vuxet som lägenhetsköp och kanske om jag pluggar slippa studielånet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter liten miserabel tid är jag tillbaka, skönt och roligt men samtidigt känns det lite konstigt på något sätt med tanke på situation som råder. Men skall inte längre låta det hålla mig tillbaka, var gladare och mådde bättre förr och vill obv komma tillbaka till den livskvalitén.

 

Idag jobbar jag heltid på att spendera tidigare vunna pengar tex genom att skjuta in pengarna i diverse affiliateprojekt (ej poker), jag brukar donera pengarna i form av propbets till highstakes vänner som bara hustlar mig och sedan är även alkoholen en god vän.

 

Jag gillar mål, dock när jag skriver upp mål försöker jag i stället skriva upp mål som inte bygger på själva resultatet utan mål som ligger i grund för resultaten.

 

Mål med feb 2010.

  • Spela poker, mer exakt 20 000 händer.
  • Skita i hur pokern går är tillräckligt rik ändå.
  • Utgång minst 2 gånger i veckan.
  • Skaffa ett till kort, idag har jag bara Swedbank, ICA, Moneybookers, Nordea och SEB kom gärna med tips på fler ställen.
  • Få minst 10st "GL kommer följas" och aldrig mer igen lämna ett inlägg

 

Skall på whiskey bjudning hos en polare, så höres!

 

Edit:

Just det om jag spelar spelar jag det typ nl50-nl100 och donerar gör jag lämpligtvis på nl1000 för ballerstatus. Söndagar brukar jag spela turneringar upp till ~$200 under förutsättningar att jag fyllt på rullen tidigare under veckan.

 

fixa neteller kortet och amex black!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är detta en level eller vill du bara få din internet-kuk att växa några cm mha alla dessa brags?

 

Level är det inte... lr ja förutom att jag tacka nej till AMEX Black.

 

Men visst jag kan ju dra allt miserabla i mitt liv också, som att jag inte nämnde att jag åkte buss nerr till götet, jag fortfarande bor hemma, jag har alla dessa korten som jag nämnde med det är bara mitt nordea och ica kort som är med och det är bara pengar på nordea, ica och moneybookers.

 

Jag skriver "Skita i hur pokern går är tillräckligt rik ändå." med viss ironi för jag vet att jag brukar inte spela så mycket om jag backar. För det är verkligen inte så att jag hade skitit i det om jag gick och förlora $5000.

 

Sedan som du säger det är internet och allt handlar om hur stor kuk man har och jag låter folk bilda sin egen uppfattning att träffa mig irl tror jag är ett bättre ställe att lära känna mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är detta en level eller vill du bara få din internet-kuk att växa några cm mha alla dessa brags?

 

man kan ju börja undra men inte första gången nhgg äckelbragar sas. Mår så fruktansvärt bra när han får droppa "är för rik för mitt eget bästa" gör han

 

Inte för att mitt ord rankas så speciellt högt här på pf men jag kan garantera att NHGG är jävligt trevlig irl och att man ska ta det han skriver med en nypa salt och se ironin istället.

 

vilken ironi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju börja undra men inte första gången nhgg äckelbragar sas. Mår så fruktansvärt bra när han får droppa "är för rik för mitt eget bästa" gör han

 

 

 

var ju faktiskt inget annat än sanning, vilket de flesta också tycks hålla med om.

 

om du nu är rik så är du snart fattig

 

sant

 

Hur som helst så låter det värre än vad det är, kalaset är också något som moder ger mig i present. Och med bjudning innebär maten och kostnaden för lokalen, gratis alkohol funkar aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...