Anref Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 haha, inte drömläget precis, anta att vi sitter i SB med JJ eller QQ, UTG standard öppnar x3bb, UTG+1 3bet x10bb, action på oss, vi har alla 100bb, vad gör vi? Vad är alltså mest EV+ i denna typ av situation? 6MAX Table 4betta och syna en all in 4betta och folda mot shove syna och checka flop, är floppen ofarlig shovar vi Fold Det var några alternativ jag kom på såhär snabbt, kan vi göra något mer? Men vad är mest EV+ i denna situation?? Diskutera Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 Ganska relevant vad båda har för stats tror jag. Är nog rätt svårt att svara på utan det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 Ganska relevant vad båda har för stats tror jag. Är nog rätt svårt att svara på utan det. okej, men rent hypotetiskt om vi inte har varken read eller stats, vad föredrar du då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DjLuppy Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 okej, men rent hypotetiskt om vi inte har varken read eller stats, vad föredrar du då? går nog inte att svara ngt vettigt där heller tror jag. Är ju väldigt stor skillnad på nivåerna, är inte helt 100% säker men tror ju att 3bet% på NL50 och kanske NL400+ skiljer sig extremt mkt. Sen kan cold4bet bluffas det ju en hel del också. Om jag hade varit tvungen att svara så hade jag foldat JJ på NL50/nl100 och 4bet-synat allin på alla andra nivåer med JJ och QQ. Men vi har nog i 99% av fallen stats eller ngt annat (mvh explodonk) att gå på här. mvh trött jeffel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dandelion169 Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 (redigerade) . Redigerad 16 Oktober , 2015 av dandelion169 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Thorn- Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 Ganska relevant vad båda har för stats tror jag. Är nog rätt svårt att svara på utan det. Du tror fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lobo Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 haha, inte drömläget precis, anta att vi sitter i SB med JJ eller QQ, UTG standard öppnar x3bb, UTG+1 3bet x10bb, action på oss, vi har alla 100bb, vad gör vi? Vad är alltså mest EV+ i denna typ av situation? 6MAX Table 4betta och syna en all in 4betta och folda mot shove syna och checka flop, är floppen ofarlig shovar vi Fold Det var några alternativ jag kom på såhär snabbt, kan vi göra något mer? Men vad är mest EV+ i denna situation?? Diskutera Om jag har förstått det rätt så 3-bettar UTG+1 till 10 dollar om blindsen är 0,5-1. Eftersom du inte vet något om fi så försöker vi inte ens gissa. Du kan syna med JJ här om du är rätt säker på att UTG inte slår om. Anleningen till detta är att UTG+1 höjning är för liten. För din skull så hoppas jag att det kommer höga kort på floppen. För annars är det väl risk att dina 100bb försvinner när han visar upp sina AA. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 Om jag har förstått det rätt så 3-bettar UTG+1 till 10 dollar om blindsen är 0,5-1. Eftersom du inte vet något om fi så försöker vi inte ens gissa. Du kan syna med JJ här om du är rätt säker på att UTG inte slår om. Anleningen till detta är att UTG+1 höjning är för liten. För din skull så hoppas jag att det kommer höga kort på floppen. För annars är det väl risk att dina 100bb försvinner när han visar upp sina AA. Bra analys! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 26 Januari , 2010 Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 edit, tippar på att vi ska stacka QQ men inte JJ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anref Postad 26 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 26 Januari , 2010 Bra analys! +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 27 Januari , 2010 Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 Färdiganalyserat? Vilket nätverk är det? På ongame kan man överväga en minraise i hopp om att de andra timar ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 27 Januari , 2010 Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 27 Januari , 2010 Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 Så du menar att det inte är svårt? Då kanske du kan upplysa oss om de rätta nollpunkterna samt ange dess karaktär? Petade in situationen i Matlab som spottade ut följande: T2o, JJ, AA - lokalt minima, sadelpunkt resp lokalt maxima. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 27 Januari , 2010 Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 27 Januari , 2010 Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 Fold om det är UTG och UTG+1. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ekmanen Postad 27 Januari , 2010 Rapport Share Postad 27 Januari , 2010 varför analysera situationer som uppstår förhållandevis sällan och är marginella. "Skulle ni sattsa på krona eller klave om en svartman med porslinsöga kom fram till er fredag den 13:e och ville köra en coinflip?" Spela roll vad du väljer i margniella situationer, är det så gott som hugget som stucket så kör ole dole doff eller liknande... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 28 Januari , 2010 Rapport Share Postad 28 Januari , 2010 för att lösa problemet tror jag du måste kolla på vad för andra händer du 4bettar/synar med i detta läget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts