Drekari Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 tjenare, tänkte höra om jag spelade min hand rätt. Men jag var ändå rätt säker att jag var upp mot någon större pocket, men ändå synade jag.. Seat 1: Case70 ($10) Seat 2: nextidea ($13.07) Seat 3: floM4STER ($10.01) Seat 4: ownedbykid ($4.34) Seat 5: Vicotico ($9.95) Seat 6: mmamcneill ($8.15) mmamcneill posts the small blind of $0.05 Case70 posts the big blind of $0.10 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to ownedbykid nextidea raises to $0.20 floM4STER has 15 seconds left to act floM4STER calls $0.20 ownedbykid raises to $0.40 Vicotico folds mmamcneill folds Case70 raises to $1 nextidea calls $0.80 floM4STER folds floM4STER adds $0.19 ownedbykid calls $0.60 *** FLOP *** Case70 bets $3 Vicotico: c quoi cette table! nextidea has 15 seconds left to act nextidea folds ownedbykid raises to $3.34, and is all in Case70 calls $0.34 ownedbykid shows Case70 shows *** TURN *** *** RIVER *** nextidea: c clair ownedbykid shows two pair, Jacks and Threes Case70 shows two pair, Kings and Threes Case70 wins the pot ($9.27) with two pair, Kings and Threes ownedbykid is sitting out *** SUMMARY *** Total pot $9.93 | Rake $0.66 Board: Seat 1: Case70 (big blind) showed and won ($9.27) with two pair, Kings and Threes Seat 2: nextidea folded on the Flop Seat 3: floM4STER folded before the Flop Seat 4: ownedbykid showed and lost with two pair, Jacks and Threes Seat 5: Vicotico (button) didn't bet (folded) Seat 6: mmamcneill (small blind) folded before the Flop Citera
Soni Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 För klen raise pre, tryck in 0.65-0.85, med minraise så bjuder du in Blindarna till en relativt billig flopp. Nu hade du ju oturen att BB hittat KK, but thaats poker Citera
Cyntax Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 Raise till $0,80 pre och all-in när Case70 raisar preflop. Otur att han hade KK. Shit happens. Citera
Trillske Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 Supercooler, de snackar ju franska i chatten så stova JJ vs anytwo. Citera
Drekari Postad 9 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 9 Januari , 2010 aja men, med andar ord åkte jag på en bad beat? Men ändå hade jag känslan att jag skulle lägga mig för jag var säker att jag var upp imot någon jävla QQ, KK eller AA. men ah. ska höja mer nästa pre Tack så mycket för hjälpen! Citera
Mohican Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 Raise till $0,80 pre och all-in när Case70 raisar preflop.Otur att han hade KK. Shit happens. Hade nog inte hjälpt "in any case", med KK pushar man oavsett om man heter Phil Helmuth or not... Citera
swahnroger Postad 9 Januari , 2010 Rapport Postad 9 Januari , 2010 tjenare, tänkte höra om jag spelade min hand rätt. Men jag var ändå rätt säker att jag var upp mot någon större pocket, men ändå synade jag.. Lyssna inte på dom andra spånen, ffs. Om du är rätt säker på att någon har ett större pocketpar så är det tokfel att syna. Citera
Akim Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Lyssna inte på dom andra spånen, ffs. Om du är rätt säker på att någon har ett större pocketpar så är det tokfel att syna. LOL seriöst? Citera
Mohican Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Lyssna inte på dom andra spånen, ffs. Om du är rätt säker på att någon har ett större pocketpar så är det tokfel att syna. Jag VET att Hellmjuut har lagt KK preflop, jag VET att en annan (som jag inte kommer ihåg namnet på för stunden) har foldat AA preflop och jag VET att JAG har foldat floppade trips med AA in the pocket! Edit: Set menar jag. Citera
fowran Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Supercooler, de snackar ju franska i chatten så stova JJ vs anytwo. Vad menar du nu? Är det franska språket ett tecken på att han kan ha alla kort? Eller va? Tror inte jag hänger med alls nu. Citera
zzigge Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Vem är du? IN med degen, överallt! Citera
Big Less Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Vad menar du nu? Är det franska språket ett tecken på att han kan ha alla kort? Eller va? Tror inte jag hänger med alls nu. Ja. Inklusive jokrar, Uno-kort, och kort kjol. Citera
