Iggan Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Jag är riktigt skit när det gäller 3-bet bluffar. Fi spelar 22/17 över 40 händer, har öppnat ganska ofta på BTN. Han har inte blivit 3-bettat än och inte heller 3-bettat själv. Jag 3-bettar som en 3-bets bluff och T9s är väl rätt bra hand att 3-betta med för att den är topp av min range som inte är tillräckligt bra att syna preflop, vad tycker ni? När han synar tror jag att han har en ganska stark range, typ 88-QQ (kan kanske flatta lägre pockets oxå), QJ+, AT+ typ. Ska jag c-betta den brädan? Easy give up på turn väl? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.20(BB) Replayer Hero ($26.86) BB ($19) CO ($17.70) BTN ($30.10) Dealt to Hero T:spade: 9:spade: fold, BTN raises to $1, Hero raises to $3.60, fold, BTN calls $2.60 FLOP ($7.40) 5:heart: 4:heart: 6:spade: Hero bets $4, BTN calls $4 TURN ($15.40) 5:heart: 4:heart: 6:spade: 2:club: Hero checks, BTN bets $7.70, Hero ? Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 fold, btw inte nöthanden att 3beta med.. Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 fold, btw inte nöthanden att 3beta med.. Vilka händer tycker du om att 3-bets bluffa med då? Citera
BjornL1491910513 Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 3beta pre kan du definitivt göra. Däremot tycker jag en check på floppen inte alls är dumt. Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Vilka händer tycker du om att 3-bets bluffa med då? ja du, händer som är för dåliga för att syna med? Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 3beta pre kan du definitivt göra. Däremot tycker jag en check på floppen inte alls är dumt. Varför ge upp flopp? Kan väl inte var så profitabelt alls att 3-bets bluffa om man aldrig ska c-betta brädor som inte träffar fi´s range så ofta? ja du, händer som är för dåliga för att syna med? Jag tycker tbh att T9s är för dålig att syna in sig i SB om det är foldat till dig, vad tycker du? Citera
BjornL1491910513 Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Varför ge upp flopp? Kan väl inte var så profitabelt alls att 3-bets bluffa om man aldrig ska c-betta brädor som inte träffar fi´s range så ofta? Nu tänker du lite fel, klart man ska cbetta ofta men det är en extremt dålig flopp. 3-bet bluffa gör man också för att ta hem potten före floppen. Jag säger inte alltid att man ska checka floppen men jag tycker inte det är helt fel i det här läget. Som spelad är det en vik eventuellt all in. Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Jag tycker tbh att T9s är för dålig att syna in sig i SB om det är foldat till dig, vad tycker du? Om du vill har en callingrange i sb mot btn så tkr jag den är alldeles utmärkt att syna med Citera
_ante_ Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 jag tycker absolut att man kan 3beta T9s pre. på floppen vet jag inte om jag hade gett upp eller cbetat. lite dragig flop där du säkert får syn av rätt mycket men han borde väl kunna vika händer som AK, AQ och sånt iaf. på turn ger jag bara upp den Citera
skrim Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Föredrar nog att ha T9s i min callingrange OOP som Starfitter sa och om jag ska välja 3betbluffa den så gör jag det i pos. Varför vill du göra om en så stark hand till en bluff ur pos btw? Ax och Kx bör väl fungera bättre ur pos i SB mot knappöppning. Citera
urmy Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 ja du, händer som är för dåliga för att syna med? Hej stjärnfittan. Misstänker att du har en extremt balanserad synrange i sb! edit: så du synar alla premiumhänder? edit 2: du skrivet oförskämt många oneliners i förhållande till den kunskap inom poker du har. Citera
speltorsk_LOL Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Hej stjärnfittan. Misstänker att du har en extremt balanserad synrange i sb! edit: så du synar alla premiumhänder? edit 2: du skrivet oförskämt många oneliners i förhållande till den kunskap inom poker du har. edit 3: han har ju iallafall en poäng i att handen inte är särskilt väl lämpad till 3-betsbluffar edit 4: mer kärlek Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 edit 3: han har ju iallafall en poäng i att handen inte är särskilt väl lämpad till 3-betsbluffar edit 4: mer kärlek Varför tycker du inte att den är lämpad till det? Av samma anledning som Starfitter, att den är tillräckligt stark för att syna med OOP mot en knappöppning? Hade det varit callers innan mig så hade jag förmodligen synat men när det är foldat till knappen vet jag inte om det är så profitabelt OOP. Citera
Starfitter Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Hej stjärnfittan. Misstänker att du har en extremt balanserad synrange i sb! edit: så du synar alla premiumhänder? edit 2: du skrivet oförskämt många oneliners i förhållande till den kunskap inom poker du har. jag har ingen synrange i sb mot btn, problem solved .... edit; försökte bara vara snäll och kommentera killens händer, är det någonting att störa sig på? Citera
honest99 Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 jag har ingen synrange i sb mot btn, problem solved .... This. Citera
bananuz Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 3bet pre är fine, blanda det med syn. Bettar sen floppen ibland och checksynar ibland beroende på fi och uppskattad FE. Citera
Hume Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Jag fattar inte varför man skulle vilja syna på flopen när man väl checkat? Någon som kan förklara? Citera
frekje Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 lättare spel att 3beta den i pos istället för oop. som nu tycker jag cbet är helt ok när du ändå betat den pre. dessutom gillar jag brädan, mer skrämselkort är bara bra för din hand. turn kan nog spelas på lite olika sätt beroende på read, betfold, bet+call (+river bet oop) eller check+call (+river bet oop). Ditt showdown värde är nog inte så stort så antingen får du avgöra på turn eller beta river. känns lite vekt att 3beta pre, beta flop och turn och sen ge upp (mao jag skulle hålt min linje, vilken den nu kan tänkas vara) Citera
urmy Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 jag har ingen synrange i sb mot btn, problem solved .... edit; försökte bara vara snäll och kommentera killens händer, är det någonting att störa sig på? Lugn nu stjärnan, du behöver inte ta åt dig så mycket, inte direkt så att jag är någon guru själv inom pokern och någon man borde lyssna på. speltorsk: vet inte vilken level du är på så jag säger bara wp och låtsas som ingenting. Citera
speltorsk_LOL Postad 13 Januari , 2010 Rapport Postad 13 Januari , 2010 Varför tycker du inte att den är lämpad till det? Av samma anledning som Starfitter, att den är tillräckligt stark för att syna med OOP mot en knappöppning? Nej det tycker jag inte. Får vi bara syna eller 3beta? Citera
Iggan Postad 13 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 13 Januari , 2010 Nej det tycker jag inte. Får vi bara syna eller 3beta? Nej självklart får du folda också Men jag 3-bettar inte T9s varje gång på SB men jag valde just den gången. Citera
Recommended Posts