Mysticum Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Jag tycker det här var ett mycket bra arbete! För att vara första numret av en efterlängtad pokertidning måste man ge den högt betyg. Småfel i all ära, men den handlar om intressanta saker (i mina ögon) och vettiga artiklar. Till och med reklamen är bra då stora delar av reklaminslaget handlar om poker. Jämförst med PokerMagazine är det här briljant, den är ju hästlängder bättre än PokerMagazine i mitt tycke. Skulle aldrig betala för en prenumeration för PokerMagazine, men funderar på en 3-nummers-prenumeration. Trevlig läsning och bättre reklam än PokerMagazine. Ser redan fram emot nästa nummer av FirstPoker! Citera
lethe Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 gillar citat som: "Det är samma sak i poker och om du hela tiden kan hitta spel där åtminstonde en spelare är sämre än vad du är kommer du garanterat att vinna." (sid 17) Vilket är lite roligt, eftersom de verkar mest förespråka NLT, så att vara näst sämst till bordet är inte direkt en vinnande strategi. (Det är det för all del inte i fixed heller, men det kan fortfarande vara lönsamt att vara säg tredje eller fjärde bäst i limit, men knappast i NL.) Ännu mer humor i ordlistan. De hävdar att det inte går att vinna några större summor på fixed, och att proffsen spelar no limit. Mig veterligen har väl de flesta superstjärnorna inom poker tjänat mest på fixed som cash game. (Och med samma rulle kan man vinna ungefär lika mycket i båda formerna. Bäst torde vara att vara bra på båda.) Citera
lethe Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Vem vet...möjligen är det så att redaktionen på First Poker också varit på utlandssemester? De har rimligen inte pluggat grafisk teknologi, journalisthögskolan eller spelat poker. Så något måste de ju ha gjort... Citera
Eddie88 Postad 1 Juli , 2005 Rapport Postad 1 Juli , 2005 Mycket bättre änn pokermagazine. Jag tyckte den var väldigt läsvärd. Citera
Hristo Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 Klart godkänd även om vissa av artiklarna kanske inte höll så där väldigt hög nivå. Extra plus att en bild i tidningen kommer ifrån pf.nu Citera
Prizonic Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 Denna tidningens artiklar höll ju en väldigt låg nivå måste jag säga. Sen är ju specialpriset på Pokerhandboken rätt bra som man får om man börjar prenumerara på tidningen, 145:-. Finns dock en annons i tidningen att bokus säljer den för 139:- . Citera
dgeez Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 Tyckte det var roligt att det var två notiser om Bill Hickock "död mans hand" (s7 och s77), den ena säger att han hade AA88Q, och den andra säger att man inte vet vilket det femte kortet han hade på hand när han skjöts var. Citera
joeki Postad 2 Juli , 2005 Rapport Postad 2 Juli , 2005 Beställde det där paketet "tre nummer och pokerhandboken". Glömde kolla efter vad pokerhandboken hade kostat separat i en vanlig bokhandel först kanske Men alltid skoj att läsa om poker, oavsett om det är regler till Hold'em eller strategi vid frirullar. Tar man det inte från sin pokerbankrulle känns det inte helt -EV ändå tycker jag Hoppas dessutom First Poker är lite snabbare än Poker Magazine på att skicka ut tidningen! Någon som vet när nästa nummer kommer? Citera
Elvis Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 First Poker var nog det sämsta jag läst om poker någonsin. Dåligt språk, störande många faktafel och uppenbarligen har skribenterna ingen djupare kunskap om poker. Dessutom var den ful som stryk. Typografiskt påminde den lite om en tv-spelstidning från början på 90-talet. Kanske målgruppen är killar i mellanstadieåldern? Poker Magazine är i alla fall snygg, har bra texter och kunniga skribenter. Bästa källan för att lära sig poker är fortfarande Internet, men Poker Magazine är i alla fall OK. Ni som tror att First Poker blir bättre. Jag tror att ni har fel. Men om ni har rätt, kan ni väl berätta det här på forumet för jag kommer inte att ge tidningen någon mer chans (om de inte skickar ett gratisnummer till). Citera
TotalFarsa Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 Tycker att det är väldigt synd att de inte ger någon info angående skribenterna. Jag menar, läser jag en manual över min vattenkokare så skiter jag i vem det är som skrivit den men jag vill väldigt gärna veta lite mer om skribenten om jag läst en intressant pokerartikel. Kan tänka mig att ge tidningen en chans till... /TF Citera
Elvis Postad 4 Juli , 2005 Rapport Postad 4 Juli , 2005 Tycker att det är väldigt synd att de inte ger någon info angående skribenterna. Jag tror att det beror på att skribenterna till 99 % är utländska och att den svenska redaktionen nästan uteslutande översätter (och bearbetar en aning). Precis som är fallet med en hel del annan fackpress. Någon som vet vilken den utländska förlagan är? Citera
