Gå till innehåll

GS Group - Spelfond 2012 - Ränta på ränta...


Diaaz

Recommended Posts

Skulle inte vilja kalla det risk, kollega:mrgreen:

Klart det är risk, om än liten att en enskild match spricker. Men du kommer att spricka och då kommer du att förlora hela din förtjänst i ett naffs. Du bettar nästan 3k per match och din förtjänst är typ <20 kr per match? Missar du en match kostar det dig 150 matcher. Missar du 2-3 st i en cykel på 10 matcher är du rökt. Kan det hända, så kommer det att hända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 580
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vänta nu? Du spelar matcher till odds 1,025 eller lägre? 1,001?

Om man jämför med min surebetting, där jag spelar med med 0,2 till 2% avkastning (i snitt 0,7%) ... du spelar med lägre avkastning än mig, och med RISK! :roll: Good luck!

 

Det är väl större risk att du blir limiterad?

Deras mål är ju att satsa typ 1M på en match om x antal månader, kan du göra det? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl större risk att du blir limiterad?

Deras mål är ju att satsa typ 1M på en match om x antal månader, kan du göra det? :)

Dom kommer att vara gula innan dom kommer till 1M i kapital. Jag kan vara deras bookie. Ni får samma odds + 2 kronor för varje match. Har vi en deal? (Max odds 1,03)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, men en sådan simpel sak måste du faktiskt kunna räkna ut själv, det är ungefär mellanstadiematte. Du vet ju hur stor procentuell vinst ni gjort sedan start...

 

Ditt tips var mellanstadienivå. Så otroligt dåligt. Som en batteridriven batteriladdare eller en glassbar belägen i svalbard.

 

Index räknar man med, och det är det vi ska göra. Precis som alla innom nationalekonomi och statistik använder 1980 så basår att utgå ifrån så får vi välja ett datum att utgå ifrån. Snälla snälla skriv inte så knasiga saker, tom jag tycker det känns lite pinsamt nu:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkt hit och åkt dit. Kan det sluta snöa nån gång.

 

Den 29:e och 30:e januari

 

Matcher idag: 11st

 

Matcher totalt: 174st

 

Ökning idag: 4,8%

 

Ökning totalt: 45,4%*

 

Totalt omsatt: 375 185kr

 

Totalt investerat eget kapital: 2990kr

 

Start: 31:a december

 

Om han satsar 1000 kr nu så har han om man räknar från början sett satsat 1000/(1+procentuella ökningen). Så om siffran 45,4% är rätt så satsade han alltså 1000/(1+0,454) från början. Detta i sin tur blir ca 688 kr.

 

Jag håller med Ola om att ni borde kunnat detta sen långt tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min sambo är Högstadielärare i matte. Utifrån vad jag hört så kan nästan lova att ingen i 9an skulle lösa problemet du just räknade ut åt dem. Tyvärr. Överskatta inte folks mattekunskaper. Skulle tom vara lite intressant att testa!

 

När jag gick i skolan fanns det en normal grupp, en för dumma barn och en för 47or. Skulle bli chockad om inte iaf 75% av de normala skulle klara av en så basal grej. Det är i princip omöjligt att ha en frisk hjärna och inte förstå en sån där sak av egen maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att leka viktig-petter så letade jag upp kraven på matematikkunskaperna en elev ska ha efter årskurs 9.

 

Mål som eleverna skall ha uppnått i slutet av det nionde skolåret

 

Eleven skall ha förvärvat sådana kunskaper i matematik som behövs för att kunna beskriva och hantera situationer samt lösa problem som vanligen förekommer i hem och samhälle och som behövs som grund för fortsatt utbildning.

 

Inom denna ram skall eleven

 

– ha utvecklat sin taluppfattning till att omfatta hela tal och rationella tal i bråk- och decimalform,

 

– ha goda färdigheter i och kunna använda överslagsräkning och räkning med naturliga tal och tal i decimalform samt procent och proportionalitet i huvudet, med hjälp av skriftliga räknemetoder och med tekniska hjälpmedel,

 

– kunna använda metoder, måttsystem och mätinstrument för att jämföra, uppskatta och bestämma längder, areor, volymer, vinklar, massor, tidpunkter och tidsskillnader,

 

– kunna avbilda och beskriva viktiga egenskaper hos vanliga geometriska objekt samt kunna tolka och använda ritningar och kartor,

 

– kunna tolka, sammanställa, analysera och värdera data i tabeller och diagram,

 

– kunna använda begreppet sannolikhet i enkla slumpsituationer,

 

– kunna tolka och använda enkla formler, lösa enkla ekvationer, samt kunna tolka och använda grafer till funktioner som beskriver verkliga förhållanden och händelser.

 

Det som står i fet stil anser jag räcker för att kunna lösa problemet vi hade...

 

Källa: Skolverket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att leka viktig-petter så letade jag upp kraven på matematikkunskaperna en elev ska ha efter årskurs 9.

 

 

 

Det som står i fet stil anser jag räcker för att kunna lösa problemet vi hade...

 

Källa: Skolverket

 

Grym info. Tack för att du tillför något! Din flickvän kom just hit, hon sover här inatt så det får bli du som får mjölka kossan imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...