Gå till innehåll

Spelare 28/18/5 på SvSp 2.5/5 nl


Sh4rkbite

Recommended Posts

Jag har en polare som tycker han är skitduktig bara för att han "krossar" 2.5/5 på SvSp. med statsen 28/18/5 över ~70k händer och ligger på 18.3 bb/100.

Han säger själv att han skulle öka sin bb/100 om han tightade till sig pre-flopp men tycker det är roligare att spela så här.

 

Vad jag tycker mig ha läst i forum så är 2.5/5 på SvSp. en tomtenivå med en hel del bingolotto-tanter & Harryboyare vilket de flesta medelmåttiga pokerspelare borde krossa, eller har det ändrats?

 

Vad tycker ni om statsen 28/18/5?

Hur mycket cred jag egentligen ge honom för 18.3bb/100?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

han har med stor sannolikhet sprungit en bra bit över ev...

 

why is dät?

 

Tror inte preflopstatsen spelar så stor roll om man vinner på 2,5/5 lr inte. Och 18,5bb är inte direkt en omöjlighet heller....förra året låg jag på ca 23bb/100 och då var det över maaaaaasssaaaa händer.

 

Slutsats: Är han bra och har bra grunder/readinskillz osv osv så kan han mkt väl hålla den winraten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att han med stor sannolikhet har sprungit bra....visst kan mkt väl vara så men är inte direkt svårt med bra grunder att hålla den winraten övre en längre tid heller.

 

Förstår inte hur du kan få det till att det inte är stor sannolikhet att han sprungit bra (givet att du inte har mer information än som ges i op?). I övrigt håller jag med, dock lär man det ha ett högre $$ev om man går upp från nivån man slår med 9ptbb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte hur du kan få det till att det inte är stor sannolikhet att han sprungit bra (givet att du inte har mer information än som ges i op?). I övrigt håller jag med, dock lär man det ha ett högre $$ev om man går upp från nivån man slår med 9ptbb.

 

har du mycket erfarneheter från nivån? Trodde du lirade turneringar på massa andra siter osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en polare som tycker han är skitduktig bara för att han "krossar" 2.5/5 på SvSp. med statsen 28/18/5 över ~70k händer och ligger på 18.3 bb/100.

Han säger själv att han skulle öka sin bb/100 om han tightade till sig pre-flopp men tycker det är roligare att spela så här.

 

Vad jag tycker mig ha läst i forum så är 2.5/5 på SvSp. en tomtenivå med en hel del bingolotto-tanter & Harryboyare vilket de flesta medelmåttiga pokerspelare borde krossa, eller har det ändrats?

 

Vad tycker ni om statsen 28/18/5?

Hur mycket cred jag egentligen ge honom för 18.3bb/100?

 

Den där winrate är väldigt bra på 2.5/5. Spelar han 5-handed? Isf inte lika imponerande, säkert en hel del kassa spelare där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk blandar ju ihop ptbb och bb hela tiden. Är det ptbb kan han ju gå och lägga sig, är det bb så kanske det inte är så jävla långt ifrån iaf. Om han aldrig spelar trött, aldrig tiltar, tableselectar, kör absolut max 4 bord och är helt och okey så varför inte 9 ptbb på en nivå med otroligt mycket nybörjare liksom...

 

Större sannolikhet att han springer över EV dock. Vet att det finns några få regs där som sprungit helt magiskt långt över EV. Bakgrunden till det är att de har rungood-sessioner där de tror att de ligger under EV. Småkul. Skulle kunna namedroppa iaf två (som iaf spelat där) men vill inte.

 

Mitt senaste sample på 5:- på 26k händer ligger på över 15ptbb (>30bb/100), men det är förståss för att jag är lite bättre än er.

Nä men summa summarum så släpper ingen något och variansen är sjukt hög.

 

Statsen är dock antagligen inget att gnälla över i sig. Snarare ser han ut att ha gjort en rätt logisk justering för omständigheterna. Sen är jag fullkomligt övertygad om att just det är dumb luck snarare än eftertanke men det betyder ju inte att det är dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med informationen som ges i första posten är det inte alls konstigt att anta att han troligen sprunget över sitt ev. Inte för att det är omöjligt att hålla på nivån utan för att det troligen bara är några procent av spelarbasen vars verkliga ev ligger i dessa nivåer.

 

Därför är det troligare att hans ev är lägre och att han sprungit över det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså 2,5/5...en nivå i klass för sig i jämförelse med andra siters low/micro-stakesnivåer, har som standard 200bbinköp på varje bord vilket även mkt sämre regs/fisk untnyttjar. OM det är nån nivå där man ha en rätt sjuk winrate så är det nog just den.

 

var fan har jag skrivit att man inte kan ha en hög winrate? bara liksom konstaterat att det är troligare (med information som givits så långt i tråden) att han är över ev än att han faktiskt krossar nivån så hårt som han påstår sig göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var fan har jag skrivit att man inte kan ha en hög winrate? bara liksom konstaterat att det är troligare (med information som givits så långt i tråden) att han är över ev än att han faktiskt krossar nivån så hårt som han påstår sig göra.

 

True, håller med att just i det här fallet handlar det med stor sannolikhet om rungood. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är ju den att bigdwarf själv är en jävla turare och tror att det är standard.

 

grundat på alla miljarrderrrrr´s händer vi mött varandra i guess?

 

fast antar att det bara beror på bitterhet av att bo i norrland, inte plussa 2009 osv.....men antar att det är coolare att vara BE-spelare på 25/50 än hålla en riktigt fin winrate på 2,5/5-5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...