Gå till innehåll

Junglized sommarjobbar som SnG freak!


Junglized

Recommended Posts

Hej allihopa!

 

Har inte postat så mycket i detta forum så de flesta känner nog inte igen mig men jag har tjuvläst forumet till och från. Läst lite dagböcker i går och blev inspirerad att skriva en egen, hoppas att det kommer bli kul och nyttigt att skriva av mig lite i denna tråd. Har nu precis en vecka kvar i plugget så det kommer nog gå lite segt i början men jag lovar att hålla er uppdaterade resultat, intressanta händer osv.

 

 

Bakgrund:

 

Lite om mig själv jag är 23år och har spelat poker så länge jag kommer ihåg men bara hold’em i ca 1.5år. Det senaste året har jag lagt ner ganska mycket tid på att förbättra mitt spel och har lyckats bygga upp en rulle på ca $2500. Har spelat mestadels 100NL, 5/10 Fixed och $30 - $50 SnGs allt på party.

 

Nyligen införskaffade jag även en ny skärm ( 19” TFT) och har börjat köra Dual Screen med min gamla 17 CRT. Jag har ända sedan jag började spela Nätpoker haft en lite dröm om att kunna hitta ett sätt att försörja mig på mitt spelande, när jag säger försörja men jag inte något lyxliv utan bara samma inkomst (eller t.o.m. mindre) än vad ett vanligt jobb ger. Lösningen blev att satsa på att ”multitabla” parts SnGs.

 

Mitt upplägg är för närvarande är att starta fyra SnGs, vänta tills de når lvl3 och sedan fyra till. Hade dem uppdelade i 2+2+2+2 förut men det blev för mycket härjande i lobbyn så jag delade dom i 4+4, även om jag kan spela fler SnGs/h med 2+2+2+2. P.g.a. av antalet bord jag har så blir mitt spel hyfsat mekaniskt och mattematiskt, litar till stor del på Pokertracker och Playerviwe när jag fattar min beslut. Hittills har jag lyckats hunnit med att spela 250 x $10 SnGs med en ROI på 21% och nyligen 275 x $ 20 SnGs med en ROI på 13%. Jag är fullt medveten om att jag inte har tillräckligt med statistik för att kunna lita på den men jag har ändå haft dem som grund när jag satt upp mina mål.

 

 

Målsättning:

 

 

Primära Mål

 

*Antal Turneringar: 50 SnGs om dagen 5 dagar i veckan. Totalt 1000 SnGs på 4 veckor (Party $20)

 

*ROI: 16%

 

 

Sekundära mål

 

*Spela snabbare och få ner tiden som det tar att spela 50 SnGs (tror det ligger runt 5 - 6h nu)

 

*Inte ha negativa stats i PT på någon level ( ligger -0.02 BB på 300/600 nu)

 

*Avg. finish ligger på 4.55 nu den ska definitivt ner till minst 4.40

 

*Kommer inte sätta upp något mål för ITM eftersom jag fortfarande laborerar med vilken aggressivitets nivå som passar mig bäst när det börjar bubbla, ligger på 36.80 nu.

 

*Sluta röka. Måste vara de svåraste målen av dem alla, ska till apoteket i morgon och ladda upp med plåster och tuggummin. ;)

 

 

Alias:

 

Call_Bluffs och Mr_Turnament (Har ofta chatten avstängd)

 

 

Projekt start: 6 Juni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till, jag ska nog göra ett liknande projekt. Synd att du inte hade lite lägre antal turneringar per dag annars hade vi kunnat göra ett gemensamt projekt :). Det hade nog varit roligt att jämföra varandras statistik, det kanske vi kan göra ändå.

 

Vilken buy-in ska du spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en kul idé, hade tänkt att minst få ihop 1000 x $20 (Party) innan jag börjar fundera på att gå upp i nivå. Det är möjligt att jag satt upp ett för högt mål med $250 / veckan, hur många hade du tänkt att spela och på vilken nivå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar också på något liknande. Mina stats på 200 första 22s ser riktigt fina ut (jo, jag vet 200 är inget;)). Problemet är bara att jag inte kan köra fler än 4 bord nu, behöver en till skärm ;)

 

Målet är att ha 8 33s igång några timmar om dagen. Fast det lär dröja några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att funderat igen om vad Blado sa så har jag nu ändrat målet till 16%. Finns ingen anledning att sätta för lång mål, dessutom så ligger min nuvarande ROI över det första målet på 10%. Har dock valt att inte sätta mer än 16% eftersom jag fått för mig att "SnG marknaden" är sämre på sommaren med fler antal duktiga spelare. Skulle vara kul om någon har statistik eller erfarenheter av en lägre ROI under sommaren när alla studenter skall försörja sig.

 

Föresten så är det min andra dag utan cigg, har varit påfrestande men tjuvsnusat lite för att stilla begäret, detta skall absolut inte bli en vana men jag kommer fortsätta tills jag har tid att åka till apoteket. Tror jag kommer köpa tuggummin eller ska man kanske köra med plåster, någon som vet vad som har högst EV ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag kommer fortsätta tills jag har tid att åka till apoteket. Tror jag kommer köpa tuggummin eller ska man kanske köra med plåster, någon som vet vad som har högst EV ;)

 

Tuggummi, du kan inte äta massa mat samtidigt och kan svälja de efter och gör inte ont att ta bort. Klart +EV 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är skillnaden när det gäller svårighet/motstånd när man går upp en nivå? Märker man stor skillnad på varje nivå eller är det marginellt att gå från 5 till 10 och sen till 20? Skillnaden mellan 10 och 50 borde vara ganska så stor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ursäkta frågan men är det inte jävligt tråkigt att spela så många bord och i huvudsak gå på siffror/odds som program hostar upp åt dig?

