Gå till innehåll

Pokerpsykologi, vad är det?


Pokerguru

Recommended Posts

Pokerpsykologi kan visualiseras med ett bra exempel från The Matrix.

 

Spoon boy: Do not try and bend the spoon. That's impossible. Instead only try to realize the truth.

Neo: What truth?

Spoon boy: There is no spoon.

Neo: There is no spoon?

Spoon boy: Then you'll see that it is not the spoon that bends, it is only yourself.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att citera massa klichéer från tramsiga actionrullar så kan man säga att pokerpsykologi är läran om hur pokerspelare tänker, känner och agerar.

 

Simple as that.

 

men en bra spealre låter sig inte heller bli läst, han växlar tempo, gillrar fällor, semi-bluffar, all-in bluff, check-raise, limp in med monster etc. Vet inte riktigt om jag styrker påståendet med Matrix VS Poker.

 

Anser att mycket mer ligger under termen för Pokerpsykologi. Mycket handlar ju även om hur du väljer att agera vid bordet. I "live" spelande och "cash game" så har du exempelvis stora fördelar av hur du väljer att bemästra din table image. Många använder sig av snabba och resoluta ageranden vid raise, re-rasie, check-raise osv... Visas väljer ju även att med kroppspråk visa sig vara "underdog" då dem sitter på monster-handen..... vissa kör lite "chip-tricks" som utåtriktad självsäkerhet och erfarenhet av att sitta vid poker-bordet.

Finns ju även mycket andra faktorer som jag själv ser till vid live/cashgame då jag ska bedömma pokerpsykologi... försöke runder de första 15 minuterna bedömma mina motstånade.... thats me, alla har säkert sina egna knep.

 

jag tycker man får särskilja det hela lite, kanske så är det så att denna tråd ska mappas mot Internet Poker och inte "Live"/Cashgame?

 

P.S så najs med fredag och som pricken över "i:et" så ska man spela live turnering idag oxå hehe D.S

// Dallas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...