ryanatwood Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Är bra ergonomi en viktig faktor som pokerspelare (hobby/heltid). Uppnår man bättre resultat om man lägger ner en extra peng på utrustning som har med ergonomi att göra? Ex. Räcker det med en sliten fåtölj och fötterna på bordet (om man nu sitter bekvämt på det sättet) för att uppnå lika bra resultat? Vad tycker ni angående detta ämnet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
swahnroger Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Om det verkligen är bekvämt och inte sabbar kroppen i ett längre perspektiv så är allting kanon. Skulle behöva en skönare stol själv, faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologen Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 bra ergonomi är viktigt för alla som värnar om hälsan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ryanatwood Postad 3 Februari , 2010 Författare Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Om det verkligen är bekvämt och inte sabbar kroppen i ett längre perspektiv så är allting kanon. Skulle behöva en skönare stol själv, faktiskt. Samma här. Funderar på en stol som är bra för ryggen istället för en som är bekväm, så att säga. bra ergonomi är viktigt för alla som värnar om hälsan Håller med. Har en dålig vana att sitta "liggandes" i min fåtölj vilket märks i rygg/nacke efter ett långt pass framför datan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Samma här. Funderar på en stol som är bra för ryggen istället för en som är bekväm, så att säga. Håller med. Har en dålig vana att sitta "liggandes" i min fåtölj vilket märks i rygg/nacke efter ett långt pass framför datan. datorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 datorn Stor bokstav och punkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Luap Postad 3 Februari , 2010 Rapport Share Postad 3 Februari , 2010 Samma här. Funderar på en stol som är bra för ryggen istället för en som är bekväm, så att säga. Håller med. Har en dålig vana att sitta "liggandes" i min fåtölj vilket märks i rygg/nacke efter ett långt pass framför datan. En stol kan ju båda vara bra och skön. Vet att aeron har fått bra omdömen, men smaken är ju alltid som baken. Själv beställde jag en Freedom Chair från staterna och är hur jävla nöjd som helst. Mycket bra investering när man spenderar många timmar om dagen vid datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stempa12 Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Stor bokstav och punkt. du förstod nog inte poängen med det han skrev on topic: tror det kan vara en bra idé att tänka långsiktigt och köpa en stol som ger bra komfort och som du inte får ont i ryggen eller så när du lämnar den heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Midway Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 På tal om ultimat ergonomi och komfort, så numer arbetar jag halv-liggandes i sängen med datorn på tvn ca 2m ifrån mig. Trådlöst t-bord och mus med matta = hur skönt som helst enligt mig.. Har bullat upp ordentligt med kuddar etc så kroppen tar nog inte allt för mycket stryk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joeduck Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Ut och gå ett par timmar om dagen, skit i resten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 4 Februari , 2010 Rapport Share Postad 4 Februari , 2010 Edit: Utagerat. du förstod nog inte poängen med det han skrev Om poängen var nån annan än att språkpolisa, så tror jag bestämt att du har rätt. Isf missade jag poängen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mels_ Postad 25 Februari , 2010 Rapport Share Postad 25 Februari , 2010 Perfekt timing att jag hittar denna tråden då jag är på gång att köpa en H.M Aeron stol. Någon som har erfarenheter av den? Prisvärd? etc... Samt var man kan köpa den? Mvh mels Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohnH Postad 25 Februari , 2010 Rapport Share Postad 25 Februari , 2010 Perfekt timing att jag hittar denna tråden då jag är på gång att köpa en H.M Aeron stol. Någon som har erfarenheter av den? Prisvärd? etc... Samt var man kan köpa den? Mvh mels Blocket, utställningsex i malmö. Är rätt sköna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 25 Februari , 2010 Rapport Share Postad 25 Februari , 2010 Jag sitter i USA och jobbar nu och det verkar som alla på kontoret har en sån, så det verkar va bra skit... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mels_ Postad 18 Mars , 2010 Rapport Share Postad 18 Mars , 2010 Fick hem min Herman Miller Aeron stol idag. Den är helt fantastisk och mycket prisvärd, rekommenderar den verkligen, en bra stol är ett måste för alla som sitter mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 18 Mars , 2010 Rapport Share Postad 18 Mars , 2010 http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2840 http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2400150 http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Fatoljer/Kino/?p=1 NÖTEN! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 18 Mars , 2010 Rapport Share Postad 18 Mars , 2010 http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2840 http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2400150 http://www.mio.se/Sortiment/Vardagsrum/Fatoljer/Kino/?p=1 NÖTEN! Ful stol, handkontroller bara bara gay ut och när du säger "Nöten!" och hänvsiar till att grinda på en TV så mår jag bara illa. Edit: Väl mött. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 18 Mars , 2010 Rapport Share Postad 18 Mars , 2010 Ful stol, handkontroller bara bara gay ut och när du säger "Nöten!" och hänvsiar till att grinda på en TV så mår jag bara illa. Edit: Väl mött. Detta handlar inte om utseende utan om ergonomi om du hade läst tråden! Nöt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 18 Mars , 2010 Rapport Share Postad 18 Mars , 2010 och när du säger "Nöten!" och hänvsiar till att grinda på en TV så mår jag bara illa. detta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdjbc Postad 18 Mars , 2010 Rapport Share Postad 18 Mars , 2010 En stol kan ju båda vara bra och skön. Vet att aeron har fått bra omdömen, men smaken är ju alltid som baken. Själv beställde jag en Freedom Chair från staterna och är hur jävla nöjd som helst. Mycket bra investering när man spenderar många timmar om dagen vid datorn. Från vilken site beställde du freedom chair? Den ser mkt bättre ut än Aeron imho. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 18 Mars , 2010 Rapport Share Postad 18 Mars , 2010 detta Vad är det för fel med en tv? Det är ju bästa upplösningen, kolla specifikationen för helvete, det är ju samma som en dataskärm! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plajer Postad 28 Mars , 2010 Rapport Share Postad 28 Mars , 2010 Vad är det för fel med en tv? Det är ju bästa upplösningen, kolla specifikationen för helvete, det är ju samma som en dataskärm! Beror ju på vad man lirar lirar man Heads up sngs 1 bord så kan ju tv vara bättre. Men överlag så är ju dator skärm mycket bättre eftersom den har så mycket bättre upplösning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 28 Mars , 2010 Rapport Share Postad 28 Mars , 2010 Beror ju på vad man lirar lirar man Heads up sngs 1 bord så kan ju tv vara bättre. Men överlag så är ju dator skärm mycket bättre eftersom den har så mycket bättre upplösning. Bättre upplösning? På en tv har du på en full hd 1920x1080 och det har du på många skärmar också, same same. Dock sitter man kanske längre ifrån en tv därav upplevelsen, men upplösningen e samma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 28 Mars , 2010 Rapport Share Postad 28 Mars , 2010 Bättre upplösning? På en tv har du på en full hd 1920x1080 och det har du på många skärmar också, same same. Dock sitter man kanske längre ifrån en tv därav upplevelsen, men upplösningen e samma. obv kör man 1920x1200 som standard... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 29 Mars , 2010 Rapport Share Postad 29 Mars , 2010 Beror ju på vad man lirar lirar man Heads up sngs 1 bord så kan ju tv vara bättre. Men överlag så är ju dator skärm mycket bättre eftersom den har så mycket bättre upplösning. Läste du inte vad jag skrev? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts