Gå till innehåll

NLT - Nötfärg möter kåk


Baloos

Recommended Posts

Jag har suttit och multitabblat ett tag, börjar bli trött och har tappat greppet om spelarna så jag tänker vänta in BB och lägga av när detta händer.

Spelet är NLT mininivå 25$ på party

 

ponyboyee har jag ingen koll på men jkw202 ser jag som hyfsat kompetent på den här nivån. runt 25% floppar sedda och förrhållandevis aggresiv.

 

***** Hand History for Game 2108957083 *****

0/0 TexasHTGameTable (NL) - Thu May 26 14:35:30 EDT 2005

Table Table 37727 (Real Money) -- Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: jkw202 ( $58.55)

Seat 2: Baloos_ ( $42.2) <- Jag

Seat 3: portlandtuna ( $21.65)

Seat 4: jdy17 ( $24.75)

Seat 5: ponyboyeee ( $38.75)

Seat 6: Schwaner ( $21.55)

Seat 7: kingtimms ( $23.5)

Seat 8: DarkArlo ( $19.8)

Seat 9: avidscrapper ( $24.65)

Seat 10: mikem1177 ( $31.7)

kingtimms posts small blind (0.1)

DarkArlo posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to Baloos_ [ K:club:, Q:club: ] <-- Jag

mikem1177 folds.

jkw202 calls (0.25)

Baloos_ calls (0.25)

portlandtuna folds.

jdy17 folds.

ponyboyeee raises (1) to 1

Schwaner folds.

kingtimms folds.

DarkArlo folds.

jkw202 calls (0.75)

Baloos_ calls (0.75) <-- Dålig syn? KcQc har ändå en del möjligheter tycker jag så jag vill i alla fall titta på floppen.

 

** Dealing Flop ** : [ A:diamond:, A:club:, 7:heart: ] , pot: 3.85

 

jkw202 checks.

Baloos_ checks. Höjer någon så lägger jag mig, inte mycket att säga.

ponyboyeee checks.

 

** Dealing Turn ** : [ T:club: ] pot:3.85

[ A:diamond:, A:club:, 7:heart: T:club:]

 

jkw202 bets (1)

Baloos_ calls (1) tja....

ponyboyeee folds.

 

** Dealing River ** : [ 6:club: ] pot:5:85

 

[ A:diamond:, A:club:, 7:heart: T:club: 6:club:]

 

jkw202 bets (3)

Baloos_ raises (10) to 10

jkw202 raises (17) to 20

Baloos_ raises (30.2) to 40.2 <- ok om jag hade tänkt till här skulle jag förstått att det är stor chans att jag är slagen men jag har JJ på ett annat bord och vispar in hela stacken.

 

Baloos_ is all-In.

jkw202 calls (20.2)

Creating Main Pot with $82.75 with Baloos_

 

Board: [ A:diamond: A:club: 7:heart: T:club: 6:club: ]

 

jkw202 [ A:heart: T:diamond: ] [ a full house, Aces full of tens -- A:heart:,A:diamond:,A:club:,T:diamond:,T:club: ]

 

Baloos_ [ K:club: Q:club: ] [ a flush, ace high -- A:club:,K:club:,Q:club:,T:club:,6:club: ]

 

Några frågor:

 

Borde jag betat på floppen för att kolla läget? Känns lite som att kasta pengarna i sjön då jag i princip utgår ifrån att någon har ett ess.

 

Vad gör jag på Rivern? Synar eller foldar direkt vid bet eller vid reraise?

 

Vilken betydelse har det att jag spelar på microlimits för hur jag spelar handen? Det känns oftast som att de gångerna då folk har något ser det ut såhär, annars är det våldsamma överbet eller hela stacken in vid bluff.

Ska jag utgå ifrån att om folk INTE betar på flopp så sitter dem inne med stål? Känns ju också helt knasigt. Han har ju också i princip nöthanden på turn om han inte sätter mig på AK, AQ, AJ så det är inte så konstigt att han slöspelar här.

 

Det kan tyckas som en löjlig hand men för mig har den ändå en del frågor jag behöver få svar på.

 

Vänligen Baloos

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bortser från att det är microlimits.

 

Preflopp. Jag synar också här med KQ om den är i färg (annars muck vid fullt bord)

 

Turn. Syn.

 

River. Om fi är någorlunda kompetent så synar jag bara här, finns ganska många händer som slår dig (29 combos)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig syn av honom preflop.

Jag har ingen erfarenhet av hur det är på högre limits, men på dessa microlimits har du säkert också märkt att folk spelar A med låg kicker som om det vore AK suited, iaf vissa tomtar.

