CoopForum Postad 14 Januari , 2010 Rapport Postad 14 Januari , 2010 Jag köper alltid in fullt och har på automatic chip reload såfort jag går under fullt (200 bb). Vad är bäst egentligen? Kan tänka mig att det inte spelar någon roll, dock när jag spelar som jag spelar så kanske jag får dåligt perspektiv när jag förlorar eftersom att det endå fylls på med marker, så vet ju inte hur mycket jag förlorar då på samma sätt. Vad köper ni in för, varför och varför köper ni inte in för mer/mindre och vad är era tankar kring automatisk chip påfyllning. Citera
stifmeister Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Jag köper alltid in fullt och har på automatic chip reload såfort jag går under fullt (200 bb).Vad är bäst egentligen? Kan tänka mig att det inte spelar någon roll, dock när jag spelar som jag spelar så kanske jag får dåligt perspektiv när jag förlorar eftersom att det endå fylls på med marker, så vet ju inte hur mycket jag förlorar då på samma sätt. Vad köper ni in för, varför och varför köper ni inte in för mer/mindre och vad är era tankar kring automatisk chip påfyllning. Jag har läst i något inlägg att det är fiskigt att inte ha ett fullt inköp hela tiden vid bordet. Anledningen är väl att man vill vinna så mycket som möjligt i fall det skulle komma upp en bra hand. Själv så brukar jag inte auto-rebuya pga av att jag vill ha koll på hur mycket jag spelar för och hur det går vid det speciella bordet, känns säkrare på något sätt. Det känns även lättare att jobba tillbaka det man har förlorat om man har en mindre stack. Fi kan chansa mer om han bara kan förlora lite vilket kan gynna oss. Intressant o se vad andra säger Citera
megaspappa Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Jag köper alltid in fullt och har på automatic chip reload såfort jag går under fullt (200 bb).Vad är bäst egentligen? Kan tänka mig att det inte spelar någon roll, dock när jag spelar som jag spelar så kanske jag får dåligt perspektiv när jag förlorar eftersom att det endå fylls på med marker, så vet ju inte hur mycket jag förlorar då på samma sätt. Vad köper ni in för, varför och varför köper ni inte in för mer/mindre och vad är era tankar kring automatisk chip påfyllning. 20bb, hoppas alla börjar med det, ALL IN! Citera
DrRoland Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Autotopup till max ska du ha. Sedan att det blir svårare att hålla koll på resultatet är en mindre sak, då du ändå bör försöka jobba bort resultatfixeringen. Citera
megaspappa Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Autotopup till max ska du ha. Sedan att det blir svårare att hålla koll på resultatet är en mindre sak, då du ändå bör försöka jobba bort resultatfixeringen. Varför ska han ha "Autotopup"? Citera
popquee Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 20bb, hoppas alla börjar med det, ALL IN! sluta bara IDIOT Citera
DrRoland Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Varför ska han ha "Autotopup"? Annars får man sitta som något jävla seppe och maniskt klicka på reload varannan hand. Citera
m1978 Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Annars får man sitta som något jävla seppe och maniskt klicka på reload varannan hand. Om man måste måste sitta som "något jävla seppe och maniskt reloada varannan hand" spelar man väl helt enkelt för dåligt? Citera
Utour Postad 15 Januari , 2010 Rapport Postad 15 Januari , 2010 Jag köper alltid in max när jag är på en nivå som är bekväm för min bankrulle och där jag tror mig vara bättre än merparten av motspelarna. På så sätt kan jag maximera vinsterna mot sämre djupstackar. Mot shorta stackar höjer jag löst och synar tight om jag inte har en bra koll på individens range. Jag kan tänka mig att köpa in short när jag tar ett skott och/eller när jag spelar på bord för att lära mig av folk som spelar bättre än mig. Det finns dessutom fördelar med shortstack om man har rätt strategi där de stora stackarna "ger" dig pengar då de spelar djupstackspoker med varandra där du mer betraktas som en extra rake. Djupstackar synar heller inte dig lika löst pre och du får därför oftast en klarare bild var du befinner dig redan pre. Så det beror på vad du har för strat, vilken postfloppskill du har och vilka du spelar med...Sen är det väl egalt om påfyllning sker auto eller manuellt, du bör inte börja räkna din vinst/förlust innan du slutar spela för sessionen i vilket fall (fast om du multitablar 12+ bord så är det kanske smidigare med auto) Citera
Recommended Posts