Gå till innehåll

Ang. Shorthanded


Kippe1000

Recommended Posts

Jag har spelat väldigt mycket CG på 10-manna bord med en ganska stabil (dock liten) förtjänst.

Igår när jag skulle spela lite på SvS så orkade jag inte stå i kö så jag provade ett SH-bord istället.

 

Min ganska solida poker blev helt plötsligt totalt krossad av alla andra. Märkte ju ganska omgående att jag inte längre kan sitta och vänta på premiumhänder, så jag förstår att man måste utöka sitt handurval ganska ordentligt.

 

Samtidigt som jag tycker SH var svårare så är det en annan del av det som är roligare tycker jag, och det är att man kan spela fler händer och vara involverad i flera potter.

Skulle dock väldigt gärna vilja ha lite åsikter om det här...

 

Ni som plusar bra på poker, föredrar ni full ring eller SH ?

( och varför )

 

Blir inte SH mer att man måste lita på turen ?

 

Ni som provat båda, vilket sätt plusar ni mest på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shorthanded - det går fortare.

 

Lita på turen? Nej, det håller inte i längden. Kanske funkar i FR.

 

Man måste inte vänta på premiumhänder i FR för att plussa heller iofs.

På lowlimit så kommer det alltid fiskar som har noll koll och spelar.

SH är mer tankekrävande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det. Amatörerna blir krossade när dom spelar full ring. Shorthanded har dom iaf en chans, vilket beror på att det är en simplare form av poker där dom bästa spelarna inte kan använda hela sin kunskapsarsenal.

 

level+ @ chocolate, du é fan bra rolig du...man skrattar ju åt posterna i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I 5/6-max känns det som motståndarna gör fler misstag än i FR, särskilt på de lägre nivåerna, och är lättare att utnyttja. Folk spelar lösare så det blir fler olika situationer man kan hamna i med ett övertag.

 

Antar att det är ungefär som skillnaden mellan SH och HU. Lösare spel, fler tillfällen för motståndaren att klanta sig och för oss att utnyttja misstagen. Gäller ju omvänt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var därför Andy Beal bönade och bad om att få spela full ring mot the corporation.

Eller hur var det nu?

 

majestätiskt inlägg (igen!!!).

Du är seriös med att FR kräver mer kunskaper än SH.

200BB deep FR vs 200BB deep HU, vad kräver mest kunskaper av spelarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...