Gå till innehåll

PLO - vilken sida?


Roger25

Recommended Posts

Lol igen. Ursprungsposten skrev du också till 30 BB/100 efter 35k händer, något som bara visar hur otroligt dåligt statistisk koll du har. Din BB/100 på PLO efter 35k händer är typ helt ointressant, jag känner för övrigt en som förlorade ca 30 BB/100 efter 25k händer.

 

35k hander ar val anda ett hyfsat bra sample? (small stakes med gott om blabar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja va fasiken är grejen med FTPs 27%??

 

Jag har kört Rush Poker där nu i en vecka .25-.50 PLO

Jag fick in 9-10k händer de fem dagar jag körde och belönades med $32 på ca $600 rake enligt min pokertracker.

Dock får man ju kopiösa mängder ftp points, där 1800 poäng räcker till inköp för en 9-manna $26 trnytoken-satellit vilket då borde bli ca $8.50 i värde.

Det är ju visserligen fint men vad hände med de 27%? Har ngn tagit upp detta nånstans, 2+2 eller här?

 

Skulle vara bra att räkna ihop timlönen inkl RB på 4 bord PLORP (PLORP=PLO Rush Poker obv ;)) vs 4 "vanliga" bord på Ipoker med 50% RB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade det här på Rakebackpros hemsida (som ska vara ngn slags officiell RB representant för FTP)

 

"How is Player Rake Calculated?

 

Rake per person is total rake in hand divided by number of players involved in hand.

Full Tilt Poker calculates the amount we receive for each player by the following calculation: Rake + Juice - Bonus - Player Added - Fees - Fraud - Used Points = Net Revenue

 

Rake: Cash game rake

 

Juice: Tournament fees e.g. $10 + $2 sit-n-go would result in $2 of juice

 

Bonus: These are bonuses Full Tilt Poker gives such as deposit bonuses

 

Player Added: If you play in a guarantee tournament that doesn't meet the guarantee Full Tilt Poker divides the amount of the overlay by the number of players in the tournament.

 

Fees: Full Tilt Poker shares the cost incurred by payment processors for depositing or withdrawing on the site with its affiliates.

 

Fraud: Any charge backs from credit cards will be deducted from rake.

 

Used Points: Every time you use Full Tilt points in the store or for tournaments you are deducted $0.005 per point."

 

Så min första vecka så hade jag en 100 dollar bonus som "bytte plats" med RB'n då eller? I vilket syfte :)

Mkt skräp verkar det som, som i kombination med lite ordbollande kan förklara bort 20% bortfall i RB (som det blev i mitt fall förra veckan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inte helt osannolikt att du fått mindre rb än du räknat med eftersom den del du fått på fredagen brukar räknas fram till tisdagens spel

 

Summa summarum för full tilt är oavsett:

Spelar du NL/PL 2/4 och över kan du motivera spel där. Spelar du under dessa nivåer så är du fullkomligt retarded om du väljer FTP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Summa summarum för full tilt är oavsett:

Spelar du NL/PL 2/4 och över kan du motivera spel där. Spelar du under dessa nivåer så är du fullkomligt retarded om du väljer FTP.

 

...med reservationen att timlönen teoretiskt sett kan bli högre med just Rush Poker eftersom man hinner med ca 2x fler antal händer/timme (vilket är det enda jag spelar utöver trnys), men riktigt ovärt annars som sagt. Fixar dom Rush Poker på Ipoker (eller nån annanstans med human RB) så drar man ju direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...med reservationen att timlönen teoretiskt sett kan bli högre med just Rush Poker eftersom man hinner med ca 2x fler antal händer/timme (vilket är det enda jag spelar utöver trnys), men riktigt ovärt annars som sagt. Fixar dom Rush Poker på Ipoker (eller nån annanstans med human RB) så drar man ju direkt.

 

Det har du rätt i. Var lite trtt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...