Gå till innehåll

Har Stars höjt raken?


ayecappy

Recommended Posts

Som topic lyder, har stars höjt cashgameraken nyligen? Jag är kass på matte men i mitt amatörhuvud har jag för mig att raken tidigare ökade i inkrementer om $0.25 för varje $5 i potten. Så om jag vinner en $5 pott halar jag hem $4.75 till stacken och betalar således 5% rake men om jag vinner en $9 pott (altså en dollar innan andra rakeinkrementen på $0.25 faller ut) halar jag hem $8.75 och betalar 2.7% rake.

 

Snittraken för mig som spelade låglimit på stars ligger altså någonstans mellan 2.5% och 5%, jag höftade och uppskattade att jag betalade 3.5% rake och sket därför i att gå över till svenska spel då jag höftade(ännu en gång) att FPP-systemet för mig med goldstarstatus var värd den där sista procenten som jag hade sparat på att spela hos svenska spel.

 

NU verkar det dock som stars gått över till nästan samma system som svenska spel, dvs. att man betalar nästan exakt 5% rake på varenda pott vilket ju är SJUKT mycket dyrare, från min vilda gissning på 3.5% till 5% rakt av.

 

Är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag läst det finstilta på stars avgiftssida och där står det

 

1/2 fixlimit = $0,25 för varje $5,00 i potten.

 

vilket ju var som förut. Men dock:

 

0.5/1 fixlimit = $0,05 för varje $1,00 i potten

 

vilket var det jag för tillfället testade. Så visst var jag lite ute och cyklade. Men det stämmer väl att raken är rejält mycket lägre på 1/2 än 0.5/1 här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stars cappar ju raken på dessa bord på $0.50 respektive $1.00, vilket är lägre än SvS?

 

På stars tillämpas cappen altså när potten blir 10BB. Då minskar raken från 5% för varje mer bet som går i. På SvS ligger cappen mycket högre men du betalar ju ändå som mest 2.5% och lägre när du träffar cappen. Jag vet inte riktigt hur jag skall räkna på det men jag tycker det verkar som fördel SvS ändå. Jag tror inte cappen har så stor betydelse i annat än big bet poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det har inte sket några förändringar i hur raken tas ut. Den tas ut stegvis. Spelar du tex 3/6 limit (6 spelare vid bordet) och kommer upp i en pot om $38 så är raken $1 och du vinner då $37.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Säger du det så stämmer det väl! Är väl bara jag som är snurrig :P. Raken har aldrig tagits ut i $0.25 inkrementer på $0.5/$1 fixlimit altså? Du sitter inte på siffror på genomsnittslig rake spelare på dessa nivåer betalar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...