Anref Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Call?! Allt annat är ju bara EV- (?) Ångra mig, kollade igenom en gång till, brädan är ganska farlig, känns som mer händer slår oss än vi slår hans här, känns som det enda vi slår här är KQ och en bluff? Rätta mig om jag har fel. Citera
stevebc Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 113 kvar i en pott på 384 (efter syn). Som spelat turn så syn. Gillar dock inte syn preflop med AK ur pos. Är han ABC-TAG lär han ju även 3-betta hyfsat löst på knappen. Jobbigt läge även när man träffar som här och när motståndarens hela värderange (TT+/AQ+) utom QQ ligger före. Citera
Namlleh Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Jag gillar inte att bara syna 3bet med AK oop 200 bb djupt, utan 4 betar hellre och plockar ner den pre ofta, alt är beredd att få in det mot spelare med hyffsad 3bet range. Mot en väldigt tajt spelare kan du också lika gärna 4beta och sedan folda, vilket kommer bli billigare i längden. I pos tycker jag däremot det kan vara bra att bara syna med de stackdjupen. Som spelat tror jag på fold på river, även om det känns lite vekt. Tror aldrig att han kommer vb sämre, så det enda du slår är i princip en total 3 barrellbluff med typ en låg suited connector etc, eftersom han troligtvis kommer att potcontrolla en del av de ev värdehänder du kan tänkas slå... Citera
OsantVassSpelare Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Vid river har du egentligen rätt mycket information för att göra ett beslut på, du slår absolut ingenting än en bluff, det finns ingen hand som är sämre än din som han skulle försöka värdebetta på river. Pottoddsen är ca 2:1 (eller en på tre), alltså förenklat är det bara tänka över om din motståndare kan tänkas bluffa mer frekvent än en gång av tre i liknande lägen, då blir det syn, bluffar han mindre än en på tre så blir det fold. Citera
NorthQ Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Synar du turn måste du syna river också... knappast att river 2an gjorde någon skillnad.. Så illa spelat. Jag hade gillat checkraisen på floppen för att få reda på läget. Citera
Namlleh Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Kan defintivt argumentera för en crying call på den blanka rivern som nämnts ovan. North, hoppas inte du har en tanke på att checkraisa AK på K hög bräda i 3 betad pott och sedan folda?? Hade vart galet kallt... Citera
Anref Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Vid river har du egentligen rätt mycket information för att göra ett beslut på, du slår absolut ingenting än en bluff, det finns ingen hand som är sämre än din som han skulle försöka värdebetta på river. Pottoddsen är ca 2:1 (eller en på tre), alltså förenklat är det bara tänka över om din motståndare kan tänkas bluffa mer frekvent än en gång av tre i liknande lägen, då blir det syn, bluffar han mindre än en på tre så blir det fold. +1 Citera
skrim Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Synar du turn måste du syna river också... knappast att river 2an gjorde någon skillnad.. Så illa spelat. Jag hade gillat checkraisen på floppen för att få reda på läget. Check/raise flop för information för att sedan att check/folda turn om Fi synar och leder ut menar du (och gör om din hand till en bluff)?Check/raise/folda AK där med K på brädan är inte bra. Citera
Tottyville Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 edit orka inte +1 började också men la ned halvägs. tror jag har 9000 inlägg såsom detta, fast med enda skillnaden att jag ångrat mig och raderat det jag skrivit innan jag tryckt på skicka svar. Citera
Lobo Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Så vad jag förstår är det bra spelat fram till river? Där jag som Leghiel säger borde syna om han bluffar oftare än var tredje gång. 123,82/ (157,5 + 123,82 + 123,82)= 0,306 Detta är dock ingen absolut vetskap. Fast om du värderar situation korrekt, så kommer du plussa på dessa i längden. Alltså vikiga beslut. Citera
stevebc Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 123,82/ (157,5 + 123,82 + 123,82)= 0,306 Detta är dock ingen absolut vetskap. Fast om du värderar situation korrekt, så kommer du plussa på dessa i längden. Alltså vikiga beslut. Nu är det snarare 113,1 / (113,1 + 113,1 + 157,5) = 0,295 men ja, beslutet förändras ju inte direkt av den skillnaden. Eftersom jag bara slår en bluff/AK för split så måste jag ju värdera om han bluffar eller inte helt enkelt.Ja. Lika mycket som jag vill skriva "som synat turn så syna river" så hade jag haft svårt att hitta syn på river just med tanke på hur ofta han bluffar här. Citera
greywolf Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Så vad jag förstår är det bra spelat fram till river? Där jag som Leghiel säger borde syna om han bluffar oftare än var tredje gång. nej börja med 4bet pre enligt min åsikt. Citera
ampixo Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 nej börja med 4bet pre enligt min åsikt. 4betta 200bb deep? Citera
skrim Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 nej börja med 4bet pre enligt min åsikt. För att stacka av med AKo mot push för ~200BB? Citera
Lobo Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Nu är det snarare 113,1 / (113,1 + 113,1 + 157,5) = 0,295 men ja, beslutet förändras ju inte direkt av den skillnaden. Var hittar du dom siffrorna? Citera
stevebc Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Var hittar du dom siffrorna?OP är inte lika djup som fi, och fi stackar av. Citera
Snygglenn Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 nej börja med 4bet pre enligt min åsikt. Mm nej det är inte bra mot std nl100reg, kommer få in det mot AA/KK 95% av gångerna 200bb djupt Citera
greywolf Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 readen var "väldigt aggresiv" och höjer misstänkt mkt i pos + vi sitter MP och FI på knappen. ska vi bara 4beta AA,KK och A2s så får vi inte tillräckligt nötig synrange OOP tror jag när AKo är syn pre. Citera
greywolf Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Mm nej det är inte bra mot std nl100reg, kommer få in det mot AA/KK 95% av gångerna 200bb djupt 4betsbluffa 100% (-3% top of range) då skulle funka rätt bra för jag får intrycket av att Fi 3betar några SC och typ 77+. Citera
skrim Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 readen var "väldigt aggresiv" och höjer misstänkt mkt i pos + vi sitter MP och FI på knappen. ska vi bara 4beta AA,KK och A2s så får vi inte tillräckligt nötig synrange OOP tror jag när AKo är syn pre. men det väger ju upp ganska light här för beslutsprocessen att skeppa 200BB pre imo. En antydan att han 3betar lite väl ofta från knappen och i pos (under denna sessionen samtidigt som han är en "ny regg") är väl inte ett bra arguemnt eller ger inte underlag för att 4beta AK och skeppa 200BB, för du 4betar inte för att folda här(?). *ninjaedit på stavfel Citera
pezdawg Postad 8 Februari , 2010 Rapport Postad 8 Februari , 2010 Jag skulle donka turn eller river tror jag. Citera
Recommended Posts