Gå till innehåll

Never test the depth of river with both feet


DavidDuzak

Recommended Posts

  • Svars 930
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

eftersom jag är novis så kan någon bekräfta att det här är the shiznit?

 

tack!

Bekräftat, bra grinddator.

 

Om du byter ut fläktarna i chassit eller har dem på lägsta hastighet blir datorn väldigt tyst, vilket är skönt när man grindar utan musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde på den här istället, kommer undan billigare men prestandan är fortfarande bra. Ingen SSD dock och blir ju dyrare om man ska ha operativsystem och liknande, det hade jag redan.

 

Processor: Intel i5 750 2,66ghz

Moderkort: Gigabyte H55M UD2H

Grafikkort: Radeon HD5570

RAM: 2 st Kingston Hyper 1600 mhz 2gig, totalt 4GB (går att ta mer)

Hårddisk: WD Caviar black dualcore 1tb

Antec chassi+630w nätagg

 

Rullar väldigt bra, fick ge 8000kr jämt för den. Observera dock att jag hade en dvd-läsare/brännare så behövde inte lägga ut nåt för den. Är ju ingen "prestandadel" på det viset så tog den från min gamla dator. Orkar inte länka grejerna nu men om du är intresserad kan jag hjälpa till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bekräftat, bra grinddator.

 

Om du byter ut fläktarna i chassit eller har dem på lägsta hastighet blir datorn väldigt tyst, vilket är skönt när man grindar utan musik.

 

två 30" skärmar som man kör dual är väl alltid standard (2560x1600 x2) men en 17-18" laptop med full HD (1920x1200) funkar oxo. laptopen går ju att ta med överallt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

två 30" skärmar som man kör dual är väl alltid standard (2560x1600 x2) men en 17-18" laptop med full HD (1920x1200) funkar oxo. laptopen går ju att ta med överallt

 

Har du kylning till skärmarna också då eller? Min 30" blir varm efter några timmar. Jag tycker inte själva upplösningen på laptop är speciellt viktigt. Blir oftast att man besöker någon och kan låna skärm alternativt spela på stor tv. Sen är det skillnad på bärbar och släpbar :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna komma undan billigt då jag bara ska ha den till grind. Gör inte jättemkt om den låter mycket men visst får den gärna vara tyst. Skulle vara bra om den klarade av dubbla 2560x1600 om det brukar vara ett prob? SSD har något med hårddisken och göra el? :S

 

eran hjälp uppskattas. har slitit med mitt vidriga projektarbete hela förmiddagen, suuug.

 

Hur gåre med projektarbetet? Hoppas ju du blir klar så du kan följa med det eminenta gänget till Jönköping???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill gärna komma undan billigt då jag bara ska ha den till grind. Gör inte jättemkt om den låter mycket men visst får den gärna vara tyst. Skulle vara bra om den klarade av dubbla 2560x1600 om det brukar vara ett prob? SSD har något med hårddisken och göra el? :S

 

eran hjälp uppskattas. har slitit med mitt vidriga projektarbete hela förmiddagen, suuug.

 

SSD är en typ av hårddisk som är mycket snabbare än traditionella hårddiskar. Du kanske sparar 15 sekunder varje gång du startar datorn och du kan öppna stora databaser i HM snabbt. Det är inget som du "måste" ha men att lägga 20bb för något som sparar mycket tid i längden är det värt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...