Gå till innehåll

Chocolates Nattbok


swahnroger

Recommended Posts

  • Svars 738
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Det anfallande laget har fyra försök (downs) på sig att föra bollen minst 10 yards framåt mot motståndarnas målområde, från den plats där de erövrade bollen. När de lyckats med detta får de fyra nya försök. Mellan varje försök har det anfallande laget 25 sekunder på sig att planera taktiken inför nästa försök. Om det anfallande laget misslyckas med att ta sig 10 yards framåt så får motståndarna bollen. De får då fyra försök att föra bollen 10 yards från den punkt där deras eget försvar stoppade det andra lagets anfall. Målet är att förflytta sig in i motståndarnas målområde."

 

När ett lag springer med bollen in målområdet = touchdown.

Touchdown = 6 poäng

 

Sen får det målgörande laget välja mellan att:

 

1) Sparka bollen mellan stolparna för 1 extra poäng.

2) Springa in med bollen igen för 2 extra poäng.

 

Ett lag kan också skita i touchdown och i stället direkt försöka göra ett field goal.

Field goal = 3 poäng. (Sparka bollen mellan stolparna).

 

På tv visas ofta en pålagd grafik t.ex. 1st & 10.

Vilket betyder att det är 1:a försöket (av 4) att förflytta bollen 10 yards framåt.

 

Mer än så behöver man väl inte veta. Brukar streama matchen så att man får helgenuin känsla med reklam och allt från USA. Jag har inte satsat pengar, men man fixar lite god mat och ser matchen med gott sällskap så blir det kanon!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amerikansk Fotboll äger. Våldsammare och mer taktiskt än vanlig fotboll. Ungefär som IRL-schack. Kan tänka mig att det ser jävligt dött ut för folk som bara kollar på vanlig fotboll, eller rugby för den delen. Handlar mycket om position osv som Chocolate skriver.

 

Hade som sagt varit kul om andra man kände följde sporten. Är inte så kul att sitta själv och kolla om man dessutom får mecka asmycket via nån halvkass stream eller i värsta fall tanka matchen i efterhand på piratebay.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Streamarna har blivit mycket bättre på senare år. Om du bor i en storstad kanske det finns nån sportsbar öppen? Och när vi ända snackar käk och underhållning the American way...

 

HAHahahaha fy fan vad jag blev sugen! Ungefär som Super-size Me. För mig hade den filmen bara PR-effekt.

 

Sportsbar har jag inte ens tänkt på, måste finnas här i stan. Synd att det är en så kass tid :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHahahaha fy fan vad jag blev sugen! Ungefär som Super-size Me. För mig hade den filmen bara PR-effekt.

 

Sportsbar har jag inte ens tänkt på, måste finnas här i stan. Synd att det är en så kass tid :/

 

Man kanske skulle öppna en svensk variant, kombinerat med sportsbar med brudar och allt. Kan knappast misslyckas väl?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske skulle öppna en svensk variant, kombinerat med sportsbar med brudar och allt. Kan knappast misslyckas väl?!
Tror fan du är något på spåren här. En svensk variant av Hooters, med blonda språkstuderande skandinaviskor där man serverar pubrätter och visar fotboll och speciellt rugby. Riktigt populär sport här i den södra delen.

 

hooters_whit.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan Mike, om jag inte var så mätt skulle jag bli hungrig av se det där. wp :)

 

Nu saknar vi dig.

 

Har du testat att kombinera Estrellas Grillchips med Rollo kola? dsc07088_38156060.jpg

 

För perfekt resultat bör du ta en klunk cola eller pepsi, låta vätskan vila en stund i gommen för att sedan och med viss bestämdhet tillsätta två-tre normalstora chips. Det kan vara lite svårt att få in chipsen i munnen utan att söla ut vätskan, men övning ger färdighet.

 

Tugga sedan till önskad konsistens och tillsätt en rollokola (glöm inte att ta av pappret). Tugga ytterligare cirka 12 sekunder. Tillsätt eventuellt ytterligare ett chips. Njut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu saknar vi dig.

 

Har du testat att kombinera Estrellas Grillchips med Rollo kola? dsc07088_38156060.jpg

 

För perfekt resultat bör du ta en klunk cola eller pepsi, låta vätskan vila en stund i gommen för att sedan och med viss bestämdhet tillsätta två-tre normalstora chips. Det kan vara lite svårt att få in chipsen i munnen utan att söla ut vätskan, men övning ger färdighet.

 

Tugga sedan till önskad konsistens och tillsätt en rollokola (glöm inte att ta av pappret). Tugga ytterligare cirka 12 sekunder. Tillsätt eventuellt ytterligare ett chips. Njut!

 

Fyfan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu saknar vi dig.

 

Ja det gör jag också. Såå nu vill jag visa er guds gåva till mänskligheten - Nachos!

Ja.. Guds *andra* gåva, för den första måste rimligtvis vara jag.

 

Eldorado Nachochips. Bäst och billigast, kan det blir bättre? Samma med ostsåsen btw. All in!

 

EDIT: Osten *måste* värmas.

 

34441nb.jpg

 

23sdu0i.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg som det är, du är avundsjuk. Du vill smaka på min ost!

Jaja... Kollar på jewtube. Helt okej read av Johnny Chan i den här handen.

 

 

Jo visst, men mot två spelare och triss på floppen är det lite lättare att vika AA imo. Eller du kanske aldrig passat essen? :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...