Drekari Postad 10 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2010 Får olika svar överallt, känner mig ganska osäker just nu hur jag skulle gjort.. Citera
swahnroger Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Lyssna inte på dom andra spånen, ffs. Om du är rätt säker på att någon har ett större pocketpar så är det tokfel att syna. LOL seriöst? Tycker du det är smart att syna när du är slagen om du inte har odds att dra ut? Kanske inte va? Citera
stevebc Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Får olika svar överallt, känner mig ganska osäker just nu hur jag skulle gjort..Det beror på hur du läser motståndaren. Det finns folk som inte 3-bettar sämre än JJ. Särskilt på den här nivån. Men mot okänd så hade jag gjort som folk säger i tråden. Varför var du säker på att han hade högre pp? Stats? Passiv fisk? Det är det jag menar. Vissa spelar bara som han gjorde med JJ+ och AK. Citera
Akim Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Tycker du det är smart att syna när du är slagen om du inte har odds att dra ut? Kanske inte va? 1: Han kan inte vara säker på att Fi har ett högre PP. 2: Fis range är bra mkt bredare. 3: Hero sitter med mindre än 50bb. 4: Det är 0.05 - 0.10 vi spelar. 5: Ge inte ut tips om du inte har någon aning om vad du pratar om. Citera
Akim Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Får olika svar överallt, känner mig ganska osäker just nu hur jag skulle gjort.. Du ska raisea till 0.6 - 0.8 pre. Sedan ställer du mot Fis reraise. Eftersom du enbart spelar med 50bb. Edit: Alla som sagt annorlunda i denna tråd skiter du i. Citera
swahnroger Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Tycker du det är smart att syna när du är slagen om du inte har odds att dra ut? Kanske inte va? 1: Han kan inte vara säker på att Fi har ett högre PP.2: Fis range är bra mkt bredare. 3: Hero sitter med mindre än 50bb. 4: Det är 0.05 - 0.10 vi spelar. 5: Ge inte ut tips om du inte har någon aning om vad du pratar om. Naturligtvis under förutsättning att han vet att Fi har högre PP eftersom det var det vi pratade om. Smart också att snacka om range och sen säga " Det är 0.05 - 0.10 vi spelar". Citera
strater Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 tycker också att han ska folda om han vet att fi sitter med högre pp... själv hade jag dock gått broke långt innan flop och hade flop kommit så blir det fistpumpsynen Citera
Akim Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Naturligtvis under förutsättning att han vet att Fi har högre PP eftersom det var det vi pratade om. Smart också att snacka om range och sen säga " Det är 0.05 - 0.10 vi spelar". Vet du vad range är? Eftersom vi just spelar 0.05 - 0.10 så kan Fi ha vad fan som helst i sin range. Citera
Starfitter Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 . vet inte vem du är eller var du spelar men snälla sluta levla folk som försöker lära sig spelet.. Citera
Tusse Postad 10 Januari , 2010 Rapport Postad 10 Januari , 2010 Om det är nått jag lärt mig från micro lir är det att de allra flesta gångerna fi reraisar 1$ eller mer så sitter han med pocket QQ KK eller AA ibland AK JJ, så jag hade nog kraftigt övervägt en fold på flop. Kan inte se att vi slår honom annat än om han bluffar med AK eventuellt ifall det är en extrem fisk så kanske ATs eller liknande, men jag lutar nog åt fold. Sen tycker jag att du borde ha raisat till iaf 0,7$-0,8$ på flop Citera
swahnroger Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 vet inte vem du är eller var du spelar men snälla sluta levla folk som försöker lära sig spelet.. Snälla, söta, rara... Han ska *inte* syna om han är slagen såvida han inte har odds att dra ut. Hur svårt kan det vara att förstå detta? Fördärva inte pojken mer, tack. Citera
Starfitter Postad 11 Januari , 2010 Rapport Postad 11 Januari , 2010 Snälla, söta, rara... Han ska *inte* syna om han är slagen såvida han inte har odds att dra ut. Hur svårt kan det vara att förstå detta? Fördärva inte pojken mer, tack. asså jag får rysningar av dig. ska sluta läsa tråden så jag slipper må dåligt Citera
Recommended Posts