Gå till innehåll

QQ/JJ i 3bet pott pre flopp ur pos

Anref

Recommended Posts

haha, inte drömläget precis, anta att vi sitter i SB med JJ eller QQ, UTG standard öppnar x3bb, UTG+1 3bet x10bb, action på oss, vi har alla 100bb, vad gör vi?

Vad är alltså mest EV+ i denna typ av situation?

6MAX Table

• 4betta och syna en all in

• 4betta och folda mot shove

• syna och checka flop, är floppen ofarlig shovar vi

• Fold

Det var några alternativ jag kom på såhär snabbt, kan vi göra något mer?

Men vad är mest EV+ i denna situation??

Diskutera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej, men rent hypotetiskt om vi inte har varken read eller stats, vad föredrar du då?

går nog inte att svara ngt vettigt där heller tror jag. Är ju väldigt stor skillnad på nivåerna, är inte helt 100% säker men tror ju att 3bet% på NL50 och kanske NL400+ skiljer sig extremt mkt. Sen kan cold4bet bluffas det ju en hel del också. Om jag hade varit tvungen att svara så hade jag foldat JJ på NL50/nl100 och 4bet-synat allin på alla andra nivåer med JJ och QQ.

Men vi har nog i 99% av fallen stats eller ngt annat (mvh explodonk) att gå på här.

mvh trött jeffel

Länk till kommentar

haha, inte drömläget precis, anta att vi sitter i SB med JJ eller QQ, UTG standard öppnar x3bb, UTG+1 3bet x10bb, action på oss, vi har alla 100bb, vad gör vi?

Vad är alltså mest EV+ i denna typ av situation?

6MAX Table

• 4betta och syna en all in

• 4betta och folda mot shove

• syna och checka flop, är floppen ofarlig shovar vi

• Fold

Det var några alternativ jag kom på såhär snabbt, kan vi göra något mer?

Men vad är mest EV+ i denna situation??

Diskutera

Om jag har förstått det rätt så 3-bettar UTG+1 till 10 dollar om blindsen är 0,5-1. Eftersom du inte vet något om fi så försöker vi inte ens gissa.

Du kan syna med JJ här om du är rätt säker på att UTG inte slår om. Anleningen till detta är att UTG+1 höjning är för liten.

För din skull så hoppas jag att det kommer höga kort på floppen. För annars är det väl risk att dina 100bb försvinner när han visar upp sina AA.

Länk till kommentar

Om jag har förstått det rätt så 3-bettar UTG+1 till 10 dollar om blindsen är 0,5-1. Eftersom du inte vet något om fi så försöker vi inte ens gissa.

Du kan syna med JJ här om du är rätt säker på att UTG inte slår om. Anleningen till detta är att UTG+1 höjning är för liten.

För din skull så hoppas jag att det kommer höga kort på floppen. För annars är det väl risk att dina 100bb försvinner när han visar upp sina AA.

Bra analys!

Länk till kommentar

varför analysera situationer som uppstår förhållandevis sällan och är marginella.

"Skulle ni sattsa på krona eller klave om en svartman med porslinsöga kom fram till er fredag den 13:e och ville köra en coinflip?"

Spela roll vad du väljer i margniella situationer, är det så gott som hugget som stucket så kör ole dole doff eller liknande...

Länk till kommentar