Gå till innehåll

NL100, AKo 200bb OOP.


Recommended Posts

men det väger ju upp ganska light här för beslutsprocessen att skeppa 200BB pre imo. En antydan att han 3betar lite väl ofta från knappen och i pos (under denna sessionen samtidigt som han är en "ny regg") är väl inte ett bra arguemnt eller ger inte underlag för att 4beta AK och skeppa 200BB, för du 4betar inte för att folda här(?).

 

*ninjaedit på stavfel

 

visst det är inget som ska väga tungt men jag tenderar att 4beta här som standard vilket som.. finns säkert bättre strategi men det ska gärna vara lätt med :oops: dvs inte 4beta TT+ Ax och syna in höga broadways vilket ställer till med mer bekymmer ju djupare vi blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första som slår mig är att jag tycker det är iskallt att syna turn och sen vika när rivern blankar!

 

Hänvisar återigen till att om du synar turn så gör du det för att du tror din hand är bäst, känns märkligt att ändra den uppfattningen när blankaste kortet i leken landar på rivern!

 

Utifrån det du säger om fi:s tendens att vara lag så skulle jag nog ganska lätt syna river med tanke på ett antal faktorer.

 

1. Så som handen utspelat sig, då du spelar den ganska "svagt" så är det inte rimligt att fi sätter dig på AK och därför antagligen antar att du har ett ganska stort foldev på river.

 

2. Med din AK minskar du sannolikheten att fi sitter på AA eller KK iom att du blockar.

 

3. Visst turnkortet är trist med tanke på att AQ completar broadway vilket känns som den hand du har störst anledning att oroa dig för, men har du synat in dig hela vägen till river tycker jag personligen att det är kasst att vika här! Tror du kommer vara bäst fler gånger än du anar, speciellt som många tenderar att följa upp sina 3-bet preflop med att av ngn anledning göra om sina händer till bluffar.

 

Slutsats: håller med om att vi i stort sett bara spöar en bluff, men har en känsla att den typen du beskriver kommer göra detta i ganska hög grad så som handen utspelas. Frågan blir ju annars dessutom om du nu väljer att spela AK som du gjort, vilken bräda vill du egentligen då ha för att få in det, om inte denna bräda är bra nog?

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan defintivt argumentera för en crying call på den blanka rivern som nämnts ovan. North, hoppas inte du har en tanke på att checkraisa AK på K hög bräda i 3 betad pott och sedan folda?? Hade vart galet kallt...

 

Sa inte att vi ska folda...

menar på att vi har väldigt lite information när vi aldrig sätter fi i någon klurig situation.

 

Sen om folk tycker det är bra att syna av hela stacken vid bet på alla gator, då kan vi lika gärna shovea in på flop, hellre på turn så vi inte låter fi träffa gratis, ifall de betar på ett drag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa inte att vi ska folda...

menar på att vi har väldigt lite information när vi aldrig sätter fi i någon klurig situation.

 

Sen om folk tycker det är bra att syna av hela stacken vid bet på alla gator, då kan vi lika gärna shovea in på flop, hellre på turn så vi inte låter fi träffa gratis, ifall de betar på ett drag.

 

Fördelen att bara syna turn här är ju att låta fi bluffa all-in på river. Går vi all-in på turn, så får vi nog bara syn av en bättre hand och QK. Tror dock att det är bättre att syna turn och ge fi chansen att bluffa bort sig på river...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...