Elvis Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Party MTT där vinnaren tar allt (en WSOP-plats). Knappt 100 spelare kvar av 400. Blinds 100/200. Snittstack: drygt 4000. ---------- Bordsstämning: Det är rätt bra spel vid mitt bord (som jag suttit vid i nästan två timmar): inte för tajt, inte för loose, ingen galning. Själv har jag spelat mycket tajt. ---------- Jag har 3600 i min stack, MP har 4500 och MP+1 har 4000. Det finns ingen småstack vid bordet. MP har precis flyttats till bordet så jag har ingen read på honom, MP+1 har jag spelat med hela turneringen och han är OK men lite vek. ---------- Given: MP höjer till 700 MP+1 synar Jag sitter i CO och har TT. Vad göra? Citera
Djens Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Synar och tittar på floppen Därefter får du se hur myckt action det blir, med rätt träff både för dig o dem kan du dubbla/trippa upp, du har dessutom position. jag skulle nog kanske oroa mig lite för knappen och blindarna, men jag skulle aldrig hitta fold knappen här tror jag inte. (men lyssna inte på mig för mkt, jag spelar mest cashgame) Citera
Snusarn Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 hade nog smekt degen en sista gång, kört in den, haft lite bakflax å gått å lagt mig. Citera
PataPata Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 In med degen och hoppas på det bästa. Finns nog inget annat val här. Citera
cheunce Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Här hade jag gått all in och sätt press på MP och MP+1. Lägger de sig har du vunnit 1700. Om de går med så kommer du antagligen möta över kort eller lägre pp.. Det ända jag hade varit rädd för är att MP sitter med AA och då är det inte lika trevligt. Känns iaf fel att bara syna och låta dem dra in ett billigt högre par eller bättre. Citera
Elvis Postad 26 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 26 Maj , 2005 hade nog smekt degen en sista gång, kört in den, haft lite bakflax å gått å lagt mig. Hur visste du att det var mitt i natten? Det var faktiskt en skrämmande exakt beskrivning av vad som hände. Jag gick all-in, fick syn av MP som hade QQ och åkte ut. (Floppen var för övrigt tre låga kort, så hade jag synat så hade jag antagligen åkt ut ändå.) Att syna kändes för mig som det sämsta alternativet. Till att börja med är risken stor att BB och/eller knappen synar och att få med sig tre-fyra motståndare till floppen känns inte bra med TT. Att folda är nog bättre än att syna, men det kändes alldeles för tajt, särskilt när det var en "winner takes it all-"turnering. I en vanlig turnering, ja kanske. Citera
Hjort Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Därefter får du se hur myckt action det blir, med rätt träff både för dig o dem kan du dubbla/trippa upp, du har dessutom position En syn kostar ~1/5 av stacken och allra oftast kommer det komma ett eller fler överkort på floppen, samt att motståndarna får en chans att förbättra händer som ATs tilräckligt mycket för att vilja lira. Jag kan inte se en syn som aktuell över huvud taget, fold eller all-in. Och eftersom höjningen kommer från mellanposition och MP+1 har visat sig vek så finns det ju foldequity att hämta och då är det ju bara att ställa. Citera
Ector Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Håller med Hjort här. Kommer raisen från UTG eller man han någon annan anldening att tro på en monsterhand hos någon av dem så blir det fold. Syna är helt uteslutet mot två gubbar IMO. Citera
ades_va Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 Vanlig turnering hade jag nog foldat, men här lutar det åt all-in. Citera
Djens Postad 26 Maj , 2005 Rapport Postad 26 Maj , 2005 (men lyssna inte på mig för mkt, jag spelar mest cashgame) Hehe, tur jag lade in den, antar jag är en turneringstomte Citera
Recommended Posts