Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

2 händer från igår med floppade set, funderar över river besluten.

8 spelare NL50

Hand 1:

Hero Ac-Qh UTG (50$)

Fi Cutoff (53$)

Hero raise 2.25

Fi call 2.25

Flopp 4d-Ad-As

Hero betts 4

Fi call 4

Turn 4d-Ad-As-6d

Hero betts 10

fi call 10

River 4d-Ad-As-6d-9s

Hero?

Hand2:

Fi UTG (75$)

Hero Kd-Kh UTG+1 (82$)

Fi call 0.50

Hero raise 2.25

BB call 2.25

Fi call 2.25

Flopp 7c-10s-ks

BB checks

Utg betts 2

Hero raise to 8

BB fold

UTG calls 8

Turn 7c-10s-ks-Jd

UTG betts 5

Hero raise to 20

UTG calls 20

River 7c-10s-ks-Jd-6h

UTG betts 10

Hero?

Postad

In med allt på båda.

Första handen så har du ett sämre ess som synar efter väldigt ofta, iaf tillräckligt ofta. +en den par som vägrar tro att du har ett ess för att det finns 2 på bordet.

På andra så känns inte bet/syn alla gator som en hand som är starkare än din, hade han ett drag så skulle den sitta på turn (inget drag som sitter på river som inte satt på turn) och han skulle bet/raisa där men eftersom han bet/synar så är något 2par mycket troligt.

Postad

Hand 1: Jag bettade handen för värde på river och fick en push som jag obv fick syna även om jag kände mig väldigt slagen då. Så här i efterhand har jag konstaterat, att med tanke på hans tighta preflopp stats, så är enda händerna jag får värde av här A-10/A-J. Händer som slår mig A-K,4-4, K-Qsu (Q-Jsu,J-10su). Så vet inte om jag överspelar den då jag bara får värde av 2 händer, känns lite så ialalfall.

Facit: Han hade K-Qsu för färg på turn.

Hand 2:

Denna hand känns det som han kan betala av mig med väldigt mycket och att det rätta ändå är att pusha river.

Facit: A-Q för hålstege på turn.

Slutsatts: Fundersam på om jag överspelar första handen rakt i genom? Andra handen är nog svårt att komma ifrån...

• 2 weeks later...
Postad

I hand 1 hade jag sizeat stort på alla gator för att kunna få in allt. När han bara synar turn känns det som att han oftare har triss än färg, vilket gör att du kommer vinna i längden på att beta alt pusha river för värde.

I hand 2 tycker jag att Fi tar en väldigt lustig linje, och hade precis som du pushat river för värde. Som handen har spelats kommer FI bara kunna ha en hand som slår dig, och det är just denna hand han råkar ha tyvärr. Hans spel ser ut som 2p i mina ögon så jag shovar river anyday!

Cheers