eurythmech Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Jag bläddrade igenom den igår i 45-60 minuter, så jag har inte hunnit läsa allt. Men herregud vad ful och dålig den var! Vissa texter var delvis läsvärda (-bara). Men herregud... Tror jag läste om död mans hand på tre olika ställen. Bara en sån sak. Citera
TotalFarsa Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Tycker att det är väldigt synd att de inte ger någon info angående skribenterna. Jag tror att det beror på att skribenterna till 99 % är utländska och att den svenska redaktionen nästan uteslutande översätter (och bearbetar en aning). Precis som är fallet med en hel del annan fackpress. Någon som vet vilken den utländska förlagan är? Jo, det är klart. Men det är fortfarande intressant att få reda på vem som skrev materialet från början. Jag menar, det som QoS skriver om FL har ju bra mycket högre relevans än det som Hjort lyckas kläcka ur sig då och då... Always consider the source /TF Citera
cheunce Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Tycker att det är väldigt synd att de inte ger någon info angående skribenterna. Jag tror att det beror på att skribenterna till 99 % är utländska och att den svenska redaktionen nästan uteslutande översätter (och bearbetar en aning). Precis som är fallet med en hel del annan fackpress. Någon som vet vilken den utländska förlagan är? Jo, det är klart. Men det är fortfarande intressant att få reda på vem som skrev materialet från början. Jag menar, det som QoS skriver om FL har ju bra mycket högre relevans än det som Hjort lyckas kläcka ur sig då och då... Always consider the source /TF Snygg bild. Missa först att det var du. Får nog ta och fixa min foliehatt ikväll Citera
TotalFarsa Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 OT Snygg bild. Missa först att det var du. Får nog ta och fixa min foliehatt ikväll Inte om jag hinner först /TF Citera
snauen Postad 5 Juli , 2005 Rapport Postad 5 Juli , 2005 Den innehöll en hel del skratt bla är du poker proffs omg och de 3 dödmanshand men andra delar var ok tycker dock att Poker Magazin var ujf 78,9 gånger bättre men 99 kr är ju inga pengar iofs för ett poker proffs Citera
Vitae Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Vafan! Jag har inte fått det gratisex jag bokade in mig på! Verkar inte vart så mycket hänga i granen ändå, så det kanske inte gör så mkt. Citera
TotalFarsa Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Vafan! Jag har inte fått det gratisex jag bokade in mig på! Var det bara jag som läste detta som gratis-sex... /TF - shame on you TF, shame on you... Citera
cheunce Postad 6 Juli , 2005 Rapport Postad 6 Juli , 2005 Vafan! Jag har inte fått det gratisex jag bokade in mig på! Var det bara jag som läste detta som gratis-sex... /TF - shame on you TF, shame on you... Som vanligt rättar jag in mig i leden och skäms Citera
eroz Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 Om folk tycker denna tidning är bättre än poker magazine vågar jag inte tänka på hur kass den i så fall skulle vara. Inkonsekvens, felskrivningar, felaktiga fakta, grymt jobbiga repeteringar, äckliga översättningar osv... Usch. Jag hoppas för tidningens skull att detta som tidigare nämts var ett "första-expemplaret-syndrom". Citera
benemerson Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 First Poker kan mycket väl vara den sämsta tidskrift jag någonsin läst. Riktigt sunkigt innehåll, och en grafisk katastrof. Tur att jag inte betalade för den. Citera
emilio_barzini Postad 8 Juli , 2005 Rapport Postad 8 Juli , 2005 riktigt dålig, behöver man skriva något mera? Citera
ades_va Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Efter felpostning postar jag om här Lätt en av tidernas sämsta blaskor! Men det som jag blev mest störd på var detta(tar bara upp händerna som är miffo) : EN JÄMFÖRELSE TITTA HÄR OM DU VILL VETA HUR STARK EN HAND ÄR I FÖRHÅLLANDE TILL EN ANNAN INNAN FLOPPEN Händer | Vinst | Förlust | Oavgjort A6o vs KK | 38 | 28 | 34 (w00t?!) AKs vs 22 | 50 | 49,5 | 0,5 (enligt PStove leder iofs 22) AA vs 8Ts | 51,5 | 48 | 0,5 VID FLOPPEN Händer | Flopp | Vinst | Förlust | Oavgjort AA vs 99 | 237o | 81,5 | 18 | 0,5 (först, det är 91,5:8,5; secondly, hur fan ska det kunna bli oavgjort?!) AA vs 99 | 239o | 80 | 19,5 | 0,5 (iofs 10:90 och ingen chans på oavgjort men iaf!) AA vs 78s | 96s2 | 86 | 13,5 | 0,5 (86:13,5 med öppet str8flush-drag? SNÄLLA) Denna lista fortsätter i all oändlighet men orkar inte skriva mer - Är det bara mitt exemplar som är feltryckt eller är FP helt inkompetenta? Citera
wolf Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 AA vs 8Ts | 51,5 | 48 | 0,5 Va? jag måste börja spela mina T8s hårdare, i värsta fall har ju fi AA och då är det ju en coinflip Citera
Loveless Postad 11 Juli , 2005 Rapport Postad 11 Juli , 2005 Som nämnts tidigare är det kraftigt feltryck. Men med den layout de använder så förstår jag varför det missas. Citera
Recommended Posts