Gå till innehåll

Full tilt breakdown


beggebjorn

Recommended Posts

varför är det ingen som skriver om att Full Tilt serern packade ihop häromnatten i deras 200 000 guaranted, inköp 20 dollar.

Jag satt och spelade den och hade runt 25 000 marker när helt plötsligt servern packade ihop.

Jag kom inte in igen och gick tilld eras hemsida för att kolla om de hade något besked. Eftersom klockan var runt 02.00 på natten ville jag ju veta om jag skulle kunna komma in i igen.

men det dröjde en dryg timme innan det på deras hemsida kom info om att servern var paj och att de jobbade med den... Jag pallade inte att vänta och gick och la mig. På morgonen vid 10.00 hade jag fått ett mail från dem där de skrev att turneringen avbrutits och pengarna fördelats på de kvarvarande...

det tycker jag är under all kritik att en sajt av deras storlek bara kan krascha...

var är rapporteringen om detta på t ex Poker.se???

 

Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är det ingen som skriver om att Full Tilt serern packade ihop häromnatten i deras 200 000 guaranted, inköp 20 dollar.

Jag satt och spelade den och hade runt 25 000 marker när helt plötsligt servern packade ihop.

Jag kom inte in igen och gick tilld eras hemsida för att kolla om de hade något besked. Eftersom klockan var runt 02.00 på natten ville jag ju veta om jag skulle kunna komma in i igen.

men det dröjde en dryg timme innan det på deras hemsida kom info om att servern var paj och att de jobbade med den... Jag pallade inte att vänta och gick och la mig. På morgonen vid 10.00 hade jag fått ett mail från dem där de skrev att turneringen avbrutits och pengarna fördelats på de kvarvarande...

det tycker jag är under all kritik att en sajt av deras storlek bara kan krascha...

var är rapporteringen om detta på t ex Poker.se???

 

Björn

 

Vadå under all kritik att en sajt av deras storlek kan krascha? Snälla människa, det är bara människor, precis som du, som underhåller ftps servrar och det är också "bara" människor som jobbar på ftp.

 

Alla sajter krascher då och då, även världens största, pstars, har kraschat massa ggr genom åren.

 

Imo ska du vara glad att du ens hade pengar på kontot (och till och med plussat?) när du vaknade då det knappast är FTPs skyldighet att ersätta dig även om det kan ses som en naturlig gest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå under all kritik att en sajt av deras storlek kan krascha? Snälla människa, det är bara människor, precis som du, som underhåller ftps servrar och det är också "bara" människor som jobbar på ftp.

 

Alla sajter krascher då och då, även världens största, pstars, har kraschat massa ggr genom åren.

 

Imo ska du vara glad att du ens hade pengar på kontot (och till och med plussat?) när du vaknade då det knappast är FTPs skyldighet att ersätta dig även om det kan ses som en naturlig gest.

 

klart dom måste ersätta, herrgud!

Och om det inte är deras skyldighet vem är det då? För nog fan ska man minst ha inköpet tillbaka lol...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå under all kritik att en sajt av deras storlek kan krascha? Snälla människa, det är bara människor, precis som du, som underhåller ftps servrar och det är också "bara" människor som jobbar på ftp.

 

Alla sajter krascher då och då, även världens största, pstars, har kraschat massa ggr genom åren.

 

Imo ska du vara glad att du ens hade pengar på kontot (och till och med plussat?) när du vaknade då det knappast är FTPs skyldighet att ersätta dig även om det kan ses som en naturlig gest.

 

Vadå naturlig gest?? klart alla ska ersättas, allla ska fan ha extra ersättning för förlorad tid tack vare deras skit servrar som dom inte lagt ner pengar på att hålla stabila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag menade var att de hade kunnat köra vidare turren och då hade ts stått utan pengar. sen går det nog inte att säga att "ftp självklart måste ersätta" eftersom det knappast går att ta en fight i domstol med dom så dom kan göra vf dom vill med era pengar precis som vilket annat pokerbolag som helst. vissa väljer ju att stänga och ta allas bankrullar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full tilt: Stabilaste klienten ever. OBS. Detta var mig veterligen den enda gången de krachat sen starten för ~5 år sen. MKT bra betyg i sammanhanget.

 

Ärligt talat - vem tror du skadas mest av det här? Företaget blöder bokstavligt talat miljoner dollar varje timme under en sån här krasch. Du tror inte de gör allt de kan innan, under och efteråt för att slippa bli av med x miljoner dollar?

 

Klart det är störigt men shit happens sometimes.

Sällsynt på FT dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå naturlig gest?? klart alla ska ersättas, allla ska fan ha extra ersättning för förlorad tid tack vare deras skit servrar som dom inte lagt ner pengar på att hålla stabila.

 

Jättelevel?

 

http://pokerforum.nu/forum/full-tilt-poker/54969-ersaettning-foer-dalig-service-och-inkomst.html

 

http://pokerforum.nu/forum/1238709-post27.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...