rickie Postad 24 Maj , 2005 Rapport Postad 24 Maj , 2005 Hallå. Tänkte posta en hand jag torska en stor del av stacken med på en SNG på party. Lite frustrerande dag, hittat KK 3 gånger och varit mot AA alla 3, men men.. Här är handen iaf: Blinds: 100/200 Seat 10 is the button Total number of players : 6 Seat 4: Psdenous (3157) Seat 5: HERO (1505) Seat 6: GansGK (1510) Seat 7: tiltnuts (2188) Seat 8: citanul (570) Seat 10: tman817 (1070) Psdenous posts small blind (100) HERO posts big blind (200) ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ 9d, 9s ] Pocket 9or.. inte så dum hand, gjorde lite snabb huvudräkning och kom fram till att nån runt bordet borde ha ett högre par runt 1 av 9 ggr. GansGK folds. tiltnuts folds. citanul raises (570) to 570 citanul is all-In. Shortstackern på bordet trycker in. tman817 raises (1070) to 1070 tman817 is all-In. Tman ställer in här oxå... Han har väl hittat nåt ess tänker jag.. Inte nödvändigtvis en kicker bättre än 9, han har inte haft höga krav på starthänder tidigare. Psdenous folds. HERO calls (870) Så jag synar i tron att jag är i en rätt okej situation iaf. Första all in sitter med: A-10, Tman sitter med JJ och tar hem potten. Jag blir shortstacked och har typ 400 marker eller så kvar.. Och åker ut några händer senare, när jag var tvingad o spela i BB. Niorna skulle förmodligen hittat sin väg till papperskorgen efter 2 All-ins om det inte var för att jag var BB och fick lite bättre odds än annars. Fast ett stort problem som uppstår efteråt är ju att man inte har en stack stor o sno blinds med alls. Så då blir det ju bara o vänta på en bra hand vilket man förmodligen inte hinner få innan man är BB nästa gång och då tvingas spela any 2. Tankar kring handen uppskattas som vanligt. * RP - QoS * Citera
lumor_ Postad 24 Maj , 2005 Rapport Postad 24 Maj , 2005 Det hade ju antagligen varit som bäst coin flip om det bara hade varit en All In innan dig. Med två tycker jag att det verkar vara alldeles för liten chans att vinna. Jag skulle ha foldat om jag inte började bli alltför desperat short stackad. Om inte han som synade innan dig hade höjt hade jag övervägt att syna. Du skriver inte hur nära det var att ni kom ITM vilket brukar kännas viktigt för besluten. Citera
rickie Postad 24 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2005 Det hade ju antagligen varit som bäst coin flip om det bara hade varit en All In innan dig. Med två tycker jag att det verkar vara alldeles för liten chans att vinna. Jag skulle ha foldat om jag inte började bli alltför desperat short stackad. Om inte han som synade innan dig hade höjt hade jag övervägt att syna. Du skriver inte hur nära det var att ni kom ITM vilket brukar kännas viktigt för besluten. 3 första platserna betalar. Om inte han som synade innan mig hade höjt? Antar att du syftar på Tman som satt på button. Om inte han hade blandat sig i hade det varit en självklar syn (i mina ögon iaf..), pga bettets storlek i förhållande till blind-storleken. Det som är intressant egentligen är vad Tman sitter på, eftersom jag inte riskerar att förlora så mycket mot den andra killen. Citera
rickie Postad 24 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2005 Det hade ju antagligen varit som bäst coin flip om det bara hade varit en All In innan dig. När blindsen är så höga i förhållande till folks stackar på bordet så är det inte konstigt om folk ställer in med sämre händer än 99. Alla par så gott som, alla Ax i princip osv. Så att säga att det antagligen är en coinflip som bäst är väl lite överdrivet iaf. Citera
hampus Postad 24 Maj , 2005 Rapport Postad 24 Maj , 2005 Jag vet inte om jag kan hålla med dig Rickie. Hade själv ansett att jag fått bättre chanser att öka på min stack och hållt mig kylig och låtit de andra ta ut någon av varandra. Min filosofi på SNG's som verkar fungera väldigt bra är att ta det lugnt, först och främst tänka på överlevnad för att sedan klippa till när chanserna ges och bubblan börjar närma sig. I det läge du tar upp hade jag alltså inte kännt mig "tvingad" att agera. Citera
rickie Postad 24 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2005 Jag vet inte om jag kan hålla med dig Rickie. Hade själv ansett att jag fått bättre chanser att öka på min stack och hållt mig kylig och låtit de andra ta ut någon av varandra. Min filosofi på SNG's som verkar fungera väldigt bra är att ta det lugnt, först och främst tänka på överlevnad för att sedan klippa till när chanserna ges och bubblan börjar närma sig. I det läge du tar upp hade jag alltså inte kännt mig "tvingad" att agera. Jag vet inte vad du inte kan hålla med mig om, eftersom jag inte uttalat mig om hur man borde spela Utöver att det skulle vara en självklar syn om inte Tman blandat sig i. Att folda ett 5-600 bet, när man sitter som BB (200) med par i 9or låter för tight i mina öron iaf. Kanske inte tvingad att agera, men om jag gav upp bigblinden, så skulle jag väl ha 6BB totalt. Vet inte vad du menar med att hålla sig kylig, men det är ju inte direkt tillfälle för o spela tight. Men jag föredrar o vara den som ställer in själv o inte den som synar såklart. Om jag hade haft lite tightare read på T-man (som fullt möjligt skulle kunnat tryckt med en hand jag dominerade) så skulle jag foldat. Så är det ingen som skulle synat med nior? Är jag den enda ? Citera
Recommended Posts