Gå till innehåll

Diskutera varians


Anref

Recommended Posts

Hej, jag vill att vi ska diskutera variansen i poker, jag upplever den annorlunda på olika nätverk, är jag ensam om det? T ex större nätverk så som pokerstars osv är variansen mer upp och ner än på mindre så är varians mer jämn vad kan det bero på? Att det är fler händer i rörelse hela tiden? Ska det spela någon roll? Ska inte varians beträffa den enskilda individen?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ongame tog bort variansen i senaste uppdateringen, tror dom andra nätverken kommer att följa efter om inom en snar framtid. Vilket jag tycker är det sämsta som nånsin hänt onlinepoker, då variansen var det enda som hjälpte mig vinna.:cry:

 

Nä den är kvar på ongame......en session förlorade jag alla 18 preflopp allin coinflipps i sitngos, nästa kväll var det förlust i 14 av 16, tredje kvällen vann jag 13 raka.

 

Fast nu kommer väl nån och säger att det inte är varians eller ens ett uttryck/resultat av det.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag vill att vi ska diskutera variansen i poker, jag upplever den annorlunda på olika nätverk, är jag ensam om det? T ex större nätverk så som pokerstars osv är variansen mer upp och ner än på mindre så är varians mer jämn vad kan det bero på? Att det är fler händer i rörelse hela tiden? Ska det spela någon roll? Ska inte varians beträffa den enskilda individen?

 

Mvh

 

Varians beträffar när flera individer försöker vinna samma pott trots att de har olika kort. Beträffande den enskilda individens beträffar så måste man säga att variansen uppstår i mötet mellan de olika spelarnas kortsnitt. Individuellt sett.

 

Tänk över din range och hur du spelar vissa händer så kommer du också få varians i ditt spel.

 

 

fyp

 

Dem säger bättre fly än illa fäkta eller beträffa variansen med mothugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...