 

Jag hade bara synat hans reraise istället för att gå all in, med tanke på att han kan har träffat sin kåk med esset och en låg kicker (7, T eller 6).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tack, det var ungefär som jag trodde då men skönt att få det bekräftat. Man ser hela tiden helt sjuka grejer och det är lätt att tappa sitt spel. Tror faktiskt jag ska börja spela i princip bara korten och inte spelarna, det verkar ändå helt omöjligt att begripa hur vissa tänker.(rent allmänt, inget med denna hand att göra).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hålstege och färgdraget.... jag hade foldat.... men på microlimits är allt möjligt! han raisa 4xbb preflop och bettar på turn så han har förmodligen ett A dvs är det inte säkert att din K för hålstege är live ens ifall han har AK.... och dessutom träffar du din r-r färg 1:23 vilket gör att du ska folda på turn när potten är 3.85 och han bettar 1/3 av potten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Travbana: Han synade preflop, annars hade jag hållit med dig men det hade ändå varit värt att syna på turn då jag har odds på Royal Flush och Jackpott (inget med poker att göra iofs). Men nu kommer då följdfrågan, menar du att det alltid är muck med parat bord om du inte har trissen? Låt oss säga att 3-4 pers hade limpat inkl blindsen men ingen raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att pressa undan folk med Ax (där x ofta kan vara svag kicker) hade jag raisat med den handen pre-flop.

 

Menar du att han ska re-raisa med KQs? Du inser att potten är höjd och vår hjälte synar höjningen?

Vad jag ser synar han endast första gången:

 

** Dealing down cards **

Dealt to Baloos_ [ K:club:, Q:club: ] <-- Jag

mikem1177 folds.

jkw202 calls (0.25)

Baloos_ calls (0.25)

...

 

Hade jag menat re-raise hade jag skrivit re-raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att pressa undan folk med Ax (där x ofta kan vara svag kicker) hade jag raisat med den handen pre-flop.

 

Menar du att han ska re-raisa med KQs? Du inser att potten är höjd och vår hjälte synar höjningen?

Vad jag ser synar han endast första gången:

 

** Dealing down cards **

Dealt to Baloos_ [ K:club:, Q:club: ] <-- Jag

mikem1177 folds.

jkw202 calls (0.25)

Baloos_ calls (0.25)

...

 

Hade jag menat re-raise hade jag skrivit re-raise.

 

Oops, my bad. :oops:

 

Jag såg inte hans första syn eftersom den inte var markerad på nåt sätt, till skillnad mot hand syn på höjningen. Jag är ganska lat med HH:s, och dessutom så har ju Yran varit i helgen, vilket betyder lite sömn och mycket öl. :D

 

För att inte bli för O.T så är jag inne på att själv höja P.F om du nu ändå tycker den är värd att syna en höjning med. Bättre att förekomma än att förekommas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte bra att beta på floppen då du visar styrka? Sitter någon med A triss höjer han väl för att få ut dej om du bluffar (som han borde göra fast han har en halvdålig kicker, eller?)... Inte så enkelt men det borde löna sig att beta på floppen för att antingen sno potten eller få mer information.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore det inte bra att beta på floppen då du visar styrka? Sitter någon med A triss höjer han väl för att få ut dej om du bluffar (som han borde göra fast han har en halvdålig kicker, eller?)... Inte så enkelt men det borde löna sig att beta på floppen för att antingen sno potten eller få mer information.

Jag tror att han lät ponyboyeee göra det misstaget. Hade det varit samma fast utan ponyboyeee, hade det varit intelligent att göra som du gör, då slowplay med triss är vanligare än salt i maten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag tvivlade aldrig på att han satt på triss i ess, det är ju helt uppenbart. Varför ska jag då beta på floppen? Jag sitter med en draghand och ingen färdig hand, det är inte trissen jag är rädd för utan kåken.

 

Sen förstår jag inte riktigt vad ni menar med att jag skulle raisat preflop istället för att bara som nu syna. Att syna en höjning utan position är väl inte att likställa med att vara den som höjer? Eller menar ni att det aldrig är rätt att syna en höjning? Jag kan syna en höjning med KcQc utan position men det är väl inte samma sak som att jag alltid ska höja med den utan position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du var andra man att prata den rundan. Jag tycker att du skulle varit tidigt ute och betat och satt press på de andra, just för att de inte ska spela med vilka händer som helst. Då blir du dessutom mer säker på om någon sitter med ett ess (även fast du var det nu också).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...