 

Personligen (och det ligger ingen värdering i detta) har jag svårt att motivera mig även när jag vinner då det blir allt för mycket slentrian.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dur4nd:

 

Hej, har inte så mycket erfarenheter av den olika steg efter som jag spelat så pass få turneringar men kan säga att $5 SnGs bör undvikas p.g.a. att du betalar 20% rake. Den skillnaden jag märkt mellan $10 och $20 är att folk spelar lite försiktigare i början av turneringarna på $20 och man bör nog tighta upp sig lite innan man tar steget upp (skillnaden är dock marginell). $50 SnGs brukade jag spela för ca ett år sedan, där är det generellt bra spelare och man kan betta lite mer drag osv, men man bör vara ännu noggrannare med att undvika tidiga ”coin-flip” situationer samt välja sina start händer med omsorg. Man startar även med 1000 marker på 50$ vilket gynnar duktiga spelare.

 

 

Hampus:

 

Om jag svara som en gambler skulle jag nog säga att jag hällre hade spelat t.ex. 3-4 x $50 SnGs och lägga en större tyngdpunkt vid att analysera mina motståndare. Nackdelen är att du upplever mycket större ”swings” vilket har påverkat mitt vardagliga liv negativ tidigare. Har i och för sig upplevt det mesta av detta när jag körde 4x100NL och nu även utvecklat en helt annan acceptans för ”swings”, men vissa stunder var oerhört frustrerande.

 

Fördelarna med att spela 8 turneringar i taget är att det alltid händer något även om det ibland känns som att mata hundringar i en Jackvegas maskin. Dock tror jag inte detta utvecklar mitt spel i samma utsträckning som om jag skulle spela mindre antal bord på en högre nivåer. Men om valet blir att spendera sommaren i en grå industri lokal eller att sitta på 8 pokerbord så är valet självklart för mig.

 

Dock har jag aldrig spelat i närheten av så mycket som jag planerar att göra nu så det kommer om inte annat bli intressant att se hur det påverkar mig mentalt samt om min inställning till poker kommer att förändras. Kommer hålla dig uppdaterad om allt detta när projektet drar igång.

 

 

Tack för alla svar, frågor och synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har varit lite upptagen den senaste veckan med mitt C-projekt men det är äntligen klart nu. Flyttar på söndag och jag kommer att vänt med att sätta i gång projektet till nästa måndag (6 juni). Hur som helst har jag lirat en del, tror det var förra lördagen jag spelad 72 SnGs vilket är ett nytt rekord, det tog dock upp mot 8h. Tänkte att jag skulle posta de statsen som jag nu har på partys 20$. Det är endast 412 stycken SnGs så man skall inte sätta för mycket tillit till dem, men kommentarer välkomnas ändå.

 

Länk 1 till PT stats

Länk 2 till PT stats

 

* Pill på bilder - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

Då var min första pokersession på projektet avklarad. Spelade lite efter jag kom hem igår, tyvärr så började jag vi 3am så jag han bara spela 24 SnGs innan mamma gick till jobbet vid 6am och frågade om jag inte började bli trött. Ska nu spela 226 SnGs på 5 dagar vilket kan bli minst riktigt tufft. Antagligen kommer jag inte att hinna eftersom jag skall ut på lite hyss i kväll plus att det är massa student skivor i helgen. Har hur som helst bestämt mig att det som inte hinns denna vecka kommer att ligga kvar som rest till nästa vecka när saker och ting lugnat ner sig lite. Ska försöka att summera mitt spel veckovis men postar mina resultat från gårdagen eftersom de var de första för projektet, en ny uppdatering kommer antagligen på måndag morgon eller nått.

 

SnGs # 24 (Party $20)

ROI: 28.79%

1a: 5

2a: 1

3a: 3

Avg.Fin: 4.38

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Då var den första veckan på projektet avklarad tyvärr kan jag inte redovisa för något resultat p.g.a. Eurobets handhistory problem. Men jag tror att jag har spelat strax under 200 SnGs och har nog vunnit ca 450$ – 600$. I början av projektet var jag orolig för att det skulle bli för många turneringar per dag och att jag inte skulle orka med men detta har gått över förväntningarna. Det har inte varit några problem att köra 7-9h de dagarna jag spelat förutom att jag sover till typ 3-4 varje dag. Kommer att återkomma så fort jag fåt min handhistory från Eurobet med en utförligare redogörelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Najs!

 

Får jag fråga om de finns någon anledning varför du spelar på eurobet siten?

 

Du kunde lika väl spelat på multipoker eller partypoker?

 

Jag har insett att du behöver 2 klienter för att kunna köra 8 bord samtidigt =) men iaf de kanske fanns någon fördel med att spela på eurobet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns absolut ingen fördel med att spela på Eurobet så vitt jag vet. Spelar där endast för att jag tidigare bonus horat de andra party skinen och att jag endast signat upp med rakeback på Eurobet och Empire. Ska kolla med Multipoker om jag kan öppna ett nytt konto där eller om någon kan fixa en bra rakebackdeal på Intertops.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
×
×
  • Skapa nytt...